اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فله خشک

موسسه تحقیقاتی Drewry پیش‌بینی کرد: بازار فله خشک در ماه جاری میلادی ( آپریل 2019) ضعیف باقی خواهد ماند، دلیل این افت را می‌توان از دست رفتن بیش از 90 میلیون تن صادرات سنگ آهن از برزیل دانست که تقاضا برای فله‌برهای کیپ سایز و حمل‌کننده غول پیکر سنگ آهن VLOC را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.  

ماه مارس سال جاری میلادی سطح عرضه سنگ‌ آهن علاوه بر برزیل، از استرالیا نیز پایین بود، نوشت: تاخیر پیوسته در روند تخلیه گمرکی برای کارگوهای ذغال سنگ استرالیا در چین، منجر به اعمال فشار بیشتری بر روی بازار فله خشک می‌شود. همچنین خبر ناامید کننده‌تر برای مالکان و چارترها اینکه چین تصمیم گرفته است واردات ذغال سنگ خود را تا 10 میلیون در سال جاری میلادی کاهش دهد، این مساله تأثیر مخربی بر روی تقاضای تن مایل به همراه دارد.

ناگفته نماند گردباد شدید درماه گذشته میلادی موجب توقف عملیات در بنادر صادراتی مهم سنگ آهن در استرالیا شد و به پیکره تقاضا برای فله‌برهای کیپ سایز در مسیر استرالیا- چین آسیب وارد کرد. شاخص بالتیک فله بر کیپ سایز (BCI) به سطح پایین تاریخی 150 واحد سقوط کرد. هر‌گونه بهبود در بازار فله خشک درسال جاری میلادی بستگی به بازار اوراق دارد، به طوری که اگر روند نزولی را در پیش گیرد، منجر به ظرفیت مازاد می‌شود و در این صورت شکاف بین عرضه- تقاضا بیشتر خواهد شد. 

همانطورکه بلاتکلیفی بر سر استفاده از اسکرابرها ذهن مالکان را به خود مشغول ساخته است، موتور بازار سفارش‌های جدید به کندی حرکت می‌کند. از میان 40 فروند فله‌بر سفارش داده شده در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بخش اعظمی به فله‌برهای کامسارماکس اختصاص یافته است، چرا که تجارت بوکسیت روند صعودی را طی می‌کند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تقاضا برای فله‌برهای پاناماکس روند نزولی را درآسیا پیش خواهد گرفت، علاوه براین افزایش صادرات سویا از آمریکا به چین، رشد تقاضا برای فله‌برهای سوپراماکس در منطقه پاسیفیک را به ارمغان می‌آورد.

 انعقاد قرارداد اخیر بین برزیل و آمریکا که براساس آن برزیل 0.75 میلیون تن گندم از آمریکا وارد خواهد کرد، رونق بازار جذب فله‌برهای هندی سایز در حوزه آتلانتیک را به همراه دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>