اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

کالیپرهای ترمز دارای دو نوع اصلی هستند:

  • شناور
  • ثابت

نوع شناور همچنین می تواند تحت عنوان کالیپر کشویی شناخته شود.

شباهت ها و تفاوت های کالیپرهای ترمز شناور و ثابت را بررسی کنید

  • کالیپرهای ترمز شناور:
    حرکت کالیپرهای ترمز شناور یک حرکت ورود و خروجی است. این نوع کالیپر ترمز حداکثر دارای دو پیستون در قسمت داخلی روتور خود هستند. پیستون بعد از فشار دادن پدال ترمز، کل کالیپر را فشرده می کند. به کمک لنت های ترمز باعث ایجاد اصطکاک در هر طرف روتور می شود.
  • کالیپرهای ترمز ثابت:
    کالیپرهای ترمز شناور کاملا متفاوت با انواع ثابت هستند. در حالی که کالیپرهای شناورها حرکت خاصی را دنبال می کنند. انواع ثابت به طور کلی حرکت نمی کنند. کالیپرهای ثابت همچنین دارای پیستون هایی در هر دو طرف داخلی و خارجی روتور هستند. معایب این نوع کالیپرهای ترمز قیمت بالای پیستون های آنها است. برخی از کالیپرهای ثابت دارای بیش از دو پیستون در هر دو طرف خود هستند. هر روتور در واقع می تواند چندین پیستون در اطراف خود باشد. اما این تنها در صورتی امکان پذیر است که صاحب ماشین بتواند هزینه های مربوط به آن را بر عهده بگیرد.

کالیپرهای ترمز در مقایسه با اندازه وسیله نقلیه
نیروی اعمال شده بر اساس میزان قدرت کالیپر ترمز در متوقف کردن خودرو تعیین می شود. به طور خاص این میزان به نیرویی که بر روی سطح روتور اعمال می شود، اشاره دارد. نیروی نگهدارنده قوی تنها در صورتی می‌تواند امکان پذیر باشد که مواد اصطکاکی لنت ترمز موثر و عریض باشند. همچنین تعداد پیستون ها می توانند بر نیروی اعمال شده تأثیر بگذارند.

کامیون ها و SUV ها قطعا بزرگ تر از اتومبیل های استاندارد هستند. آنها دارای لوازم جانبی سنگین تر و لاستیک های بزرگ تر می باشند. آنها می توانند مسافران و بارهای بیشتری را حمل کنند که در نهایت منجر به بالا رفتن وزن کلی آنها می شود. خوشبختانه، کالیپرهای ترمز کامیون ها نیز در حال حاضر در بازار موجود می‌باشند. سطح تماس آنها دو برابر بیشتر از کالیپرهای شناور استاندارد است.

وقتی اتومبیل ها و کامیون ها با یکدیگر مقایسه می شوند، تفاوت های بیشتری بین آنها مشاهده می شود، بنابراین مزایا و معایب هر خودرو را بررسی کنید.

علائم کالیپرهای ترمزهای تخریب شده

  • حرکت غیر عادی وسیله نقلیه:
    ماشین های دارای کالیپرهای ترمز آسیب دیده گاهی اوقات نمی توانند در یک خط مستقیم حرکت کنند. هنگامی که یک چرخ به دلیل کشش ترمز کندتر از چرخ دیگر است، وسیله نقلیه تمایل دارد که به سمت کناره های جاده حرکت کند. هنگامی که ترمز می کنید، ممکن است لرزش اتفاق بیفتد، اما عوامل موثر بیشتری در این سناریو وجود دارد.
  • صداهای عجیب و غریب:
    این صداها در واقع ممکن است به هنگام فشار دادن پدال ترمز از چرخ ها شنیده شوند. این صداهای غیر عادی نشان دهنده آسیب دیدگی کالیپرهای ترمز می باشند. یک کالیپر ممکن است شل شده یا گیر کرده باشد. برای اثبات این که صدا می تواند نشانه مشکلات خودرو باشد، بررسی کنید که چرا یک فرمان در حین چرخش ممکن است صداهای عجیبی تولید کند. یک وسیله نقلیه همچنین می تواند در هنگام چرخش ناله کند، بنابراین دلایل این اتفاق را نیز بررسی کنید.
  • نشتی ها:
    روغن ترمز در داخل یک محفظه لاستیکی مهر و موم شده است. به منظور ارائه عملکرد مناسب، کالیپرهای ترمز باید از آنها استفاده کنند. با این حال، مهر و موم و یا روکش آنها می تواند به علت حرارت ناشی از ترمز فرسوده شود. مهر و موم یا محفظه آسیب دیده قطعا می تواند باعث نشت شود.

تعمیر و نگهداری
هنگامی که حرف از تعمیر و نگهداری کالیپرهای ترمز به میان می آید، چند ایده به ذهن خطور می کند.

قطعات کالیپر ترمز
لنت های ترمز شکننده ترین قطعات کالیپر هستند. با این همه، آنها مواردی هستند که می توانند مشکل ساز شوند. همانطور که انتظار می رود، آنها بعد از تماس های مداوم با یک روتور در حال حرکت پوسیده و فرسوده می شوند. لنت های ترمز پوسیده از نظر ظاهری نازک تر از ظاهر اولیه آنها می باشد. لنت های ترمز آسیب دیده فقط باید تعویض شوند، این تنها کاری است که می توانید انجام دهید. چالش این است که پیستون را باید قبل از تعویض لنت ها باید از کالیپر جدا کنید.

کاری که شما باید انجام دهید این است که با استفاده از ابزار مناسب، پیستون را مجدد در کالیپر ترمز فشار دهید. پیستون مانند یک پیچ طراحی شده است، بنابراین شما نمی توانید آن را تنها با دست جدا کنید. بعضی از مردم ممکن است با انبردست این کار را انجام دهند، اما این ابزار توصیه نمی شوند زیرا می توانند به دستان شما و یا کالیپر و پیستون آسیب برسانند.

یک انتهای ابزار کالیپر ترمز در بالای پیستون قرار دارد در حالی که دیگر بخش ها کنترل چرخش را بر عهده دارند. همانطور که ابزار را می چرخانید، پیستون به کالیپر بر می گردد.

خدمات
پین های کالیپرهای ترمز شناور نیاز به توجه حرفه ای دارند به ویژه وقتی که چسبناک می شوند. زنگ زدگی و گرد و خاک دو دلیل رایج هستند که چرا کالیپرهای شناور با مشکلات مکانیکی مواجه می شوند. کالیپر نمی تواند لنت ترمز را از روتور جدا کند و اصطکاک بیشتری را نسبت به میزان مورد نیاز ایجاد می کند. علاوه بر این، روتور از گرمای شدید رنج خواهد برد.

خلاصه
سیستم ترمز متشکل از چند بخش است، اما کالیپرهای ترمز، به دلیل اهمیت کارکرد اصلی آنها بسیار برجسته هستند. بدون آنها، لنت های ترمز نمی توانند هر زمان که لازم است حرکت روتور را متوقف کنند. هرگز فراموش نکنید که کالیپرهای ترمز را در فرآیند تعمیر و نگهداری منظم خود چک کنید.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>