اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کالاهایی که از نظر حجم بزرگ نیستند و همچنین وزن زیادی ندارند، از طریق مرز هوایی جابه جا می شوند، البته کالاهایی با حجم بزرگ نیز می توانند در صورت نیاز به صورت هوایی انتقال یابند اما در این صورت این روش در مقایسه با دیگر راه های حمل کالا، چندان مقرون به صرفه نمی باشد. حمل و نقل کالاها به شکل هوایی، از گمرک فرودگاه امام خمینی صورت می گیرد. در واقع گمرک فرودگاه امام خمینی بزرگ ترین و معروف ترین گمرک هوایی ایران است که به عنوان مهم ترین گمرک های خاورمیانه شناخته می شود. گمرک فرودگاه امام خمینی در زمینه انتقال، تخلیه، بارگیری و انبارداری تخصصی مربوط به محموله های هوایی فعالیت دارد. این فرودگاه استراتژیک جابه جایی نزدیک به 99 هزار تن بار در سال دارد و بنابراین به پررونق ترین حوزه گمرکی تهران تبدیل کرده است. گمرک فرودگاه امام خمینی دارای شش حوزه فعالیتی است. حوزه اول و دوم مربوط به امور تجاری می شود و حوزه سوم در رابطه با امانات پستی است. حوزه چهارم برای امور مسافرتی در نظر گرفته شده است و حوزه پنجم و ششم جهت گمرک تخصصی نفت است. فعالیت شبانه روزی این گمرک در جهت انجام واردات قطعی، واردات موقت، صادرات قطعی، خروج موقت، پست سریع، فریت و ترانزیت است.

مراحل انتقال کالا از گمرک امام خمینی:
فرودگاه امام خمینی به عنوان یکی از ده فرودگاه بزرگ جهان به شمار می آید و با هدف گسترش روابط بین المللی در زمینه جابه جایی مسافر و کالا به کار خود ادامه می دهد در واقع گمرک بخش کوچکی را در فرودگاه به خود اختصاص داده است و کار ترخیص کالا را به خوبی سازمان دهی می کند. یکی از مسائل حائز اهمیت این است که گمرک در نزدیکی محل ورود کالا قرار گرفته باشد و در این صورت موجب سهولت در امر انتقال و ترخیص کالا می شود. مراحل انتقال کالا از گمرک امام خمینی به شرح زیر است:

  • جمع آوری و بارگیری کل کالاها
  • انتقال کالا توسط خطوط هوایی
  • شروع عملیات مربوط به ترخیص کالا و دریافت آنها از فرودگاه
  • کنترل و ارزیابی کالا، همچنین ثبت اظهارنامه ها و بررسی اسناد و نتیجه آنها
  • پس از تایید و پروانه شدن کالاها، انتقال توسط وسایل نقلیه مناسب و بارگیری آنها

فریت بار از گمرک فرودگاه امام خمینی
اگر بار شما زیاد باشد به جای اینکه اضافه بار بدهید می توانید با مبلغ کمتری بارتان را فریت کنید.

مراحل فریت بار به شرح زیر است:

  • چند روز قبل از حرکت خود به دایره‌ی فریت گمرک امام خمینی مراجعه می‌کنید.
  • تشریفات گمرکی و ارزیابی انجام می گردد.
  • پته سبز گمرکی دریافت می‌شود و یک شرکت حمل و نقل را انتخاب می کنید و بارنامه و تگ بار را می‌گیرید.

هزینه اصلی فریت بابت بارنامه می باشد و تشریفات گمرکی آن هزینه ی چندانی ندارد.

مزایا و ویژگی‌های گمرک فرودگاه امام خمینی:
موقعیت جغرافیایی گمرک فرودگاه امام خمینی منحصر به فرد است و نزدیکی به فرودگاه مهرآباد، دسترسی آسان و همجواری با جاده‌های ترانزیتی و قرار داشتن در نزدیکی تهران به عنوان پایتخت ایران موجب شده است این گمرک در انتقال و ترخیص سریع محموله های گمرکی موفق عمل کند. علاوه بر این تجهیزات کامل گمرک فرودگاه امام خمینی از لحاظ داشتن قفسه بندی مطمئن تا ارتفاع 15 متری از زمین، انبار‌های متنوع و مختلف متناسب با کالاهای مختلف از لحاظ شرایط نگهداری، برخورداری از انبار‌های مسقف و مکانیزه، ایمنی بالا و مجهز بودن در برابر خطراتی همچون آتش سوزی، از دیگر ویژگی های مثبت گمرک فرودگاه امام خمینی است. مدرن ترین انبار عمومی کشور متعلق به این گمرک است. همچنین گمرک فرودگاه امام خمینی مجهز به سردخانه است و بنابراین می تواند کالاهای فاسد شدنی را از هرگونه ریسک حفظ نماید. این گمرک در هر زمانی از روز توانایی پذیرش بیش از سی هزار تن محموله را داراست. کلیه بخش های این گمرک به ابزارهای کنترلی کامپیوتری مجهز هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>