اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گواهی وزن (Weight Certificate): این گواهی صرفا نشان دهنده وزن کالا بوده و بایستی با مقدار وزن نشان داده شده در اسناد دیگر مطابقت داشته باشد. این سند توسط فروشنده و یا شخص ثالث دیگری صادر می گردد.

سیاهه تایید شده (Legalized invoice): سیاهه تجاری بوده که توسط اتاق بازرگانی محل کشور سازنده یا فروشنده کالا و نیز سفارت کشور خریدار در محل کشور سازنده یا فروشنده کالا تایید شده باشد.

سیاهه گواهی شده (Certified Invoice): عبارتست از فاکتوری که در آن فروشنده گواهی نموده که:

  • کالا طبق قرارداد منعقده می‌باشد. 
  • کالا ساخت کشور معینی می‌باشد.
  • هر مشخصات دیگری که خریدار از فروشنده بخواهد، فروشنده زیر سیاهه تجاری نوشته و گواهی می‌نماید.

معمولا این سیاهه به تایید اتاق بازرگانی محل کشور فروشنده رسانده می شود.

سیاهه کنسولی (Consular Invoice): این سیاهه که فرم چاپی است توسط سفارت‌خانه های کشور خریدار در کشور فروشنده در اختیار فروشنده و یا سازنده کالا قرار گرفته و توسط فروشنده تکمیل و نهایتا توسط سفارت‌خانه مهمور می‌گردد. هزینه های صدور این سیاهه بر عهده فروشنده بوده و اطلاعات مندرج در آن بایستی با مندرجات بارنامه، سیاهه تجاری و سایر اسناد مطابقت داشته باشد و در کاغذ‌های مارک دار سفارت‌خانه یا کنسولگری مربوطه نوشته شود.

گواهی آنالیز سازنده کالا (Manufacturer Analysis Certificate): این گواهی اجزا، مواد اولیه و نسبت های آنها را در ساخت کالای خریداری شده (معمولا مواد شیمیایی و دارویی) را به وسیله تجزیه بیان می نماید. معمولا این گواهی توسط یک لابراتوار و یا موسسه مستقل صادر می‌گردد.

گواهی لیست سیاه (Black List Certificate): کشورهایی که در حال جنگ با کشور دیگری بوده و یا به دلیل وجود روابط سیاه سیاسی با کشوری، خرید از آن را ممنوع اعلام کرده باشند، تقاضای گواهی فوق را می‌نمایند. این گواهی نشان می‌دهد که کالای خریداری شده، ساخت کشور مذکور نبوده و طرفین معامله نیز در لیست سیاه نمی باشند.

گواهی بهداشت و سلامت دام (Health Veterinary & Sanitary Certificate): این گواهی معمولا در مورد خرید کالاهای خوارکی، دامی، پوست دام و حیوانات مورد استفاده قرار گرفته و مندرجات آن بایستی توسط مقامات بهداری، کشاورزی و یا دامپروری کشور فروشنده تایید شده باشد. این گواهی معمولا توسط مقامات کشور خریدار درخواست می گردد.

گواهی ضد عفونی (Fumigation Certificate): معمولا این گواهی به درخواست مقامات بهداشت و بهداری کشور خریدار و برای ورود کالای خریداری شده به داخل کشور خریدار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این حالت فروشنده موظف است، کالاهای کشاورزی را قبل از بارگیری ضد عفونی نموده و مقامات بهداشت کشورش نیز عدم وجود هر گونه آفت گیاهی را تایید نمایند.

همچنین شرکت‌های حمل و نقل نیز موظف به ضد‌عفونی انبارهای خود قبل از حمل و بارگیری کالا بوده و اگر به دلیل عدم ضدعفونی کردن کالای مربوطه خسارت ببیند، مسئولیت آن متوجه شرکت حمل و نقل است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>