اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رایزنی با اپراتورهای معتبر خارجی برای سرمایه گذاری و راهبری پایانه های کانتینری
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه به دنبال مشارکت با اپراتورهای معتبر خارجی جهت سرمایه گذاری و راهبری پایانه کانتینری بنادر هستیم، گفت: اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی برای جذب بار ترانزیتی، ترانشیپی و صادرات مجدد در دستور کار این سازمان در سال 1398 قرار دارد.

محمد راستاد

محمد راستاد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در تشریح اهداف و برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در سال 98، بیان کرد: تکمیل تجهیزات فاز 1 طرح توسعه بندر شهید بهشتی، چابهار و توسعه فاز 3 مجتمع بندری شهید رجایی از جمله برنامه های مهم این سازمان در سال جاری است.

توسعه فعالیت های تولیدی، صنعتی و لجستیکی در پسکرانه بنادر
وی ادامه داد: تکمیل عملیات اجرایی اسکله نفتی بندر شهیدرجایی و بهره برداری بخشی از این پروژه، واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و غیر دولتی، توسعه فعالیت های تولیدی، صنعتی و لجستیکی در پسکرانه بنادر و افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر از دیگر برنامه های مهمی است که در طول سال 98 در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

افزایش بهره وری و رقابت پذیری در حوزه خدمات بندری
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دنبال مشارکت با اپراتورهای معتبر خارجی جهت سرمایه گذاری و اداره پایانه کانتینری بنادر هستیم، گفت: افزایش بهره‌وری و رقابت پذیری خدمات بندری به ویژه با تأکید بر سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی برای جذب بار ترانزیتی، ترانشیپی و صادرات مجدد از دیگر اهداف تعریف شده در سال جاری است.

راستاد ادامه داد: فاز دوم طرح جامع بنادر بازرگانی با تأکید بر ریل پایه بودن بنادر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و همچنین فاز اول برنامه هوشمند سازی بنادر نیز در سال 98 تکمیل می شود.

بخشی از دستاوردهای بین المللی سازمان بنادر در سال 97
وی ارائه دو سند مهم کنترل و بازرسی از الزمات آب توان در اجلاس آیمو و ارائه 7 سند در خصوص حفاظت از محیط زیست، تجسس و نجات دریایی به کمیته تخصصی آیمو را از مهم ترین اقدمات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه تعاملات بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی دانست و اعلام کرد: همچنین پیشنهاد یک سند مشترک با استرالیا و تعدادی از کشورها در راستای ایجاد تغییر در شورای سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) داده شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه صحبت هایش یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در سال 97 موفق شد به مدت 2 سال به عنوان ریاست کمیسیون منطقه ای هیدروگرافی انتخاب شود و نماینده سازمان نیز در دهمین اجلاس منطقه ای افسران مقابله با آلودگی خلیج فارس و دریای عمان به عنوان نایب رئیسی این اجلاس دست یافت.

به گفته راستاد علاوه بر موارد ذکر شده، در اجلاس تفاهم نامه منطقه ای اقیانوس هند در خصوص کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی‌ها، ایران از نظر تعداد بازرسی بعد از کشور استرالیا رتبه دوم را به دست آورد.

وی همچنین با اشاره به چالش ها و موانع دریایی کشور در سال 97، یادآور شد: یکی از چالش ها در سال گذشته، مربوط به تحریم های یک جانبه و غیرقانونی آمریکایی ها بود که موجب خروج برخی کشتی های لاینر کانتینری شد اما به واسطه توان و ظرفیت بالای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مذاکراتی که با تعدادی از خطوط انجام شد، توانستیم مبادلات بازرگانی را از طریق ناوگان جایگزین انجام دهیم.

منبع: سازمان بنادر و دریانوردی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>