اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

به طور کلی هدف از استفاده تریلر کمپرسی حمل و جابه جایی کالاهای حجیم می‌باشد. دراین دسته از تریلرهای ساخت مجتمع صنعتی ماموت می‌توان در جابه جایی سنگ، ماسه و سایر مواد مشابه با توجه به کاربری اعلام شده از طرف شرکت استفاده نمود. دو عامل مقدار ظرفیت و نوع کاربری مشخصه اصلی در ساخت این دسته از تریلر‌ها می‌باشد استفاده از جک‌های بالابر کمک بسیار شایانی در اجرای این مهم خواهد داشت.

مجتمع صنعتی ماموت با بهره گیری از سیلندر‌های هیدرولیکی ساخته شده توسط شرکت‌های معتبر خارجی در محصولات خود به عنوان یکی از معتبر‌ترین شرکت‌ها در زمینه ساخت تریلرهای کمپرسی با ظرفیت‌های مختلف در کشور شناخته می‌شود. به طور کلی جک یک کمپرسی به عنوان یک مجموعه شناخته می‌شود که از قطعات مختلف تشکیل شده است. این مجموعه شامل قطعات زیر می‌باشد.

قطعات تریلر کمپرسی متعلقات آن

  1.  اهرم کنترل
  2. شلنگ‌های تحت فشار
  3.  سیلندر جک کمپرسی
  4. مخزن روغن
  5.  پمپ (PTO)

تریلی کمپرسی



تریلی کمپرسی

جک کمپرسی و متعلقات
جک‌های مورد استفاده در تریلر‌های کمپرسی ساخت شرکت به دلیل وزن پایین و حجم روغن پایین مورد نیاز، تعمیر و نگهداری کم، عدم نیاز به انطباق خاص پیچ و مهره، عایق‌بندی مطلوب با کمک موراد پلی اورتان کیفیت بسیار مناسبی را از خود نشان می‌دهد. کاربرد این جک‌ها مختص کمپرس کردن پیکره بدنه در راستای محور رو به بالا می‌باشد دامنه حراراتی روغن هیدرولیکی مورد استفاده ما بین 40- تا 80 درجه سانتیگراد می‌باشد. به طور کلی جک‌های مورد استفاده در شرکت به دلیل عملیات پوشش دهی سالت اسپری خواص مناسب و خوبی را در هر شرایط آب وهوایی از خود نشان می‌دهند.

توجه
بیشترین مقدار وزنی که با کمک جک می‌توان عملیات کمپرس کردن را انجام داد از مجموع وزن بدنه و بیشتربن مقدار قابل حمل به کمک تریلر می‌باشد.

احتیاط
جک‌های مورد استفاده در تریلر‌های کمپرسی با توجه به محاسبات صورت گرفته شده توسط گروه مهندسی در نظر گرفته شده است. این محاسبات مقدار بار مجاز جهت کمپرس کردن را مشخص می‌گردد بار بیش از حد به عنوان عامل مخرب شناخته شده و باعث از بین رفتن جک و مجموعه نگهدارنده آن خواهد شد.

احتیاط
قبل از استفاده از سیستم هیدرولیک ابتدا سطح روغن مخزن روغن را چک کنید (تقریبا باید 5 سانتی متر پایین‌تر از ارتفاع مخزن روغن باشد).خودرو باید در سطح بدون شیب ایستاده باشد و ترمز دستی کشیده شده باشد. اهرم کنترل PTO باید در موقعیت Out Of Gear قرار داشته باشد.

توجه
به طور منظم حداقل هر یک سال روغن مخصوص مجموعه بایستی مورد تعویض قرار گیرد.

به نکات زیر توجه نمایید:

تریلی کمپرسی

احتیاط
اکیدا توصیه می‌گردد که در بخش زیرین اتاق کمپرس شده قطعه کمکی قرار ندهید مگر آن که از استحکام آن اطمینان کامل داشته باشید.

نکات کلیدی
تخلیه بار همواره خطرناک است و به همین دلیل است که پیروی از دستورالعملها برای جلوگیری از هر آسیبی به سیستم هیدرولیک و یا به وسیله نقلیه و همچنین جلوگیری از در معرض خطر قرار دادن راننده و دیگران، خیلی حائز اهمیت می‌باشد.

  1.  سلیندر تلسکوپی در جهت بلند کردن اجسام توسعه یافته است و استفاده از آن برای مقاصد دیگر مجاز نیست.
  2.  تا حد امکان از هر گونه بار جانبی باید پرهیز گردد.
  3.  همیشه از یکنواختی بار اطمینان کامل داشته باشید.
  4.  قبل از تخلیه از باز بودن درب عقب اطمینان داشته باشید.
  5.  قبل از تخلیه از نبودن افراد در اطراف محل کمپرس و پشت تریلر اطمینان داشته باشید.
  6.  قبل از تخلیه از امکان برخورد با کابل‌های برق و غیره اطمینان کامل داشته باشید.
  7.  تریلر در هنگام تخلیه نباید حرکتی داشته باشد.
  8.  در زمان یخبندان و وجود باد احتیاط لازم جهت تخلیه را داشته باشید.
  9.  در زمان وقوع مشکل در هنگام کمپرس، اتاق را به آرامی پایین بیاورید بدون هیچ وقفه ای این کار را انجام دهیدو مجددا تلاش نمایید.
  10.  از تراز بودن سطح زمین در هنگام کمپرس اطمینان داشته باشید.
  11. در صورتی که سطح سیلندر ازدارای پوشش کروم نمی‌باشد بیش از 2 ساعت آن را باز نگه ندارید.

 اگر اتاق کمپرسی به آرامی تخلیه نمی‌گردد فورا اتاق کمپرسی را پایین بیاورید و علت را بررسی کنید

عوامل معمول واژگونی کمپرسی‌ها شامل موارد زیر می‌باشد

  •  تخلیه در زمین نرم و شیبدار
  •  تخلیه گل، خاک رس و دیگر موادی که به اتاق کمپرسی می‌چسبند.
  •  تخلیه در شرایط بادی و طوفانی

    تریلی کمپرسی

هشدارهای نگهداری
این مسئولیت اپراتور است که از تعمیر و سرویس دستگاه توسط افراد کاملا آموزش دیده اطمینان حاصل کند.

 اگر ضروری است برای کمک با نزدیکترین مرکز تعمیر و سرویس خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

  1.  سیلندر فقط برای بلند کردن ساخته شده است و نباید به عنوان استبلایزر(تثبیت کننده) اتاق کمپرسی استفاده شود.
  2.  هرگز در زیر اتاق کمپرسی کار نکنید مگر آنکه به درستی مهار شده باشد و در یک محیط امن باشید.
  3. پایه بایستی بین چارچوب پایینی اتاق کمپرسی و شاسی به شکلی ایمن قرار گرفته باشد.
  4.  تنها از روغن با دانسیته پیشنهادی استفاده کنید.
  5.  تنها از روغن با کیفیت برای مدارهای هیدرولیک استفاده نمایید.
  6.  هرگز از مکمل‌های روغن گیاهی با جز اصلی متفاوت با روغن اصلی استفاده نکنید و هرگز محصولات (روغن) مختلف را باهم ترکیب نکنید.
  7. هرگز خودرو را با اتاق کمپرسی در حال تخلیه رها نکنید.
  8.  از شستن سیلندر با آب فشار بالا اجتناب کنید.
  9. در زمان جوشکاری از سیلندر به عنوان نقطه اتصال به زمین (ارت) استفاده نکنید.
  10.  همواره سیلندر را از پاشش جوش و دیگر مواد خارجی حفظ نمایید.

توصیه‌های نگهداری
سطح روغن مخزن را چک کنید (برحسب نوع مخزن، سطح روغن بایستی در گیج روغن قابل مشاهده باشد)

  •  تمام قطعات متحرک سیلندر و لوازم جانبی آن را روغنکاری کنید.
  •  اجزا سیستم هیدرولیک بررسی شوند (PTO و پمپ، شیر، شلنگ و کوپلینگ)
  •  قاب استبلایزر ( تثبیت کننده) و لولای تخلیه را بررسی و گریس کاری کنید.
  •  لوله‌ها را بررسی کنید: مطمئن شوید تمام لوله‌های انعطاف پذیر نسبت به شاسی ایمن هستند، اتصال هر لوله را محکم کنید و مطمئن شوید تمام آنها فاقد گره یا تاب باشند.
  •  اتصالات هیدرولیکی و شلنگ ها بایستی مرتبا بررسی شوند و اگر آسیب یا فرسودگی وجود دارد، تعویض گردند
  •  محکم بودن پیچ‌های تثبیت (Fixing Bolts) بررسی شود.
  •  هر پیچ فرسوده و آسیب دیده با پیچ جدید معادل یا گرید بالاتر تعویض گردد.
  •  تثبیت تقویتی‌ها، درپوش‌ها، پایه‌ها، شیر تخلیه بار و پمپ و PTO را بررسی کنید.
  •  سطح روغن در مخزن هیدرولیک را در زمانی که بالابر درگیر نیست چک کنید.
  •  خودرو را از جهت هرگونه خسارتی بررسی نمایید.
    تریلی کمپرسی
  •  تمام نقاط روغنکاری کمپرسی را روغن‌کاری کنید ( ما گریس یا روغن SAE140 را برای استفاده پیشنهاد میکنیم)

باتوجه به اینکه اتصال اتاق کمپرسی باشاسی در قسمت عقب به وسیله شاهنگ و در قسمت جلو به وسیله جک تلسکوپی (آنتنی) می‌باشد، هنگام تخلیه کردن بار دراتاق کمپرسی لرزش و عدم تعادل پیش می‌آید. برای جلوگیری از پیش آمدن این وضعیت و حفظ تعادل و عدم واژگونی یا انحراف به طرفین اتاق از استابلایزر ( تثبیت کننده) استفاده می‌کنیم. استابلایزر مابین اتصال عقب شاسی و اتاق (شاهنگ) و اتصال جلوی شاسی به اتاق (جک تلسکوپی) قرار می‌گیرد. اتصال استابلایزر به صورت لولایی، به کف اتاق کمپرسی و شاسی می‌باشد.

تریلی کمپرسی


کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
امیر آرام:
ممنون از وقتی که اختصاص دادین ولی کاش کمی هم عکسها بجای تقاشی واقعی بود به شخصه لذت بردم از توضیحاتتون ولی مثلا اهرم بالا برنده یا پایین برنده کمپرسی رو بهتر میبود در دو حالت میگذاشتین تا باهاش بهتر آشنا میشدند دوستانیکه به سایت مراجعه کردن بهر حال ممنون از اطلاعاتتون
نوروز خليلي هروي :
خیلی ممنون
احسان فخر:
باسلام اگر شیلنگ های کمپرسی وصل نباشد وptu را فعال کنیم چه اتفاقی برای پمپ خواهد افتاد؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

فواد سعیدی:
سلام ایا در هنگام کمپرس کردن باید کامیون تو دنده باشه؟؟؟ چه اتومات و چه دندەای؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>