اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از مشکلات راننده کامیون‌ها گرم کردن کابین در روزهای زمستانه که موقع خواب و در زمان خاموش بودن ماشین همچنان کابینی گرم و مطبوع داشته باشند که چندین سال قبل با روشن کردن گاز پیکنیکی و این قبیل گرم کننده‌ها خود را گرم می‌کردند که این کار بسیار خطرناک و مرگبار است، با اختراع بخاری درجا دیگه نیازی به این کار نبود چون این وسیله بدون نیاز به موتور و حتی باک خودرو به طور مستقل به گرم کردن کابین می‌پردازد. 

قسمت اصلی گرمایشی هر بخاری درجا را یک کوره تشکیل می‌دهد که نوعی محفظه احتراق برای عمل گرم کردن است، به این گونه که با عمل احتراق بدنه کوره گرم می‌شود و فن گرما را از روی کوره برداشته و به سمت کابین هدایت می‌کند.

هر بخاری درجا به صورت کلی از بخاری کلید و پمپ تشکبل شده است که ارتباط این سه قسمت توسط لوله کشی سوخت و سیم کشی بخاری انجام می‌شود.

البته در گذشته بخش کنترل الکترونیکی بخاری نیز بیرون از بخاری نصب می‌شد اما با پیشرفت علم الکترونیک و ساخت قطعات مقاوم در برابر حرارت و نویز این بخش به داخل بخاری منتقل شد.

این بخاری‌ها هوای خنک داخل ماشین یا هوای بیرون را مکش نموده آن را گرم نموده و مجدداً به داخل ماشین باز می‌گرداند. بخاری‌های خشک راه حلی عالی برای تمام ماشین‌های تجاری است. این بخاری‌ها را می‌توان در داخل اتاق راننده در قسمت بار یا در زیر کف ماشین نصب کرد. عوامل کاربردی کنترل مانند ساعت و زمان‌سنج دیجیتال یا کنترل از راه دور انجام عملیات روشن کردن و کنترل آن را کاملاً راحت و آسان می‌سازد. هوای گرفته شده از داخل محیط اطراف و سوختی که از باک ماشین گرفته می‌شود مخلوط شده و در محفظه‌ی احتراق می‌سوزد. هوای تازه یا هوای در گردش داخل توسط انرژی حرارتی گرم شده و به داخل ماشین بازگردانده می‌شود.

بخاری درجا

کندانسور:
کندانسور یکی از اجزائی است که وظیفه تبادل حرارت را بر عهده دارد. کندانسور گرمای جذب شده توسط اواپراتور از گاز مبرد داخل سیستم را به هوای محیط خارج از کابین اتومبیل انتقال می‌دهد.

به طور کلی هدف از طراحی بخاری درجا تولید محصولی است که بتواند مستقل از سیستم موتور خودرو و با کمترین مصرف باتری وظیفه گرمایش کابین خودرو را بر عهده بگیرد. در این قسمت به صورت کوتاه به عملکرد کلی سیستم بخاری درجا  (Heater System Parking) می‌پردازیم. بخاری درجا در دو نوع آبی و هوای خشک وسیله‌ای بسیار کار آمد و کم مصرف و با کارایی بالا برای انواع خودرو‌ها می‌باشد. در نوع هوای خشک تنها کابین خودرو را گرم می‌کند ولی مدل آبی علاوه بر هوای داخل کابین آب رادیاتور خودرو را نیز گرم نگه داشته و در زمستان باعث راحت روشن شدن خودرو و عدم یخ زدگی آب و باعث کاهش استرس به موتور می‌شود.

کارکرد این بخاری به این گونه ایست که ابتدا گازوئیل ازمخزن مخصوص که در پشت کابین تعبیه می‌شود توسط یک پمپ الکتریکی به داخل محفظه بخاری کشیده شده و سپس توسط انژکتور وارد محفظ احتراق می‌شود پس از این مراحل سوخت با هوا ترکیب شده و احتراق صورت می‌گیرد. دود و هوای حاوی دی اکسید کربن و دیگر آلاینده‌ها از طریق یک کانال(دودکش) به بیرون از کابین هدایت می‌شود و هوای گرم از طریق کانال به کابین منتقل می‌شود.

بخاری درجا در انواع مدل‌ها با توان‌های متفاوت و حجم گرمایشی مختلف طراحی و ساخته می‌شود و دارای گارانتی بین المللی می‌باشد. به صورت مشترک تمامی بخاری درجا‌های موجود دارای عملکردی مشابه هستند به این‌گونه که تمامی آن‌ها دارای مصرف سوخت کمی هستند که این مورد باعث روی کار آمدن بخاری درجا در دو دهه اخیر شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
رو ح ا... رضایی سرابی:
سلام....بخاریهای درجا در کامیونها.شامل...آمیکو...عمر چندانی ندارد...خیلی ضعیف..و گارانتی عمل نمیشود...ولی در مدل سوئدی .F.M و دیگر برندها عملکرد خوبی دارند....بویژه کامیونهای چینی بهره وری ندارند....
غلامحسین رجبی:
متقاضی بخاری درجا آلمانی هستم.
پاسخ زینگ:
سلام. جهت خرید و فروش ماشین سنگین و قطعات و خدمات مرتبط، به فروشگاه زینگ مراجعه نمایید

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>