اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فله خشک

بازار فله‌خشک درماه آپریل سال جاری میلادی پر فراز و نشیب ظاهر شد، از یک طرف نرخ کرایه حمل فله بر کیپ سایز افت پیدا کرد، اما از سوی دیگر تقاضا برای بخش های دیگر بهبود یافت.یک چشم انداز مثبت برای بازار فله خشک، فعالیت اوراق را در پایین ترین سطح نگاه خواهد داشت. برخی از شناورها جهت مجهز شدن به اسکرابر برای چند هفته از چرخه فعالیت خارج می شوند، به همین جهت می‌توان انتظار انقباض در بخش عرضه را‌داشت.

همچنین درسال جاری میلادی، نرخ کرایه حمل چارتری فله خشک بهبود چشم گیری را درمقایسه با سال 2018 میلادی به نمایش گذاشت، به طوریکه نرخ چارتر برای بازه زمانی یک ساله رشد بیش از 30 درصد را درهمه بخش ها به همراه داشت.

علاوه براین روزهای پر رونق و فعالی برای بازار پاناماکس در ماه آپریل سال جاری میلادی رقم خورد، شاخص بالتیک پاناماکس BPI در پایان ماه مذکور به یک هزار و 689 واحد رسید که بالاترین سطح را ازابتدای سال جاری میلادی تا آن زمان را به نمایش گذاشت. بازارسوپراماکس به همین شکل روایت شد. میانگین چارتر زمانی بالتیک به 13 هزار و 282 واحد رسید، رقمی که حکایت از بالاترین سطح طی سه سال اخیر داشت.

ظرفیت تناژ درسال 2020 میلادی تا حدی کاهش را به نمایش خواهد گذاشت، چرا که با نزدیک شدن به زمان لازم الاجراشدن قانون سوخت با سولفورپایین آیمو IMO تعداد بیشتری از مالکان به سمت مجهز کردن شناورهای خود به اسکرابرها متمایل خواهند شد. از این رو صف عرضه تناژ کوتاه تر می شود.

سفارش ساخت 162 فروند شناور درهشت ماه نخست سال جاری میلادی به ثبت رسید، درحالی که درمدت مشابه سال گذشته سفارش 227 فروند گزارش شده بوده است. ناگفته نماند دفترسفارش ساخت سهم تقریبا ده درصدی از کل ظرفیت ناوگان را برعهده گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>