برخی رانندگان کامیون های چادری معتقدند رانندگان حامل کانتینر که بعد از تخلیه بار در مقصد، داخل کانتینرهایی که باید به مبدا برگردانده شود بارگیری کرده و کرایه های پایین دریافت می کنند، موجب کسادی کار و ضرر و زیان کامیون های چادری شده اند.
به گزارش تین نیوز، در این باره یک کاربر این شبکه خبری معتقد است: چون کرایه برگشت کانتینرهای خالی قبلاً به این رانندگان پرداخت شده است آنان با هر قیمتی حاضرند بار برگشت را حمل کنند.
وی در بخش نظرات کاربران تین نیوز، نوشت: این که با وجود پرداخت کرایه برگشت کانتینر خالی، برخی رانندگان کفی با هر قیمتی و حتی در برخی مواقع با پرداخت مبالغی، بار برگشت گرفته و نسبت به حمل آن اقدام می کنند یک تخلف آشکار است.
این تخلف در کمیسیون ماده 11، سازمان راهداری قابل رسیدگی و صدورحکم بوده و منجر به غیرفعال شدن کارت هوشمند راننده خواهد شد.
وی افزود: راهکاری که برای جلوگیری از این اقدام وجود دارد آن است که ماموران پلیس راه توجیه شوند کانتینر خالی به عنوان باری است که یک بار حمل شده تا به مقصد برسد.
وی تأکید کرد: همچنین در بارنامه رفت باید قید شود که کرایه پرداختی بابت برگشت کانتینر نیز بوده و نیز قید شود که این خودروها در برگشت حق بارگیری در کانتینر خالی را ندارند.
این کاربر تین نیوز خاطرنشان کرد: بر این اساس چنان چه در برگشت بار زده شود پلیس باید از ادامه مسیر آنها جلوگیری و راننده را برای تعیین تکلیف به اولین راهداری معرفی نماید.
به گفته وی این تخلف در کمیسیون ماده 11، سازمان راهداری قابل رسیدگی و صدورحکم بوده و منجر به غیرفعال شدن کارت هوشمند راننده خواهد شد.
منبع: تین نیوز