اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

یک کشتی زمانی که صاحب پرچم کشور خودی و در بندر خودی باشد تحت پرچم و زمانی که داری پرچم بیگانه باشد در واقع تحت port است.

شناورهای تحت پرچم و غیر پرچم

فرق بین شناورهای تحت پرچم (flag) و شناورهای غیر پرچم (port) در بخش قوانین و مقررات و الزامات ملی و بین المللی چیست؟
برای پاسخگویی به این پرسش باید به تفاوت بین flag state وport state توجه شود.هنگامی که کشتی در یک کشور ثبت شده است، یک state در واقع flag state خوانده می شود و کشتی پرچم آن کشور را حمل می کند و هر state مغایر با توضیح فوق در واقع port state است و یک کشتی زمانی که صاحب پرچم کشور خودی و در بندر خودی باشد تحت پرچم و زمانی که داری پرچم بیگانه باشد در واقع تحت port است به عنوان مثال یک کشتی در هنگ کنگ ثبت شده است و در بندر سنگاپور است. در این مثال هنگ کنگ flag state و سنگاپور port state است.

هر عضو (flag state) از IMO که که نقش مدیریت یک port state را به عهده دارد باید افسران مربوط و لازمه port stat را در بنادر خود قرار دهد که افسران مذکور مطابق با قوانین بین الملل ملزم به عمل هستند و نه قوانین ملی، پس کشتی تحت flag ملزم به رعایت قوانین بین الملل و ملی است که در بازرسی توسط flag موارد مطرح در قوانین ملی و بین الملل، مورد بازرسی قرار می گیرد ولی در بازرسی از کشتی تحت port تنها الزامات قوانین بین الملل مورد نظر است.

به عنوان مثال یک بازرس از flag state هنگ کنگ از یک کشتی که در سنگاپور است براساس قانون هنگ کنگ بازرسی می کند که این بازرسی از کشتی تحت پرچم آن کشور در بندری دیگر انجام می شود و بنابراین بازرسی مطابق با حداقل مقررات و کنوانسیون های بین المللی که توسط هنگ کنگ پذیرفته شده، به علاوه مقررات اضافی و ملی که توسط هنگ کنگ تصویب شده، می باشد. ولی افسر بازرس بندر سنگاپور در مورد تمامی کنوانسیون هایی که از سوی ilo و IMO اعمال می شود، کشتی را مورد بازرسی قرار می‌دهد.

همچنین از طرفی مثلا ایران یک کنواسیون یا بخشی از یک کنوانسیون را نمی پذیرد این کشتی به هنگام بازرسی توسط flag state از الزامات آن چیزی که ایران نپذیرفته، معاف است ولی به هنگام بازرسی توسط مثلاً بازرس port state هند، بازرس مربوطه همچین معافیتی را نمی‌پذیرد و مطابق با الزامات بین المللی کشتی را بازرسی و ملزم به پیروی می کند. البته در کشورهای پیشرفته، قوانین ملی فراتر از قوانین بین المللی بوده و الزامات قوانین ملی به مراتب سخت تر از حداقل الزامات بین المللی است.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>