اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تسمه یک حلقه از ماده ای انعطاف پذیر است که برای ایجاد پیوند مکانیکی و انتقال انرژی بین دو یا چند شفت استفاده می شود. تسمه ها به دور پولی ها پیچیده حلقه می زنند. در یک سامانهٔ دارای دو پولی ممکن است هر دو پولی در یک جهت به گردش درآیند یا تسمه به صورت ضربدری باشد تا جهتشان مخالف گردد. به عنوان یک عامل حرکت، تسمه نقاله یکی از کاربردهای تسمه است که در آن از تسمه برای حمل بار بین دو نقطه استفاده می شود.

تسمه ها را معمولاً با یکاهای میلی متر یا اینچ اندازه گیری می کنند که در تسمه های میلی متری قطر خارجی و در تسمه های اینچی قطر داخلی ملاک اندازه گیری است.

انواع تسمه

تسمه های گرد: در جای که انتقال قدرت کمی داریم از این تسمه استفاده می شود.

تسمه های v شکل: برای انتقال قدرت زیاد استفاده می شود.

تسمه چند شیار: که از کنار هم گذاشتن چند تسمه V ساخته می شود و برای انتقال قدرت های خیلی زیاد استفاده می شود.

تسمه های تایمینگ یا دندانه دار: که به تسمه تایم معروف هست که برای کاهش لغزش و زمان بندی حرکت (که از روی اسمش پیداست) که جزو پرکاربرد ترین تسمه هاست. که در خودرو ها زیاد دیده می شود. معایب آن شامل هزینه نسبتا بالا نسبت به بقیه تسمه ها، نیاز به پولی دندانه دار هم هست.

شاید با خود بگوید از کجا بفهمیم تسمه در حال خراب شدن است؟ تسمه وقتی در حال خراب شدن هست از خود علائم نشان می دهد مانند ترک خوردن، پوسیدگی، خوردگی و ساییدگی و در تسمه تایمینگ یکی از نشانه های دیگر خرابی از بین رفتن قسمتی از دندانه ها است.

تسمه نقاله: در واقع وسیله یا جزء حمل کنندهٔ یک سیستم انتقال مواد تسمه ای می باشد (که اغلب این سیستم به صورت خلاصه تسمه یا نوار نقاله نامیده می شود). سیستم انتقال مواد تسمه ای که کانوایر تسمه ای هم گفته می شود یکی از انواع متعدد سیستم های نقاله ای می باشد. یک سیستم انتقال نقاله ای از دو یا چند قرقره (گاهی اوقات از آن ها به عنوان درامز یا طبلک یاد می شود) تشکیل شده است به همراه یک حلقه بی پایان از تسمه یا نواری که مواد را حمل می کند و به دور آن ها می چرخد.

تسمه های تخت: هرچه عرضش بیشتر باشد توانایی انتقال نیروی بیشتری دارد و اصولا برای فاصله های بلند از این تسمه استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>