اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسناد بازرگانی

Legalization of Documents
اسناد صادر شده در یک کشور قبل از اینکه در کشور دیگر مورد استفاده قرار گیرند (یا به عبارت دیگر در کشور دیگر نیز اعتبار داشته باشند) باید به نحوی قانونی و یا تصدیق و تایید شوند. به این فرایند Legalization of Documents گفته می شود.
به جای واژه Legalization گاهی نیز از Authentication نیز استفاده می شود. از جمله این اسناد بارنامه، گواهی مبداء، گواهی بازرسی و سیاهه invoice می باشد.

قانونی کردن اسناد از سوی طرف خارجی

برای اینکار فروشنده اسناد خود را ابتدا به اتاق بازرگانی کشور خود برده و مهر اتاق بازرگانی کشور خود را پشت اسنادی که شما درخواست کرده اید می زند. سپس اسناد به کنسولگری کشور خریدار در کشور خارجی برده شده و در صورت صحیح بودن مهر قبلی، کنسولگری نسبت به تایید اسناد و مهر قبلی باالصاق مهر خود اقدام می کند.

وقتی شما از فروشنده خارجی می خواهید که بعضی از اسناد را قانونی کند، بانک این درخواست شما را در اعتبار اسنادی (LC) که باز می کند وارد می نماید. بانک متن زیر را به LC اضافه می کند:

COMMERCIAL INVOICE IN 1 ORIGINAL AND 1 COPY OF WITCH TO BE CERTIFIED BY LOCAL CHAMBER OF COMMERCE OR NOTARIZED BY NOTARY BUBLIC, AND ORIGINAL TO BE LEGALIZED BY THE CONSULATE OF THE ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN, INDICATING THE FOLLOWING AFFIDAVIT QUOTE THIS IS TO CERTIFY THAT THIS INVOICE IS CORRENT AND TRUE AND THE QUOTED PRICES ARE IN ACCORDANCE WITH THE CURRENT MARKET PRICE

طبق متن بالا بانک خریدار به فروشنده اعلام کرده است که سند سیاهه را در دو نسخه یکی اصل و یکی کپی می خواهد که هر کدام از آنها باید ابتدا در اتاق بازرگانی شهر فروشنده و یا دفتر اسناد رسمی تایید و سپس در کنسولگری ایران قانونی شود.

اسناد در اتاق بازرگانی تایید می شوند زیرا اتاق بازرگانی وظیفه صدور کارت بازرگانی را بر عهده داشته لذا بهتر از هر مرجع دیگری می تواند نسبت به تایید اسناد شرکت ها اقدام کند. کنسولگری ایران تنها پس از بررسی مهر اتاق بازرگانی کشور مربوطه نسبت به تایید آن اقدام می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>