اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تهران شامل گمرک شهریار، گمرک فرودگاه امام، گمرک پست، گمرک غرب تهران، گمرک مهرآباد، گمرک جنوب تهران، گمرک نمایشگاه گمرک منطقه ویژه پیام است. تمامی این گمرکات در استان تهران واقع بوده و نقش مهمی را در صادرات و واردات کالا ایفا می‌کنند.

چهار گمرک شهریار، فرودگاه امام خمینی، غرب تهران و گمرک امانات پستی از مهم‌ترین گمرک‌های تهران می‌باشند. در سال اخیر مقدار کالای وارداتی به گمرک تهران و میزان ترخیص کالا از گمرک تهران (چهار گمرک مذکور) از لحاظ وزنی بیش از 788 هزار تن بوده است که از لحاظ ارزش دلاری معادل بیش از 10 میلیارد دلار می‌باشد. 

ترخیص کالا از گمرک تهران از طریق گمرک شهریار در استان تهران و در شهریار واقع می باشد. کالاهای وارداتی به این گمرک نیز مانند گمرک غرب، توسط تریلر و کامیون حمل می‌شوند.

شرکت‌های وارد کننده جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار یا به طور کلی ترخیص کالا از گمرک تهران می توانند نماینده قانونی خود را به گمرک معرفی نمایند یا برای تسریع در امور تشریفات گمرکی مدارک لازم جهت ترخیص کالا را در اختیار شرکت های بازرگانی و ترخیص کالا با نیروهای مجرب و توانمند ترخیص کار گمرک قرار دهند و از تجربه و دقت عمل آن‌ها استفاده نمایند.

ترخیص از گمرک تهران
طبق آمار به دست آمده کالاهایی که به چهار گمرک تهران وارد و از آن جا ترخیص شده اند از لحاظ دلاری از ارزش بالایی برخوردارند و کالاهای فله ای که از نسبت وزن آن ها به قیمت دلاری آن ها بیش تر می باشد، کم تر به این گمرک تهران واردات شده اند، زیرا کالاهای فله‌ای توسط کشتی به بنادر گمرکی وارد می‌شوند.

بیش‌ترین میزان واردات و ترخیص کالا از گمرک شهریار از لحاظ وزنی از طریق واردات از ترکیه صورت گرفته به طوری که 35% وترخیص کالا از این گمرک واردات از ترکیه بوده است.

پس از ترکیه بیش‌ترین میزان ترخیص کالا از گمرک شهریار مربوط به واردات از آلمان بوده است و 12% حجم کالاهای وارداتی به لحاظ وزنی، واردات از آلمان بوده است. در این‌جا باید به این نکته اشاره شود که از لحاظ ارزش دلاری بیشترین کالاهای واردات و ترخیص شده ی گمرک شهریار از مبدا کشور آلمان بوده اند که این میزان 19% از ارزش دلاری کالاهای وارد شده به گمرک شهریار را شامل می‌شود، کالاهایی که از طریق واردات از ترکیه در گمرک شهریار ترخیص شده اند از لحاظ سهم ارزشی با میزان (16%) نسبت به کالاهای آلمانی مقدار کمتری داشته اند.

پس از واردات کالا از ترکیه و واردات از آلمان می‌توان گفت که سهم وزنی کالاهای واردات از چین و خرید از چین در ترخیص از گمرک شهریار با مقدار 10% و سهم ارزش آن ها 8% بوده است. در مقام سوم سهم وزنی واردات کالا از امارات 8% و با سهم ارزشی 12% و در مقام چهارم سهم وزنی واردات کالا از ایتالیا 6% و سهم ارزشی آن 10% می باشد.

بر اساس این آمار به خوبی مشخص است که واردات کالا از اروپا شامل واردات از آلمان و واردات از ایتالیا به گمرک شهریار دارای سهم وزنی کمتر ولی سهم ارزشی بالا‌تری هستند.

بخش زیادی از محموله ها می تواند مواد اولیه وارداتی از طریق واردات از چین و واردات از ترکیه را شامل شود، حال آنکه واردات از آلمان و واردات از اروپا بیشتر تکنولوژیک بوده و کالاهای گران‌تری را شامل می‌گردد. گمرک شهریار یکی از دروازه‌های مهم تجارت کشور با دیگر نقاط جهان بوده و همان گونه که مشخص است از بیشتر نقاط جهان در این گمرک کالا ترخیص شده است.

زمانی که کالا وارد مرزهای کشور می شود به گمرک مقصد ارائه شده و در آن جا کالا توسط شرکت های ترخیص کالا با مجوز حق العمل کاری گمرک (کارگزار رسمی گمرک) به گمرک اظهار شده و با طی روند و تشریفات گمرکی و ارائه مجوز های واردات بعد از کارشناسی و ارزیابی کالا نهایتا ترخیص می‌شوند. 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمدقدردان:
سلام من ماشین سنگین دارم چطور میتونیم باهم فعالیت کنیم نیاز به مشاوره شما دارم
پاسخ زینگ:
سلام. لطفا برای ثبت سفارش یا حمل بار، اپلیکیشن زینگ را از اینجا دانلود نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>