اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تفاهم نامه همکاری های حمل و نقل بین المللی جاده ای بین­ ایران و­ پاکستان با حضور مقامات ارشد حمل و نقل ­بین المللی جاده ای دو کشور، پس از دو روز مذاکرات فشرده کارشناسی، در 24 بند، تدوین و به­ امضا رسید.

حمل و نقل

گسترش همکاری های حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و پاکستانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما از ­­سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان که ریاست هیأت ایرانی را برعهده داشت، اظهار داشت:
در این نشست، طرفین ابتدا با تأکید بر روابط عمیق دو کشور همسایه مسلمان، آمار حجم تجارت و حمل و نقل بین المللی دو جانبه را مبادله و با اشاره به تردد بیش از 60 هزار کامیون و 300 هزار مسافر بین دو کشور، رضایت خود را نسبت به روند رو به رشد همکاری حمل و نقل ­ بین المللی جاده ای بین دو کشور ابراز داشتند.
همچنین طرفین با اشاره به هدف گذاری رهبران دو کشور به افزایش مبادلات از یک به پنج میلیارد دلار، درخصوص ضرورت تسهیل عملیات حمل و نقل ­برای پشتیبانی از رشد اقتصادی پایدار در دو کشور و بر تعهد خود در پیگیری تصمیمات مندرج در صورتجلسه نهمین نشست کارگروه مشترک منعقده بین دو کشور در مورخ 24 دی ماه 1395 در اسلام آباد تأکید نمودند.
نفیسی ضمن ابراز خشنودی از تقارن این نشست با حضور وزیر امورخارجه پاکستان در تهران که تأثیری فوق العاده بر تسریع در رسیدگی به موارد فیمابین خواهدداشت، به اقدامات اساسی و پر اهمیت طرف پاکستانی، از جمله مستحدثات جدید در مرز تفتان، بر ضرورت عملیاتی­ کردن ­معاهداتTIR ­و CMR نیز اشاره کرد.
براساس این گزارش، اصغر الطاف، دبیر مشترک ارشد وزارت ارتباطات که ریاست هیئت پاکستانی را برعهده داشت، با تشکر از میزبانی صمیمانه طرف ایرانی، با ذکر قابلیتهای کشور خود، از جمله فراهم بودن بازاری با جمعیتی بیش از مجموع شش کشور آسیای مرکزی و علاقه مندی تجار و فعالان حمل و نقلی ­پاکستان به همکاری با شرکای ایرانی خود، اظهارداشت:­ تقریباً تمام تشریفات دسترسی ایستگاهی تیر تکمیل و از اردیبهشت 1398 (آوریل 2019) اجرایی شدن آن انتظار می رود.
وی گفت: ­نخستین عملیات ورودی تحت رویه تیر در تیر 1397 (جولای 2018) از زاهدان به پاکستان آغاز و در کویته خاتمه یافته و نخستین­­تردد خروجی تحت رویه تیر به افغانستان در آبان 1397 (اکتبر 2018) از کراچی به کابل انجام شده است.
دبیر مشترک ارشد وزارت ارتباطات پاکستان اضافه کرد: تشریفات الحاق به معاهده CMR در دست تکمیل بوده و امیداست که در سه ماهه اول 2019 میلادی، به نتیجه رسد.
در ادامه نشست، طرفین ضمن اشاره به­ ضرورت مذاکره با نمایندگان دولت چین درخصوص اتصال راهگذرهای CPEC و ITI پیرو اجلاس اخیر ECO-RPC و تسهیل دسترسی آسیای شرقی به آسیای غربی و اروپا و بالعکس، در ارتباط با کاهش هزینه صدور روادید برای رانندگان و تجار یکدیگر، اظهار نظر کردند.
براساس این گزارش، نفیسی بر ضرورت انطباق الزامات ابعاد و اوزان وسایل نقلیه باربری و مسافربری با مقررات داخلی، تأکید کرد و­ هیئت پاکستانی، ضمن اعلام وصول آن در ابتدای سالجاری، بر ارسال نسخ متناظر، قول مساعد داد.
این گزارش حاکی است، هیئت ایرانی بر ضرورت حداقل رسانی تاخیر ترخیص کالا در مرزها، تأکید داشت­ و مقرر شد هرگاه واردکننده قادر به ترخیص کالاهای گمرکی به منظور استفاده خود در زمان غیرفعال بودن کامیونها نباشد، ضروری است اداره گمرک به تخلیه کالاهای طرف دیگر در انبارهای تحت کلید، مساعدت کند.
همچنین نماینده گمرک ایران بر ضرورت اجرایی سازی پروتکل تبادل اطلاعات الکترونیکی و روزآمدسازی آن براساس الگوهای بین المللی اشاره کرد و از مقامات گمرک پاکستان برای آشنایی با سامانه های فعال دعوت به عمل آورد.
این گزارش می افزاید، طرفین توافق کردند­ همه ­هزینه های دریافتی در پایانه های مرزی را به یکدیگر اعلام و هرگونه تغییر در برنامه های مرزها را حداقل از دو هفته قبل، به اطلاع طرف مقابل برسانند.
در پایان نشست، طرفین در ارتباط با ضرورت تامین امنیت تردد وسایل نقلیه مسافربری ایرانی در قلمرو پاکستان همچنین ملاحظات تردد اتوبوسهای پاکستانی حامل زائران به مشهد، قم و تهران، مذاکره کردند.

منبع: خبر گذاری صدا و سیما

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نعیم کبدانی:
آمار کل سیمرها رسید شده ومبلغ به حصاب چه شخصی واریز شده
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>