اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترکیه کشور اوراسیایی است که قسمتی از آن در خاورمیانه و قسمتی دیگر در اروپا واقع شده است اما با این حال در تلاش است که به اتحادیه اروپا بپیوندد. ترکیه در حال حاضر یکی از الگوهای موفق توسعه اقتصادی و استفاده بهینه از منابع غیر نفتی است و عمده‌ترین محصولات صادراتی آن ماشین آلات، آهن و فولاد، تجهیزات الکترونیکی، پوشاک و… است، که البته این میزان از درآمد، غیر از درآمد آن کشور در حوزه گردشگری است که سالانه با ورود 42 میلیون گردشگر خارجی ایجاد می‌شود.از طرفی ترکیه یکی از گران‌ترین کشورهای جهان در زمینه بنزین و گازوییل است.

با توجه به جایگاه ترکیه در منطقه به بررسی عملکرد لجستیکی این کشور پرداخته شده است. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در گذر راه آسیا- اروپا به عنوان منطقه مهم در تجارت بین المللی مورد توجه است. تحولات اخیر اقتصادی و سیاسی در سراسر مناطق مجاور به اهمیت ترکیه به عنوان یک بازیگر بین المللی کمک می‌کند.

بخش عمده حمل‌و‌نقل اروپا و حوزه قفقاز در اختیار شرکت‌ها و کامیون‌های ترک بوده و این کشور از نظر منطقه‌ای در نظر دارد بازار حمل‌و‌نقل کشورهای آسیای مرکزی را به طور کامل در اختیار بگیرد.اما به طور کلی عدم صدور مجوز بارگیری به کامیون‌های خارجی از بنادر و فروش سوخت یارانه‌ای به کامیون‌های حمل کالاهای صادراتی ترکیه بخشی از سیاست‌های ترکیه در افزایش حجم صادرات در بازار منطقه است.

ترکیه تعداد محدودی مناطق آزاد از جمله استانبول، ازمیر، مرسین و… دارد اما به سرعت در صدد افزایش نقش تجاری خود در منطقه است.سهم تردد ناوگان ترانزیتی دو جانبه دو کشور ایران و ترکیه تقریبا مساوی و سالانه به حدود 65 هزار دستگاه می‌رسد که البته امروزه حمل‌و‌نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد هر کشوری محسوب می‌شود و تأثیر فراوانی بر فرایند رشد اقتصادی کشورها دارد و باید آن را تقویت کرد.این بخش به شکل گسترده‌ای در تمامی زمینه‌های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی نقش غیر قابل انکاری بر عهده دارد.در کل بررسی جایگاه کنونی و پتانسیل حمل‌و‌نقل در اقتصاد کشور از موارد مهمی است که باید جدی گرفته شود.

در ترکیه جریان حمل‌و‌نقل بین المللی به صورت‌های مختلفی انجام می‌گیرد و شرکت‌های گوناگونی در حال انجام این مبادلات اقتصادی هستند که هر مدل از این شرکت‌های حمل‌و‌نقل مطابق با ظرفیت خود طبق قوانین جدی که وضع شده است، شروع به کار کرده اند.اما موضوع تأسیس و اجازه فعالیت شرکت‌های حمل‌و‌نقل در ترکیه نکته‌ای است که تا حدود زیادی منطبق بر الگوهای کشورهای توسعه یافته است.در حال حاضر 97 هزار و 172 شرکت حمل‌و‌نقل داخلی بار در این کشور فعالیت دارند که با تعداد 400-450 هزار دستگاه کامیون فعالیت می‌کند.همچنین هر شخصی پس از آموزش فنی-تخصصی و قبولی می‌تواند برای تأسیس شرکت اقدام نماید.

الزاما نیازی به تأسیس شرکت حقوقی نیست و هر فرد حقیقی واجد شرایط می‌تواند نسبت به صدور بارنامه اقدام کند.

تمامی افراد می‌توانند با داشتن حداقل یک دستگاه کامیون یا تریلی و پرداخت 20 هزار لیر اقدام به تأسیس شرکت کنند و هر چه تعداد کامیون‌ها بیشتر باشد به همان تعداد نسبت صدور بارنامه بیشتر خواهد بود.لذا شرکت های حمل‌و‌نقل داخلی در ترکیه عمدتا کریر بوده و اساسا شرکت فورواردی در این زمینه فعالیت نمی‌کند.

در بخش حمل‌و‌نقل بین المللی نیز دو انجمن بزرگ شرکت‌های کریر و شرکت‌های فورواردر به طور مجزا در ترکیه فعالیت دارند.در بخش حمل‌و‌نقل بین المللی کریری نیز داشتن حداقل 11 دستگاه کامیون به نام شرکت با حداقل 20سال عمر ضروری است.در حال حاضر 2700 شرکت کریری در ترکیه فعال است که این شرکت‌ها می‌توانند علاوه بر ناوگان ملکی خود به اندازه نیمی از کامیون‌های دیگر غیر ملکی تحت پوشش خود نیز بارنامه صادر کنند. که همین ترتیب و روال حمل‌و‌نقل باعث شده است تا ترکیه در حال حاضر توانایی ساماندهی سیستم حمل‌و‌نقل خود را به بهترین شکل داشته باشد، که موجب پیشرفت کشور در حوزه بین المللی شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
طالب آرین نژاد:
سلام ما باری داریم از مرسین به beypazarlچهارتا کانتینر یک بار کمر شکن لطفا قیمت بدین برای حمل
پاسخ زینگ:
سلام.
لطفا برای ثبت سفارش یا حمل بار، اپلیکیشن زینگ را از اینجا دانلود نمایید.

محمدعلی ملکزهی :
آیا برای فورواردیری هم باید ماشین سنگین به نام شرکت باشد؟؟
پاسخ زینگ:
سلام خیر

مهدی ملک:
بار داریم در شهربورسا خریدلری شده . می خواهیم بدون ثبت سفارش درایران تحویل بگیرم. لطفا راهنمایی بفرمایید .و
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>