اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تریدویندز با اشاره به اینکه درپنجم ماه نوامبر سال جاری میلادی آمریکا ضمن اعمال دوره دوم تحریم ها برعلیه بخش های انرژی، کشتیرانی و بانکداری به جامعه دریایی در مورد تجارت با شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هشدار داد، نوشت: "Mark Church"مدیر بیمه کرایه حمل، دموراژ و دفاع از شکایت FD&D کلوپ بیمه ای P&I North درپاسخ به این سوال که تحریم ها چگونه پوشش بیمه ای را تحت تأثیر قرار می دهند، بیان داشت: ممکن است برخی از تجارت های محدود (غیرتانکر) با ایران همچنان وجود داشته باشد که اشخاص غیرآمریکایی بتوانند بدون اینکه ریسک قابل توجهی از شکستن تحریم های دوره دوم آمریکا را متحمل شوند به آن یعنی (تجارت با ایران) متعهد باشند، تجارت ها و محمولات دریایی چون حمل خواربار و مواد غذایی و برخی کالاهای مصرفی، که دراین رابطه North قادر به فراهم کردن پوشش بیمه ای خواهد بود.

زمانی که دوره دوم تحریم ها تحمیل شد، آمریکا به طور همزمان به هشت کشور شامل چین، هند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، یونان و ترکیه معافیت از تحریم ها را اعطا و اجازه ادامه واردات نفت خام ایرانی را داد. به گفته "Church" کلوپ بیمه بین المللی P&I North به دنبال روشنگری و شفافیت در مورد ماهیت و دامنه این معافیت‌ها است، درحال حاضر این کلوپ نمی تواند تایید کند که آیا بیمه کردن چنین سفرهای دریایی قابل تحریم ازسوی آمریکا خواهد بود یا خیر؟!  

عقب نشینی از برجام
نخستین موج تحریم های آمریکا علیه ایران پس از اینکه دونالد ترامپ درماه می سال جاری میلادی به طور یک‌جانبه از توافق برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام عقب نشینی کرد، به اجرا درآمد. قبل ازاین که این توافق بین المللی هسته ای به دست بیاید، آمریکا با همکاری اتحادیه اروپا تحریم ها را علیه ایران در بین سال های 2012 و 2015 اعمال کرد.

"Church" گفت: درآن برهه از زمان آمریکا و اتحادیه اروپا در مسئله اعمال تحریم ها علیه ایران به توافق رسیده بودند و در یک مسیر حرکت می کردند، ایران تجارت بسیار کم و محدودی با کشور دیگری داشت. اما درحال حاضر، بروکسل همچنان از برجام حمایت می کند، بازیگردانان این صنعت در زمان تجارت با ایران باید قوانین پیچیده اتحادیه اروپا و آمریکا را کاملا در نظر بگیرند. وی می گوید: برخی ها این شرایط را به عنوان یک دو راهی توصیف می کنند.

در حالی که برخی از تجارت ها می توانند فرضیه غیرقابل تحریم بودن را به خود بگیرد، اما رویکرد ریسک گریزی موسسات مالی نسبت به معاملات مرتبط با ایران درنتیجه تحریم های آمریکا، ارائه و فراهم کردن پوشش بیمه‌ای را درعمل سخت و دشوار ساخته است."Church"هم چنین افزود: حتی وقتی تجارتی قابل تحریم نیست، توانایی کلوپ برای فراهم کردن پوشش بیمه ای به مفهوم واقعی از طریق پرداخت پول و یا ارائه کمک به طور چشم گیری کند می شود.

از سوی دیگر خروج قریب الوقوع انگلستان از اتحادیه اروپا می تواند مبحث تجارت را پیچیده تر سازد. درحالی که انگلستان با خروج یک جانبه آمریکا از برجام مخالف است، می تواند پس از خروج از اتحادیه اروپا، مجموعه ای متفاوت از قوانین تجاری را با ایران داشته باشد.

شایان ذکراست از 13 عضو کلوپ های بین المللی P&I که برنامه بیمه اتکایی را مدیریت می کنند، هفت عضو در انگلستان قرار دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>