اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واردات چای

قوانین واردات چای
واردات چای در بسته بندی‌های کمتر از 10 کیلو‌گرم غیر‌مجاز است. واردکنندگان در صورت خرید یک کیلوگرم چای خشک تولید داخل می توانند یک و نیم کیلوگرم چای از خارج کشور وارد کرده و پس از اخذ گواهی از سازمان چای کشور و ثبت سفارش در وزارت بازرگانی با ماخذ حقوق ورودی چهار درصد ترخیص کنند و در صورت فقدان خرید چای ایرانی مشمول پرداخت حقوق ورودی ماخذ منضم به جداول مقررات صادرات و واردات خواهند بود. بدیهی است اخذ کلیه مجوزهای قانونی از جمله (گواهی استاندارد، بهداشت و درمان، سازمان انرژی اتمی و…) و رعایت سایر مقررات الزامی است.

56 درصد از چای صادراتی ایران به مقصد جمهوری آذربایجان رفته و مابقی آن به کشورهایی مانند ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکیه صادر می شود.

از ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و آذربایجان به عنوان بازارهای هدف سال گذشته یاد شده است که در سال های قبل نیز ترکیب کشورهای هدف این بخش تقریبا مشابه بوده است. البته در برخی سال ها کشورهایی مانند روسیه، آلمان، اندونزی، افغانستان، عراق، امارات متحده عربی و حتی هند نیز جزو بازارهای صادراتی ایران بوده اند.

مشکلات صادرات چای
از جمله مشکلات موجود در صادرات چای نیز می‌توان به بحث قاچاق گسترده این محصول به کشور اشاره کرد که وضعیت بازار داخلی و صادرات را مخدوش کرده است. از سوی دیگر محدود بودن بازارهای صادراتی و بالا بودن تعرفه‌های گمرکی چای خشک و عدم ثبات قیمت در بازارهای صادراتی از دیگر مواردی است که سر راه صادرات انواع چای ایرانی سد ایجاد می‌کند.

از جمله مشکلات حوزه تولید چای می‌توان به مواردی مانند راندمان پایین تولید، کوچکی و پراکندگی باغ‌های چای، فاصله نامناسب این باغ‌ها تا کارخانه‌های چایسازی دانست که سبب فشردگی و گرم شدن برگ‌های چای و کاهش کیفیت آنها می‌شوند، اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>