اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی از انتشار «سند چشم انداز» سازمان بنادر و دریانوردی پس از مشورت با نخبگان و تصویب در هیأت عامل این سازمان خبر داد.

انتشار سند چشم انداز سازمان بنادر و دریانوردی

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی مرادی مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی درباره ویژگی های این سند اظهار داشت: وجود یک چشم انداز در سازمان به مانند وجود ستاره قطبی است. ستاره ای که با نشان دادن هدف آرمانی، فعالیت های سازمان را در هر بخشی از حوزه های مرتبط با فعالیت های دریایی و بندری؛ بر اساس «چشم انداز» منطبق و با توجه به آن منسجم و هدایت می کند.

مرادی با بیان این که از این پس اهداف و برنامه های سازمان با سند چشم انداز تنظیم و عملیات اجرایی و نتایج به دست آمده را با توجه به «سند » قابل ارزیابی، کنترل و مدیریت خواهد بود، افزود: امروزه اهمیت چشم انداز برای سازمان های بزرگ و به منظور نیل به اهداف، برنامه ها و ادامه فعالیت ها حیاتی است.

وی خاطرنشان کزد: در دنیای مدرن امروزی بنادر هم مانند یک صنعت، نقشی فعال در مدیریت زنجیره عرضه دارند و به همین دلیل است که به آن ها بازار گفته می شود نه بارانداز. بنادر جایگاهی فراتر از یک زیرساخت یا حتی یک ابرسازه را دارند. از این رو نه تنها به عنوان حلقه ای از زنجیره حمل و نقل، بلکه به عنوان حلقه واسط تجارت داخلی و بین المللی به شمار می آیند.

مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: با توجه به روند روبه تزاید سهم تجارت در تولید ناخالص ملی کشورها و نیز افزایش اهمیت حمل و نقل دریایی در مبادله تجاری بین کشورها، بنادر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار شده اند؛ به گونه ای که دسترسی به آب های آزاد به عنوان یک موهبت تلقی شده و نقش مهمی را در برنامه ریزی های منطقه ای، ملی و بین المللی ایفا می کند.

مرادی با اشاره به این که "ساختار بنادر نقش کلیدی در شکل دهی به جایگاه بنادر در بازار دارد"، گفت: این ساختار می تواند نقش عمده ای را در تعیین قیمت و کیفیت ارائه خدمات داشته باشد. در چنین شرایطی است که نخستین هدف اصلاح ساختار حاکمیتی بنادر را باید ارتقای کارایی و بهره وری دانست. اقدامی که نتیجه آن کاهش درگیری های دولت در این بخش، کاهش محدودیت های مالی، دسترسی به منابع جایگزین سرمایه گذاری و مقدمه ای بر مدیریت تجاری سازی بنادر می تواند باشد.

منبع: تین نیوز

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>