اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سفیر ایران در عمان گفت: ظرف دو هفته آینده یک خط کشتیرانی دیگر بین ایران و عمان نیز شروع به کار خواهد کرد.

خط کشتیرانی جدید بین ایران و عمان

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، 120 تن از فعالان در بخش های مختلف تجاری و اقتصادی روز سه شنبه 27 فروردین در محل سفارت کشورمان در عمان با حجت الاسلام نوری شاهرودی سفیر ایران در عمان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با حضور رایزنان تجاری و اقتصادی سفارت برگزار شد، حجت الاسلام نوری شاهرودی ضمن خوش آمد گویی و ابراز خوشحالی و مسرت از دیدار با چنین جمع فعال و با انگیزه ای اظهار داشت: ما در حال حاضر هیچ گونه مشکلی با عمان نداریم که بارزترین نشانه آن سفر آسان چنین جمعی به عمان و برگزاری این نشست است.

نشانه دیگر آن که در حال حاضر کمیته نظامی مشترک ما در عمان حضور دارد و در روزهای آینده مانور مشترک برگزار می کنیم. همزمان قائم مقام وزیر کشاورزی عمان هم در ایران است و قراردادهایی نیز به خصوص در زمینه شیلات امضا خواهد شد.

وی افزود: ایران و عمان در کنار قرابت های فرهنگی و همسایگی از یک روابط مطلوب و پایداری برخوردارند. سفارت ظرف دو سال اخیر بسیار تلاش کرده تا تسهیلات قابل توجهی را در زمینه رفت و آمد هموطنان ایرانی به عمان فراهم کند و در نتیجه آن برخلاف گذشته که گرفتن ویزا چند ماه طول می کشید آن هم با هزینه بسیار بالا، امروز دریافت روادید در فرودگاه با هزینه بسیار اندک نسبت به قبل میسر است و از طرفی روادید عمانی ها را نیز برداشته ایم یعنی عمانی ها برای رفتن به ایران دیگر نیاز به اخذ روادید ندارند و این بدین معناست که رفت و آمد آن ها هم بسیار تسهیل شده و کار با آن ها بسیار راحت تر شده که این امر برای رونق کسب و کار بسیار مفید است.

سفیر کشورمان در عمان گفت: از اقدامات دیگری که برای تسهیل رفت و آمد ایرانیان انجام داده ایم، افزایش پروازها از 20 پرواز به 48 پرواز در هفته بوده و خطوط کشتیرانی نیز افزایش یافته به طوری که ظرف دو هفته آینده یک خط کشتیرانی دیگر نیز شروع به کار خواهد کرد. نکته دیگر آن است که به عمان باید به عنوان یک بازار 500 میلیونی نگریست نه یک بازار 5 میلیونی چرا که از طریق این کشور می توان حتی تا آفریقای جنوبی نیز به راحتی کالا صادر کرد.

وی در ادامه به حجم تجارت با عمان اشاره کرد و افزود: حجم تجارت در مدت 11 ماهه سال 97، 700 میلیون دلار بوده که از این میزان 250 میلیون دلار ارزش واردات ایران از عمان و 281 میلیون دلار تبادل تجاری به نفع ایران است و برآورد ما این است که این مقدار در آینده نزدیک به یک میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

هیأت مزبور به لحاظ تعداد بزرگ ترین هیأت تجاری ایرانی بوده که ظرف دو سال گذشته به عمان سفر کرده است.

منبع: تین نیوز

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>