اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مدیر مرکز لجستیک بندر اکتاو قزاقستان، اسفندماه سال گذشته به منظور بررسی مزایای رقابتی مرکز لجستیک بندر اکتاو که بزرگ ترین مرکز لجستیکی منطقه نیز هست، مهمان فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران بود.

همکاری لجستیکی ایران و قزاقستان

به گزارش تین نیوز به نقل از شیپنا، در این نشست قرار شد که تجار و شرکت های حمل و نقلی ایرانی فعالیت خود در این بندر و مرکز لجستیکی را افزایش دهند.حالا اما در راستای اجرای برنامه پنج ساله همکاری بین امور خارجه دو کشور، روابط تجاری و لجستیکی به سطح روسای جمهور رسیده و قرار است زمین هایی در بندر امیرآباد و بندرعباس در اختیار قزاقستان برای ساخت مراکز لجستیکی قرار گیرد. این تصمیم در جریان دیدار اخیر مختار تلوبردی، معاون وزیر خارجه قزاقستان و محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان اتخاذ شده است.

در طول هفته های گذشته نیز نشست مشاوران سیاسی قزاقستان و ایران در تهران برگزار شده بود و طرفین در این نشست چشم‎انداز و ظرفیت های همکاری تجاری و اقتصاد حمل و نقل را مورد بررسی قرار داده بودند.

پیش بینی می شود که روابط تجاری به ویژه در حوزه حمل ونقل با کشور قزاقستان آغازگر فصل جدیدی از مراودات اقتصادی با شیوه های نوین نقل و انتقال مالی در شرایط تحریم اقتصادی باشد.

معرفی مختصر جمهوری قزاقستان: این کشور با دو میلیون و 724 هزار و 900 کیلومتر مربع وسعت، حدود 17 میلیون نفر جمعیت دارد. اقتصاد قزاقستان مبتنی بر اصول اقتصاد بازار آزاد و خصوصی سازی و بخش عمده گردش اقتصادی این کشور بر پایه صدور منابع انرژی به ویژه نفت و گاز، منابع معدنی و محصولات کشاورزی استوار است.

ظرفیت های همکاری ایران و قزاقستان؛ از گذشته تا امروز
ترانزیت: این حوزه بسیار مورد علاقه طرف قزاقی است و همان طور که روندها نشان می دهد، این کشور طی سال های پس از فروپاشی مباحث مربوط به ترانزیت را با علاقه مندی و دقت پیگیری کرده است.

همکاری های تجاری و بازرگانی: ایران به منظور برقراری موازنه تجاری با قزاقستان مایل است در این حوزه شرایطی فراهم گردد که شرکت های ایرانی دسترسی آسان تری به بازارهای قزاقستان داشته و این کشور به نیز شرایط را برای جذب کالاها و صدور خدمات فنی و مهندسی ایران تسهیل نماید.

همکاری در زمینه انرژی: عمده همکاری تهران و آستانه در این زمینه شامل سوآپ و انتقال نفت تولیدی قزاقستان از خاک ایران به سایر خریداران بوده است.

همچنین دو کشور طی سال های اخیر در زمینه ساختمان سازی، خدمات فنی و مهندسی نیز همکاری هایی را داشته و این زمینه نیز از قابلیت های زیادی برای توسعه برخوردار است.

دو کشور طی سال های اخیر دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف تأکید کرده و گام های عملی زیادی نیز در این زمینه برداشته اند.

در همین راستا و با عنایت به ظرفیت های بسیاری اقتصادی در قزاقستان، این کشور برای ایران و شرکت‌های ایران اهمیت بالایی دارد و در مقابل، آستانه نیز با توجه به موقعیت مناسب ژئوپولیتیکی ایران، نسبت به گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با تهران اهتمام عملی داشته است. به همین اعتبار، حجم مبادلات تجاری میان ایران و قزاقستان در شش سال اخیر با پنج برابر افزایش از 400 میلیون دلار به بیش از دو میلیارد دلار رسیده است.

منبع: تین نیوز

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>