اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استاندارد زبانی مشترک در تعیین کیفیت و مرغوبیت کالاها می باشد و زمینه توسعه همکاری های بین المللی را فراهم می کند.

استاندارد را گواهی بر مرغوبیت کالاها می‌دانند. معیارهای سنجش این نشان در طول تاریخ همواره تغییر کرده است و امروزه مصرف کننده‌ها به غیر از مارک محصولات، تاریخ تولید و انقضا و نشان استاندارد آن را نیز بررسی می‌کنند. در این میان استانداردها با توجه به نیازهای فردی و اقتصادی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، زمینه رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی کشور را مهیا می سازند. 

استاندارد بین المللی
استانداردهایی هستند که توسط سازمان‌های بین‌المللی توسعه داده می‌شوند. استانداردهای بین‌المللی برای ملزم کردن به رعایت قوانین و کاربرد این استانداردها فراهم شده‌اند.استانداردها با توجه به شرایط روز دنیا و بنا به ضرورت، ایجاد آن توسط سازمان های بین المللی مربوطه از قبیل سازمان جهانی استاندارد (ISO) تهیه، تصویب و منتشر می گردد.

این نوع استانداردها همان گونه که از نامشان پیداست در کلیه کشور های جهان اعتبار دارند و این بدان معناست که صادر کنندگان و وارد کنندگان واقع در دو کشور مختلف می‌توانند داد و ستد کالای خود را به پشتوانه استانداردهای بین المللی انجام دهند.

استاندارد ملی
استانداردی است که با بهره گرفتن از نتایج حاصل از علوم و فنون و نظر کارشناسان، دست اندرکاران و مسئولان مربوطه در سطح یک کشور توسط موسسه استاندارد آن کشور تعیین، تدوین و منتشر می‌گردد. برای مشخص شدن استاندارد ملی یک کشور مواردی از قبیل شرایط اقتصادی، جغرافیایی و امکانات موجود در نظر گرفته می شود. استاندارد ملی حسب مورد در خصوص تولیدات، آیین های کار، خدمات و … مصداق می یابد.

اهداف مورد نظر در تهیه و اجرای استاندارد های ملی عبارتند از: حفظ و ارتقاء سطح تکنولوژی، حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و تامین منافع ملی

استاندارد منطقه ای
استانداردی است که جهت تسهیل مبادلات تجاری، در منطقه ای خاص، متشکل از تعدادی کشورهای همسایه یا گروهی از کشور های دارای مبادلات بازرگانی مشترک تهیه، منتشر و اعمال می شود، مانند استاندارد های اروپایی که برای کالا های مورد مبادله در کشور های عضو اتحادیه اروپا مصداق و اعتبار دارد و علامت اختصاری آن CE است. CE که مخفف Conformite Europeenne به معنای انطباق با استاندارد های اروپایی است و نشان می دهد که کالای مورد نظر با شرایط تعیین شده درباره ایمنی، بهداشت، محیط زیست و حمایت از مصرف کننده انطباق دارد.

اگر صادر کننده و وارد کننده یک کالا مقیم دو کشور در منطقه ای خاص مثل اروپا باشند باید تابع همان استاندارد منطقه ای مورد نظر باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>