اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سال آینده به منظور رعایت استانداردهای جدید انتشار گازهای گلخانه ای، سوخت هایی با گوگرد کم در کشتی های اقیانوس پیما به جهان معرفی خواهد شد که این رخداد بزرگ ترین تغییر در صنعت دریایی محسوب می شود.

اختصاص 50 میلیارد دلار سوخت پاک برای حمل ونقل دریایی

به گزارش تین نیوز به نقل از شیپنا، منشا این رخداد در صنعت دریایی به قرن بیستم با تغییر زغال سنگ به نفت سنگین برمی گردد و بر این اساس، با توجه به برآوردهای مدیران حمل ونقل، ممنوعیت انتشار گازهای گلخانه ای در آغاز سال 2020 حداقل 60 هزار کشتی را تحت تأثیر قرار خواهد داد و هزینه 50 میلیارد دلاری بر دوش این صنعت نیز خواهد گذاشت.

این موارد منجر شده است تا بحث های زیادی در مورد هزینه های ایجاد شده و همچنین هشدارهایی در مورد کیفیت و در دسترس بودن سوخت های جدید به وجود آید.

حال با گذشت 8 ماه از اعلام این خبر، مراحل آماده سازی شرایط با تاخیر انجام می شود و تولیدکنندگان سوخت ترجیح می ‎دهند که سایت های توزیع و انبارها را راه ندازی کنند.

پیش بینی ها حاکی از این است که نهایتا با این تغییر، در دنیای حمل ونقل هماهنگی ایجاد خواهد شد اما از طرفی این رویکرد به شرط شفاف سازی تولیدکنندگان سوخت درباره چگونگی پرداخت ها، منجر به تحمل هزینه های بالاتری در زنجیره تامین نیز می شود. ضمن اینکه با احتساب این نکته که صاحبان بار همواره در انتظار حمل بیشتر هستند، طی 5 سال اول این پروژه احتمالا تا حدی با شکست مواجه خواهد شد.

لازم به توضیح است که فعالیت بسیاری از شرکت های حمل ونقل در جهان طی دهه گذشته سودآوری نداشته است و این چشم انداز تا سال 2021 بر اقتصاد جهانی و تنش های تجاری که بین ایالات متحده، چین و اتحادیه اروپا همچنان وجود دارد، تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش شیپنا، مدیرعامل ارشد شرکت Moller-Maersk در اینباره گفت: اگر هزینه های اضافی مربوط به سوخت هایی با گوگرد کم بر دوش شرکت های حمل ونقل بیفتد، منجربه ورشکستگی آنها خواهد شد.

سورن اسکو ادامه داد: فرمول جدید سوخت با گوگرد کم قرار است جایگزین سوخت قبلی در انبارهای ذخیره سوخت شود که اکثر کشتی های اقیانوس پیما را به حرکت در می آورد.

اسکو تصریح کرد: با این حال، سوخت سنگین حاوی 3.5 درصد گوگرد است که به مراتب بالاتر از حد مجاز برای بنزین خودرو مورد استفاده در ایالات متحده است. این مطلب زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم صنعت حمل ونقل همین حالا هم مسئولیت انتشار گازهای گلخانه ای در حدود 13 درصد را برعهده دارد.

مدیرعامل ارشد شرکت Moller-Maersk اضافه کرد: سوخت دریایی جدید دارای محتوای 0.5 درصد گوگرد خواهد بود اما مطالعات انجام شده سال 2016 در فنلاند حاکی از آن است که بدون تغییر در سوخت، آلودگی که کشتی ها از سال 2020-2025 تولید خواهند کرد بیش از 570 هزار مرگ ومیر را در سراسر جهان سبب خواهند شد.

او تصریح کرد: هزینه برآورد شده برای سوخت با میزان گوگرد کم تنها یک تخمین است و مدیران حمل ونقل دریایی انتظار پرداخت 25 درصد تا 40 درصد بیشتر به دلایل هزینه بالای تولید و راه اندازی سایت های توزیع سوخت را دارند. در حالی که قیمت معمول برای انبارهای توزیع سوخت در حدوود 440 دلار در هر تن متریک در سال جاری است.

معاون زنجیره تامین و سیاست های گمرکی در فدراسیون ملی خرده فروشی نیز در اینباره گفت: در حال حاضر مشخص نیست که باید انتظار چه نوع تأثیری بر افزایش مصرف سوخت بر کالاهای مصرفی را داشته باشیم.

جان گلد افزود: من فکر می کنم این موضوع واقعا به خرده فروشان بستگی دارد اما استراتژی آنها در حال حاضر برای کاهش هرگونه افزایش هزینه های بالقوه است.

گلد اضافه کرد: طرح کاهش گوگرد، گامی در حمل ونقل دریایی برای تبدیل شدن به سوخت دوستدار طبیعت خواهد بود و اگرچه روند تغییرات کند است اما این صنعت موافقت کرده که تا سال 2050 نیمی از گازهای گلخانه ای را به این طریق کاهش دهد.

منبع: تین نیوز 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>