به طور کلی هدف از استفاده تریلر کمپرسی حمل و جابه جایی کالاهای حجیم میباشد. دراین دسته از تریلرهای ساخت مجتمع صنعتی ماموت میتوان در جابه جایی سنگ، ماسه و سایر مواد مشابه با توجه به کاربری اعلام شده از طرف شرکت استفاده نمود. دو عامل مقدار ظرفیت و نوع کاربری مشخصه اصلی در ساخت این دسته از تریلرها میباشد استفاده از جکهای بالابر کمک بسیار شایانی در اجرای این مهم خواهد داشت.
مجتمع صنعتی ماموت با بهره گیری از سیلندرهای هیدرولیکی ساخته شده توسط شرکتهای معتبر خارجی در محصولات خود به عنوان یکی از معتبرترین شرکتها در زمینه ساخت تریلرهای کمپرسی با ظرفیتهای مختلف در کشور شناخته میشود. به طور کلی جک یک کمپرسی به عنوان یک مجموعه شناخته میشود که از قطعات مختلف تشکیل شده است. این مجموعه شامل قطعات زیر میباشد.
قطعات تریلر کمپرسی متعلقات آن
جک کمپرسی و متعلقات
جکهای مورد استفاده در تریلرهای کمپرسی ساخت شرکت به دلیل وزن پایین و حجم روغن پایین مورد نیاز، تعمیر و نگهداری کم، عدم نیاز به انطباق خاص پیچ و مهره، عایقبندی مطلوب با کمک موراد پلی اورتان کیفیت بسیار مناسبی را از خود نشان میدهد. کاربرد این جکها مختص کمپرس کردن پیکره بدنه در راستای محور رو به بالا میباشد دامنه حراراتی روغن هیدرولیکی مورد استفاده ما بین 40- تا 80 درجه سانتیگراد میباشد. به طور کلی جکهای مورد استفاده در شرکت به دلیل عملیات پوشش دهی سالت اسپری خواص مناسب و خوبی را در هر شرایط آب وهوایی از خود نشان میدهند.
توجه
بیشترین مقدار وزنی که با کمک جک میتوان عملیات کمپرس کردن را انجام داد از مجموع وزن بدنه و بیشتربن مقدار قابل حمل به کمک تریلر میباشد.
احتیاط
جکهای مورد استفاده در تریلرهای کمپرسی با توجه به محاسبات صورت گرفته شده توسط گروه مهندسی در نظر گرفته شده است. این محاسبات مقدار بار مجاز جهت کمپرس کردن را مشخص میگردد بار بیش از حد به عنوان عامل مخرب شناخته شده و باعث از بین رفتن جک و مجموعه نگهدارنده آن خواهد شد.
احتیاط
قبل از استفاده از سیستم هیدرولیک ابتدا سطح روغن مخزن روغن را چک کنید (تقریبا باید 5 سانتی متر پایینتر از ارتفاع مخزن روغن باشد).خودرو باید در سطح بدون شیب ایستاده باشد و ترمز دستی کشیده شده باشد. اهرم کنترل PTO باید در موقعیت Out Of Gear قرار داشته باشد.
توجه
به طور منظم حداقل هر یک سال روغن مخصوص مجموعه بایستی مورد تعویض قرار گیرد.
به نکات زیر توجه نمایید:
احتیاط
اکیدا توصیه میگردد که در بخش زیرین اتاق کمپرس شده قطعه کمکی قرار ندهید مگر آن که از استحکام آن اطمینان کامل داشته باشید.
نکات کلیدی
تخلیه بار همواره خطرناک است و به همین دلیل است که پیروی از دستورالعملها برای جلوگیری از هر آسیبی به سیستم هیدرولیک و یا به وسیله نقلیه و همچنین جلوگیری از در معرض خطر قرار دادن راننده و دیگران، خیلی حائز اهمیت میباشد.
اگر اتاق کمپرسی به آرامی تخلیه نمیگردد فورا اتاق کمپرسی را پایین بیاورید و علت را بررسی کنید
عوامل معمول واژگونی کمپرسیها شامل موارد زیر میباشد
هشدارهای نگهداری
این مسئولیت اپراتور است که از تعمیر و سرویس دستگاه توسط افراد کاملا آموزش دیده اطمینان حاصل کند.
اگر ضروری است برای کمک با نزدیکترین مرکز تعمیر و سرویس خدمات پس از فروش تماس بگیرید.
توصیههای نگهداری
سطح روغن مخزن را چک کنید (برحسب نوع مخزن، سطح روغن بایستی در گیج روغن قابل مشاهده باشد)
باتوجه به اینکه اتصال اتاق کمپرسی باشاسی در قسمت عقب به وسیله شاهنگ و در قسمت جلو به وسیله جک تلسکوپی (آنتنی) میباشد، هنگام تخلیه کردن بار دراتاق کمپرسی لرزش و عدم تعادل پیش میآید. برای جلوگیری از پیش آمدن این وضعیت و حفظ تعادل و عدم واژگونی یا انحراف به طرفین اتاق از استابلایزر ( تثبیت کننده) استفاده میکنیم. استابلایزر مابین اتصال عقب شاسی و اتاق (شاهنگ) و اتصال جلوی شاسی به اتاق (جک تلسکوپی) قرار میگیرد. اتصال استابلایزر به صورت لولایی، به کف اتاق کمپرسی و شاسی میباشد.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)