اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گندم و غلات

میانگین واردات ده ساله غلات، 9.5 میلیون تن است.

صادرات غلات و گندم جهان طی سال های اخیر رشد 2.2 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرده است که علت اصلی آن افزایش واردات در خاورمیانه، آمریکای شمالی و آسیای شرقی بود. پیش بینی می‌شود رشد تجاری در سال‌های بازرگانی 2018 و 2019میلادی به 1.2 درصد برسد چراکه میزان حجم جابه جا شده از سوی آمریکا به خاورمیانه، آسیا و آفریقای شمالی با کاهش همراه می‌شود.

آسیا بزرگ‌ ترین منطقه واردکننده باقی می‌ماند و حجم واردات را در سال 2019 میلادی به 116.9 میلیون تن می رساند. بزرگ ترین صادرکنندگان گندم جهان نیز روسیه، آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا، اوکراین و استرالیا و بزرگ ترین صادرکننده ذرت آمریکا، آرژانتین، برزیل و اوکراین هستند.

تغییرات بزرگی در مسیر جریان تجارت جهانی سویا وجود داشته به گونه ای که تجارت سویا بین آمریکا و چین روبه کاهش و در نهایت توقف است. در مقابل اصلی ترین تامین کنندگان مانند برزیل، آرژانتین و کانادا از تقاضای بالا از سوی چین سود می برند. در حال حاضر نیز که قیمت سویا افت شدید داشته، میزان صادرات به اروپا و دیگر مقاصد مانند مصر، ایران و پاکستان رو به فزونی است. انتظار می رود صادرات سویای آمریکا به برزیل و آرژانتین نیز در روندی مثبت و صعودی حرکت کند.

اما، خطری در کاهش واردات سویا به چین وجود دارد که به دنبال آن ممکن است سهم خوراک دام به حدود نصف و با افت همراه شود. افزایش در میزان تقاضا برای سویای چین از دیگر مقاصد می تواند در صورتیکه قیمت ها با افزایش همراه شود کوتاه مدت باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران با اشاره به موقعیت های بازار صادرات آرد ایران گفت: عراق بزرگ ترین مشتری آرد در جهان است و نیاز سالانه اش به بیش از یک میلیون تن آرد را از کشورهای همسایه و خصوصا از ترکیه وارد می کند و افغانستان نیز با نیاز سالانه به واردات 800 هزار تن آرد دومین واردکننده آرد در دنیاست که هر دو در همسایگی ایران قرار دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>