اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دزدی‌دریایی، آدم ربایی، کارگوهای خطرناک و... ازآن دست خطرات امنیتی همیشگی در صنعت کشتیرانی به شمار می‌آیند، اما در راس در تمامی این خطرات، تهدید رو به رشد و فزاینده در سال 2019 میلادی، حملات سایبری خواهد بود.

دزدی‌دریایی، آدم ربایی، کارگوهای خطرناک، خرابی فاجعه آمیز تجهیزات و خستگی خدمه ازآن دسته خطرات امنیتی همیشگی در صنعت کشتیرانی هستند، اما در راس تمامی این خطرات مذکور، تهدید رو به رشد و فزاینده در سال 2019، حملات سایبری خواهد بود، همانطور که در ماه های اخیر، شرکت های به نام در صنعت کشتیرانی مانند کشتیرانی مرسک دانمارک، BW Group و کلارکسونز طعمه حملات سایبری شدند.

در این نوع حوادث سیستم های IT در ساحل درگیر می شوند، اما اتصال فزاینده شناورها و همچنین وابستگی زیاد آنان به سیستم نرم افزاری، تهدید سایبری را به دریا نیز می کشاند. برای نمونه می توان به کشتی کانتینری آلمانی اشاره کرد که در ماه فوریه سال جاری میلادی، کنترل سیستم دریانوردی خود را به دنبال حمله سایبری به مدت  12 ساعت از دست داد.مالکان باید دژ مستحکم تری را نسبت به حملات سایبری در ساحل و دریا ایجاد کنند. با توجه به تصمیم سازمان جهانی دریانوردی آیمو مبنی بر مورد توجه قرار دادن دستورالعمل های سایبری در کد مدیریت امنیت بین المللی، ریسک های سایبری باید در سیستم های مدیریت امنیت مورد خطاب قرار گیرد.

با گریزی بر خطرات دزدی دریایی نیز می توان گفت: اگرچه دزدی دریایی سومالی در سطح پایین قرار دارد، اما ریسک های ساحل نیجریه و آسیب پذیری این منطقه در آسیا هم چنان بالا است. بر طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی International Maritime Bureau، در نه ماه نخست سال جاری میلادی، 121 مورد حمله واقعی و تلاش برای حمله بر شناورها انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 141 فقره کاهش رانشان می دهد. ناگفته نماند، 23 مورد حادثه در اندونزی، 20 مورد در نیجریه و 17 مورد در فیلیپین گزارش شده است.

افزون بر موارد ذکر شده، در بخش فله خشک ریسک آبگونگی کارگوی مرطوب همیشه وجود داشته است و تحقیقات از سوی گروه Global Bauxite Working GBWG در سال گذشته در مورد خطر حمل بوکسیت (هیدروکسید آلومینیم) نیز هشدار داد. یافته های GBWG سبب طرح دستورالعمل های جدید آیمو در مورد حمل بوکسیت شد.نگرانی های پیرامون خطرات آبگونگی مرتبط با صادرات سنگ معدن از اندونزی نیز وجود دارد. کلوپ های پی اند آی به مالکان و چارترها پیشنهاد می کند که در ابتدا در مورد اینکه آیا معادن مجوزلازم برای صادرات و معدن کاری را دارند، اطلاع کسب کنند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>