اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتی سازی

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: درحالی که مالکان شناور با معضل ظرفیت مازاد و در پی آن افت نرخ های کرایه حمل دست به گریبان هستند، سفارش ساخت کشتی به پایین ترین سطح خود طی 15 سال کاهش یافته است. در سه ماه نخست سال جاری میلادی، تعداد سه هزار و 200 فروند کشتی با مجموع ظرفیت 81 میلیون تناژ خالص سفارش داده شده است که رقم مذکور پایین ترین رقم ازسال 2004 میلادی تا کنون به شمار می آید.

تانکرهای نفت خام و فله برها سهم حدود دو سوم از کل سفارش ها را در یک دهه گذشته به خود اختصاص دادند. اما در سال جاری میلادی این سهم به 42 درصد تقلیل یافت، چراکه نوسانات حاکم بر بازارهای کالا و تغییرات در مصرف جهانی انرژی، موجب تغییر تجارت دریابرد شده است. به طوری که تمایل به سمت کشتی هایی مانند LNG افزایش یافته و این شناور سهم بزرگ تری از دفترسفارش ساخت را برعهده دارد.درحال حاضر 141 فروند کشتی حمل LNG سفارش داده شده که سهم 13 درصدی از کل دفتر سفارش ساخت را تشکیل می دهند، درحالی که یک دهه گذشته این سهم تنها دو درصد بوده است.

به دنبال افزایش تقاضا از سوی کشورهایی مانند ژاپن، چین و هند که به جای ذغال سنگ برای تولید انرژی به دنبال گاز هستند، شیب بازار LNG روند صعودی را طی می کند.ظرفیت تانکرهای جدید حمل نفت درسه ماهه نخست سال جاری میلادی به چهار میلیون و 500 هزار تن رسید که نسبت به پنج میلیون و 13 هزار تن در مدت مشابه سال گذشته حکایت از کاهش دارد. روی هم رفته در پایان ماه مارس سفارش ساخت 18 فروند تانکر گزارش شد.

سفارش ساخت کشتی کروز با سهم 12 درصدی از کل دفتر سفارش ساخت سهم بزرگ تری را نسبت به گذشته نشان می دهد.شیب نزولی سفارش به پیکره یاردهای کشتی سازی در مراکز بزرگ تولید مانند کره جنوبی، چین و ژاپن آسیب وارد کرده است، به طوری که مقامات به دنبال متوقف کردن بخشی ازعملیات خود هستند.سفارش کشتی های حمل کننده LNG با 13 فروند در سه ماه نخست سال جاری میلادی روند خوبی را به نمایش گذاشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>