اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى آخرین وضعیت تأمین سوخت کم سولفور براى کشتی ها را تشریح و اعلام کرد: استفاده از این سوخت در دنیا تا 8 ماه آینده اجبارى می شود.

هادی حق شناس

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، همه کشتی های دنیا از سال 2020 مکلف هستند که از سوخت سنگین با سولفور نیم درصد استفاده کنند؛ مسئله ای که می توان از آن به عنوان مهم ترین دغدغه دریایی ایران تا آغاز سال میلادی 2020 نام برد.

چند سالی است که سازمان جهانی دریانوردی به دنبال آن است که سولفور سوخت سنگین که در حال حاضر 3.5 درصد است، کاهش یابد و به نیم درصد برسد؛ موضوعی که به منظور کاهش آلودگی ایجاد شده توسط ناوگان دریایی جهان در نظر گرفته شده است و بر اساس تصمیم اتخاذ شده تمامی کشتی های دنیا از سال 2020 مکلف هستند از سوخت سنگین با سولفور نیم درصد استفاده کنند.

در حال حاضر بخشی از پالایشگاه های اروپایی توانایی تولید این سوخت را دارند و طی دو سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی نیز از وزارت نفت درخواست کرده است که حداقل نیاز کشتی های ایرانی که شامل شناورهای اقیانوس پیما و شامل 200 فروند می شود را به مقدار 1.3 تا 1.4 میلیون تن تأمین کند.

هادى حق شناس در مورد آخرین وضعیت تأمین سوخت کم سولفور، اظهار کرد: این مسئله یکى از دغدغه های اصلى سازمان بنادر و دریانوردى است که از حدود 10 سال قبل به وزارت نفت و دستگاه های مسئول اعلام و ابلاغ شده است و از سال 2020 لازم الاجراست.

وى ادامه داد: همه می دانند که استفاده کشتی ها از سوخت کم سولفور از 8 ماه آینده اجبارى می شود و در این رابطه چند راهکار وجود دارد که هرکدام نسبت به دیگرى هزینه بر است و به صرفه ترین اقدام این است که کم هزینه ترین روش استفاده شود.

معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى با اشاره به اینکه یکى از راهکارها واردات سوخت کم سولفور است، گفت: در سال های گذشته نیز بعضاً شاهد واردات برخى فراورده های نفتى بودیم که در این مورد نیز می توان تصمیم مشابهى اتخاذ کرد.

حق شناس ادامه داد: راهکار دوم این است که از نفت گاز به جای مازوت استفاده کرد که این مورد با صرف هزینه بیشترى همراه است.

وى خاطرنشان کرد: سومین راهکار نصب اسکرابر روى کشتی ها است که سوخت موجود را به سوخت کم سولفور تبدیل می کند که این راهکار نیز هزینه بر است.

معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى با بیان اینکه جلساتى با مرکز مطالعات نهاد ریاست جمهورى برگزار و نتایج آن به وزارت نفت و شرکت های کشتیرانى منعکس شده است، اظهار کرد: این مسئله پیچیده نیست و راهکارهاى خاص خود را دارد، بنابراین باید کم هزینه ترین راه انتخاب شود.

به گفته حق شناس کشتی های ایرانى در خارج از مرزهاى آبى کشور می توانند سوخت کم سولفور خود را تأمین کنند و از طریق واردات سوخت کم سولفور توسط شرکت های مربوطه می توان سوخت موردنیاز کشتی های خارجى را در مرزهاى ایران تأمین کرد.

منبع: تین نیوز

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>