اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مدل MP4 آکتروس یکی از کامیون‌های مهم و قابل احترام مرسدس بنز در تاریخ این شرکت است. در حال حاضر شش سال از عمر مدل‌های اولیه این کامیون افسانه‌ای می‌گذرد و وقت آن رسیده تا این اسطوره، جایگاه خود را به مدل مرسدس Actros 1 تقدیم کند.

آکتروس موفقیت و محبوبیت خود را بیشتر مدیون طراحی زیبایش است. آکتروس برای انواع حمل‌ونقل مناسب است، خواه برای حمل بارهای سبک خواه برای حمل بوژی‌هایی با وزن چند صد تن باشند.

آکتروس هیچ‌گاه درخواست راننده خود را بی‌جواب نمی‌گذارد. این کامیون به قابلیت اطمینان بالا با مصرف سوخت اقتصادی در بین کامیون‌داران مشهور است؛ اما رانندگان آن یا از آن بسیار راضی‌اند و یا بسیار ناراضی.

چیزی که آکتروس به آن نیاز دارد مدلی مخصوص برای نشان دادن توانایی‌های واقعی این کامیون است. این کامیون قرار است به قلمرو اسکانیا V8 دست درازی کند و بنز امیدوار است که بیشتر مشتریان وفادار به سوئدی‌ها را به سمت خود بکشد.

تعداد آکتروس های 630 اسب بخاری در جاده‌ها بسیار کم است؛ اما با تولید آکتروس 1 این رویه تغییر خواهد کرد. این عدد حداکثر توان موتور 15٫6 لیتری OM 473 LA است.

این مدل با موتور 530 اسب بخاری 12٫8 لیتری هم در دسترس است. نکته قابل ذکر در مورد کامیون‌هایی با موتور بزرگ، قابلیت فعالیت مداوم با بار متعارف 44 تن با کم‌ترین تنش و فشار به موتور است. این کامیون‌ها نه تنها زمان کمتری برای طی مسیرهای کوهستانی صرف می‎کنند، بلکه مصرف سوخت زیادی هم ندارند حتی کمتر از موتورهای بی هیجان 440 اسب بخاری.

با صعود از تعداد زیادی پله و ورود به اتاقک آکتروس 1، متوجه شباهت زیاد جلو داشبورد به مدل‎های قبلی می‎شوید.

تغییرات شامل:

  • صندلی‎های چرمی لوکس.
  • تعدادی جعبه در انتهای اتاقک.
  • سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی.
  • ناوبری ماهواره‎ای است.
  • آکتروس دارای فناوری‎های جدید زیادی است اما یادگیری نحوه استفاده از آن‎ها کار سختی نیست، می‌توان به راحتی شیوه تغییر منوهای داشبورد با دکمه‌های تعبیه شده روی فرمان را به حافظه سپرد. اتصال تلفن همراه هوشمند با بلوتوث نیز تنها چند ثانیه زمان برد.

مرسدس آکتروس1

در مدل قدیمی آکتروس صندلی راننده ارتفاع زیادی داشت به صورتی که پاهای راننده به راحتی از پنجره کناری اتاقک دیده می‌شد. درهنگام رانندگی احساس می‌کنید که با صندلی در هوا معلق هستید.

داشبورد به طورکلی طراحی خوبی دارد؛ اما متأسفانه استفاده از پلاستیک مشکی رنگ، احساس خوبی به راننده منتقل نمی‌کند. استفاده از تعدادی قطعه طرح چوب یا فلز براق می‌توانست محیط داخلی را جذاب‌تر نماید.

انتخاب دنده با استفاده از دسته دنده در سمت راست از این راحت‌تر نمی‌شود. من قبلاً مشکلاتی در تعویض دنده در حالت خودکار مشاهده کرده بودم اما در نمونه‌های جدید با ارتقاء نرم افزار جعبه دنده برای مدل‌های یورو 6 تعویض دنده‌ها سریع‌تر انجام می‌شود؛ سبک کردن دنده‌ها به نرمی و سنگین کردن آن‌ها نیز به سرعت هرچه تمام‌تر انجام می‌پذیرد.

مشخصات فنی موتور OM 473 LA

  • حجم: 15٫6 لیتر (952 اینچ مکعب).
  • نوع موتور: 6 سیلندر خطی.
  • توان: 625 اسب بخار در 1600 دور در دقیقه.
  • گشتاور: 3000 نیوتن متر در 1100 دور در دقیقه.
  • توان ترمز موتوری: 625 اسب بخار سه مرحله ای ساخت شرکت جیکوبز (Jacobs engine brake).
  • ضریب تراکم: 17:1.
  • طول موتور: 1425 میلی متر.
  • عرض موتور: 1128 میلی متر.
  • ارتفاع موتور: 1212 میلی متر.
  • وزن موتور: 1284 کیلوگرم.

مرسدس آکتروس1

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>