اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

این موارد از جمله شایع ترین علائم خرابی ترموستات رادیاتور ماشین هستند که با هزینه ای اندک و تعویض ترموستات می توان از تمامی آن ها جلوگیری نمود. در حالت عادی فرایند باز و بسته شدن ترموستات خودرو در زمان مناسب صورت می گیرد و سیستم خنک کننده ماشین بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه خواهد داد. اما اگر اختلالی در کارکرد ترموستات ایجاد شود و سنسور آن در زمان معین فعال نگردد ترموستات ماشین در زمان مناسب باز و بسته نخواهد گردید.

در صورت فعال نشدن ترموستات خودرو مایع خنک کننده موجود در رادیاتور امکان خروج از درون رادیاتور و جریان یافتن در مجاری موتور را نخواهد داشت. به این ترتیب دمای موتور به تدریج بالا خواهد رفت و احتمالا مشکلاتی نظیر جوش آوردن را به همراه خواهد داشت. البته ممکن است ترموستات ماشین در حالت فعال باقی بماند و دیگر غیر فعال نشود. در این حالت مایع خنک کننده موجود در رادیاتور حتی به هنگام پایین بودن دمای موتور نیز در مجاری آن جریان خواهد یافت و موجب بروز اختلال در کارکرد موتور خواهد گردید.

بنابراین همواره باید از سالم بودن ترموستات ماشین اطمینان حاصل کرد و در صورت خراب شدن ترموستات رادیاتور خودرو نسبت به تعویض آن اقدام نمود. از جمله راه های اطمینان یافتن از این موضوع توجه به علائم خرابی ترموستات ماشین است.

  • تغییرات غیر عادی دمای موتور
    یکی از مهم ترین علائم خراب شدن ترموستات خودرو، تغییرات غیر عادی مربوط به دمای موتور آن است. به عنوان مثال اگر خودروی خود را روشن کنید و موتور خودروی شما در کمتر از بیست دقیقه جوش بیاورد باید به درست کار کردن ترموستات خودرو شک کنید و این اتفاق را به عنوان یکی از علائم خرابی ترموستات خودرو به حساب بیاورید.

 اگر تغییرات دمای آب درون رادیاتور که از طریق نشانگر مخصوص آن قابل مشاهده است غیر عادی  باشد به احتمال فراوان ایراد از ترموستات ماشین خواهد بود. به این معنی که اگر درجه حرارت موتور  خودرو به طور غیر عادی کاهش یا افزایش پیدا کند این موضوع می تواند یکی از علائم خراب شدن  ترموستات ماشین باشد.

 در صورت مشاهده ی تغییرات غیر عادی در دمای موتور ماشین باید پیش از انجام هر اقدامی نسبت به بررسی ترموستات ماشین اقدام کرد. چرا که در غیر این صورت اختلال های ناگهانی دما در صورت ادامه یافتن می تواند در کارکرد موتور خودرو تأثیر منفی از خود به جا بگذارد. البته باید به این موضوع توجه داشت که علائم خرابی ترموستات ماشین تنها تغییرات دمای موتور و نوسانات ناگهانی آن را در بر نمی گیرد و نشانه های دیگری را هم شامل می شود.

  •  نشت مایع خنک کننده از رادیاتور ماشین
    اگر زمانی مشاهده کردید که مایع خنک کننده موجود در رادیاتور ماشین به بیرون نشت کرده و فضای زیر خودرو را خیس نموده است باید نسبت به خراب شدن ترموستات ماشین شک کنید. همان گونه که به آن اشاره شد مهم ترین وظیفه ترموستات خودرو به جریان در آوردن مایع خنک کننده در تمام مجاری موتور خودرو است. بنابراین نشت کردن مایع خنک کننده از این مجاری نشان دهنده ی آن است که ترموستات ماشین به خوبی وظایف خود را انجام نمی دهد و خراب شده است.

 در واقع این موضوع نشان می دهد که ترموستات رادیاتور ماشین از قابلیت باز شدن برخوردار نیست تا   به مایع خنک کننده اجازه ی جریان یافتن در مجاری موتور خودرو را بدهد. به همین دلیل مایع خنک  کننده به تدریج حالت فشرده یافته و ناگزیر از طریق روزنه های مختلف به بیرون نشت می کند. معمولا این نشتی ابتدا در اطراف ترموستات ماشین صورت خواهد گرفت و پس از آن به تدریج به سایر مجاری موتور خودرو نیز سرایت خواهد کرد. به همین دلیل در صورت مشاهده ی آن باید هر چه زودتر نسبت  به تعویض ترموستات ماشین یا حل کردن مشکل آن اقدام نمود.

  •  افزایش میزان مصرف سوخت ماشین
    همان گونه که به آن اشاره شد جوش آوردن زودهنگام موتور ماشین و تغییرات پیوسته و مداوم درجه آمپر خودرو به شکل نامنظم می تواند از جمله علائم خراب شدن ترموستات موتور ماشین باشد. علاوه بر موارد مذکور و همچنین نشت کردن آب یا مایع خنک کننده موجود در رادیاتور از روزنه های مختلف خودرو، کاستی های دیگری نظیر افزایش غیر عادی میزان مصرف سوخت نیز می تواند به عنوان یکی از علائم خرابی ترموستات ماشین تلقی شود.

 اگر ترموستات خودرو درست کار نکند عملکرد موتور خودرو با اختلال های متعدد مواجه شده و تضعیف خواهد گردید. از همین رو برای جبران مافات لازم است که سوخت بیشتری مصرف گردد تا ضعف موتور خودرو به شکل نسبی پوشش داده شود. به این ترتیب میزان مصرف سوخت خودرو به شکل غیر  عادی افزایش خواهد یافت. بنابراین اگر خودروی سواری شما بیش از حالت عادی سوخت مصرف کند باید ترموستات خودرو را مورد بررسی قرار دهید.

  • مصرف بیش از حد روغن موتور
    در کنار این موضوع مصرف بیش از اندازه ی روغن موتور نیز می تواند یکی از علائم این است که ترموستات ماشین خراب شده است. چرا که با توجه به افزایش غیر عادی و نامتناسب دمای موتور میزان مصرف روغن موتور نیز به شکل غیر عادی افزایش خواهد یافت.

در مجموع به محض مشاهده کردن یکی از علائم خراب شدن ترموستات موتور ماشین که در سطور  پیشین این متن به آنها اشاره شد باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به بررسی صحت و سلامت ترموستات ماشین و تعویض آن در صورت نیاز اقدام نمود. چرا که تعویض ترموستات خودرو هزینه ی  چندانی را به همراه نخواهد داشت. اما در صورتی که این کار در زمان مناسب صورت نگیرد ممکن  است لطمات جبران ناپذیری به موتور خودرو یا سایر قطعات موجود در سیستم خنک کننده آن وارد آید و هزینه های گزافی را روی دست راننده ی خودرو باقی بگذارد.

 علاوه بر آن باید به این نکته هم توجه داشت که ترموستات ماشین قطعه ای قابل تعویض بوده و به               طور معمول تعمیر نمی شود. بنابراین در صورت مشاهده کردن خرابی یا مشکل جدی در آن از اقدام به تعمیر این قطعه اجتناب کنید و آن را به طور کامل تعویض نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
رضاجوادی:
سلام سمندمعمولی دوگانه فابریک دارم چندروزی هست امپر ماشین بعدازخط وسط امپرمیگیره بعضی موقع هاهم امپر تانقطه قرمز میره بالا مجبورم باکولر خنکش کنم درضمن فشنگی اب راهم تعویض کردم درست نشده دستگاه دیاگ هم زدم میگه دمای اب نرماله
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

علی صدیق :
ماشین تک کارکردن، جوش آوردن رادیاتور، بخار بیش از حد، با گاز کار نمیکنه فقط با بنزین کار می کند،
علی صدیق :
ماشین تک کارکردن، جوش آوردن رادیاتور، بخار بیش از حد، با گاز ک ار نمیکنه فقط با بنزین کار می کند،
محمد رضا کمالی:
باید ترموستات رو عوض کنم بعد نظر خودمو میگم
عباسعلی شهرکی:
سلام با ماشین بودم سری داشتم می‌آمدم دما آب پایین بود یهو چراغ استوپ و آب روشن شد بعد ماشین خاموش کردم بست ماشین درآوردم وصل کردم بعد چراغ استوپ و آب خاموش شد دلیلش چی بوده
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مرتضی سرافراز:
با سلام بنده ماشین تیبا دارم ترموستات 82نصب کردم فن ماشین یکسره کتر میکنه علت چی میتونه باشه اما با ترموستات 75درست کار میکنه
سید:
سلام وقتی ترمستات ماشین ماتیز دراوردم دیگر ماشین استارت میخوره ولی روشن نمیشه لطفا کسی اطلاعاتی داره راهنمایی کنه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد عادل:
پژو پارس من روزی ۲ لیتر آب کم می‌کند بدون هیچ نشتی
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

میلاد هارونی:
سلام من پراید ۱۴۱ مدل ۸۳ دارم این ماشین از لحاظ موتوری سالم و رادیات و ترموستات تازه تعویض کردم هیچ گونه آب ریزی نداره ولی هر روز صب ۱لیتز آب کم میکنه پیش ۱۰ تا تعمیر کار بردم همه میگن موتوری سالمه و واشر نیس ..اگه کسی میدونه این آبا کجا میرن راهنمایی کنه لطفا با تشکر
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد غلامی:
من پزو ۴۰۵ موتور تی یو فایو دارم صبح اشتباه کردم موتور ماشینو با اب شستم و تا غروب درب کاموتو جلو افتاب باز گذاشتم غروب ماشینو روشن کردم دیدم علامت دما فقط یک خط بالا میره و زور میزنه بالاتر بره ولی نمیره بعد نه فن میکنه نه ترموسات عمل میکنه . فقط واسه امتحان کولر را روشن کردم دوتا فن کار میکرد . لطفی کنید راهنمایی کنید . ممنون
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد اداک:
سلام ماشین بنده206 تیپ2 هستش بعضی وقتا صبح که ماشینو روشن میکنم بعد از حدود 20دقیقه آمپر اب تا آخربالا میره وبعد حدود یک دقیقه پایین میاد،مشکل از کجاست،ممنون
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>