اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کانال های مهم دنیا

کانال کشتیرانی نوعی از کانال آبی است که به طور ویژه ای در مسیرهای حرکت اصلی دریایی ایجاد شده اند تا به عبور کشتی های باربری کمک کنند. کانال های کشتیرانی به طور ویژه ای طراحی شده اند و به گونه ای که برای استقرار کشتی های باری بزرگ طراحی شده اند.

این کانال ها اهمیت زیادی در جهان آبی دارند چون مسیرهای کوتاه تر و آلترناتیوی را در طی شبکه های اصلی آب دریایی ارائه می دهند و هم به طور داخلی ترافیک دریایی را درون کشورها تنظیم می کنند. در جهان کانال‌های حمل و نقل زیادی هستند که برای حرکت روزانه کشتی ها حیاتی هستند. بعضی از این کانال ها     پر رفت و آمدترین مسیرها در اطراف جهان هستند. در زیر ده مورد از مشهورترین و شلوغ ترین کانال های کشتیرانی در اطراف جهان نشان داده شده است.

دریای سفید، کانال دریایی بالتیک
کانال بالتیک در دریای سفید آبراهه ای مهم است که در آبراهه های روسیه که از دریای سفید در شمال شروع می شود و به دریای بالتیک در جنوب ختم می شوند قادرند ترافیک را تنظیم کنند. این کانال در سال 1933 ساخته شده است. کانال بالتیک با اینکه برای دریانوردی مهم است ولی برای کشتی های تجاری با ابعاد و مشخصات بزرگ مناسب نیستند.

کانال راین، مین، دانوب
سه رودخانه مهم را در قلب اروپای غربی به یکدیگر متصل می کند. کانال راین، مین، دانوب یا کانال اروپا در اصل در اوایل سال  1938 ساخته شده است. در طی این سال ها چندین کار دیگر برای توسعه این کانال انجام شده است که آخرین مورد آن به اوایل دهه 1990 بر می گردد. کانال اروپا دروازه حمل و نقل دریایی مهمی است که دریای شمال را به دریای سیاه از طریق اقیانوس اطلس متصل می کند. دروازه حمل و نقل مهمی در داخل اروپاست.

کانال سوئز
کانال سوئز کانال کشتیرانی و حمل و نقل بسیار مهم و مشهوری است که به کشتی ها این امکان را می دهد تا از بین مدیترانه و دریای سرخ عبور کنند. این کانال در میانه سده 1800 ساخته شده است و به عنوان مسیر شناخته شده دریایی است که در همه زمان ها باز بوده است و کشتی های همه کشورها عملیات تجاری خود را قادر بودند صرف نظر از درگیری های جهانی در این مسیر به آسانی انجام دهند.

کانال ولگا، دن
کانال کشتیرانی ولگا دن رودخانه های روسی ولگا و دن را به هم متصل می کند که مسیر آب مهمی را از طریق دریای آزوف (خلیج دریای سایه) و دریای خزر را به شبکه های اقیانوسی اصلی متصل می کند.

کار اصلی ساخت و ساز کانال قرن شانزدهم شروع شد و این مسیر به خاطر این حقیقت که عبور و مرور زیادی در آن امکان پذیر است تا شبکه های کشتیرانی اروپای غربی را به  همتایان متصل کند مورد توجه بوده است.

کانال کیل 
 کانال کیل در آلمانی شلسویک هولشتاین دریای بالتیک را به دریای شمال متصل می کند. بنای این مسیر به سده 1700 برمی گردد گرچه تکمیل این مجرای آبی به شکل امروز کیل فقط در اواخر دهه 1890 بوده است. این کانال حمل و نقل این امکان را داده است تا کشتی ها از طریق راه میان بری مسیری که از دانمارک می گذشت استفاده می کردند که به عنوان مسیر دریایی به طور نسبی بی ثبات مورد توجه بوده است.

کانال هوستون 
به طور کامل ورود کشتی ها به بندرگاه هوستون در خلیج مکزیک را فراهم می آورد که این کانال حمل و نقل هوستون، مجرایی حیاتی در داخل ایالات متحده است. این کانال کشتیرانی گر چه به طور طبیعی وجود داشته است اما به منظور ادامه حیات نیاز بود تا بزرگ تر و عریض تر شود. کانال کشتی هوستون میانه دهه 1830 به وجود آمده است.

کانال پاناما 
یکی از مهم ترین دروازه های دریایی اساسی کانال پاناما است که  اقیانوس آرام و اطلس را از طریق کانال پاناما به یکدیگر متصل می کند. این کانال در سال 1914 ساخته شده است و مسیر دریایی بزرگی دو طرفه دریایی با  میزان زیاد ترافیک است.

کانال دانوب، دریای سیاه 
مجرای دانوب، دریای سیاه هنوز مسیر مهم دیگری در منطقه غرب اروپاست. به علاوه رودخانه دانوب به دریای سیاه متصل می شود. این کانال کشتیرانی همچنین روشی است تا دریای سیاه را به دریای شمال از طریق مجرای دانوب، مین، راین متصل می کند و مسیر دریایی را از اروپای غربی توسط کانال ولگا دن به هم متصل می‌کنند.

این کانال مهم است چون به کشتی ها کمک می کند تا از منطقه دلتایی دشواری در دانوب عبور کنند و بنابراین عملیات دریایی را امکان پذیر می سازد.

کانال منچستر
کانال کشتی منچستر رودخانه های ایرول و مرسی را در استان لیورپول به یکدیگر متصل می کند و تا منچستر گسترش می یابد. از اواخر قرن نوزدهم، این کانال کشتیرانی یکی از مهم ترین مسیرهای دریایی در بخش حمل و نقل دریایی و داخلی در انگلیس است.

کانال ول لند 
کانال ول لند دو شبکه اصلی رودخانه کانادایی را یعنی رودخانه های اونتاریو را به اری به یکدیگر متصل می کند. ضرورت کانال کشتیرانی توسط این حقیقت تایید شده است که این امکان را می دهد تا کشتی ها از خاکریز آبشار نیاگارا عبور کنند و به طور کامل از مسیر آبشار نیاگارا اجتناب کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی رضایی:
هشت ماه کشتی نفت کش هستیم ودرخواست پیاده شدن دادیم ولی پیادمون نمیکنه
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>