اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسکانیا، به سوئدی (Scania):
شرکت خودروسازی و صنایع سنگین سوئدی است که تولیدکننده انواع کامیون، اتوبوس، موتورهای دیزلی و کشتی است. دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی این شرکت در شهر سودتلیا در 30 کیلومتری جنوب استکهلم قرار دارد.

شرکت اسکانیا در سال 1900 میلادی در شهر مالمو سوئد تأسیس شد و در حال حاضر یک شرکت تابعه از گروه فولکس واگن به شمار می آید. سهام شرکت اسکانیا در بازار بورس اوراق بهادار استکهلم و بورس اوام اکس معامله می شود.

فیلیپ ورسن، در سال 1891 کارخانه ای برای ساخت واگن های ترابری ریلی تأسیس کرد. او پس از انجام مقدمات کار، نام این مجموعه را وابیس به معنای کارخانه واگن سازی نهاد که کارخانه تولیدی آن در منطقه سودتلیا قرار داشت.

از سوی دیگر در سال 1900 یک کارخانه دوچرخه سازی توسط گوستاو اریکسون در شهر صنعتی مالمو با نام اسکانیا تأسیس شد. این شرکت به تدریج تغییر جهت داد و به سمت تولید خودرو و کامیون رفت تا اینکه در سال 1911 دو کمپانی در هم ادغام شدند و شرکت اسکانیا-وابیس را پدیدآوردند.

نشان این شرکت یک اژدها در نظر گرفته شد که روی سر آن تاجی قرار داشت و از دهانش آتش بیرون می آمد. در آن سال ها خودروهای متفاوتی تولید شد و هم زمان تعدادی قایق، با موتور 4 سیلندر 12 اسب بخار نیز در خط تولید این کمپانی تولید شد. به تدریج تولیدات شرکت گسترش یافت و در کشورهای دانمارک و نروژ نیز خطوط تولید آن، دائر شد.

توسعه شرکت اسکانیا
اسکانیا-وابیس به زودی به سمت تولید اتوبوس 24 نفره دماغ دار با تایر بسیار نازک، پیش رفت. کار بعدی شرکت، تولید کامیون های آتش نشانی با 60 اسب بخار و سرعت 40 کیلومتر در ساعت بود. اولین پیشرانه 8 سیلندر شرکت اسکانیا در سال 1916 تولید شد که از الکل یا بنزین تغذیه می کرد. اما در اوایل سال های دهه 1920 سیاست شرکت، تمرکز بر تولید کامیون و اتوبوس بود.

در سال 1940 شرکت اسکانیا شاهد تغییرات مدیریتی وسیعی بود که باعث شد شرکت با تغییر بسیاری از راهکارها و برنامه ها و با جذب مهندسان و نیروهای خلاق و جوان، محصولات مدرن تر و مطلوب تری را عرضه کند و به این ترتیب رتبه محبوبیت خود را در بازار وسایل حمل و نقل عمومی بهبود قابل ملاحظه ای دهد.

اسکانیا پس از جنگ جهانی دوم
اما با شروع جنگ جهانی دوم، شرکت اسکانیا با کاهش تقاضا برای کامیون و اتوبوس های عمومی، ظرفیت خالی کارخانجات خود را صرف تولید محصولات نظامی کرد. با پایان جنگ، اسکانیا دوباره تولید محصولات اصلی خود را از سر گرفت و توانست در رقابت با شرکت ولوو به جایگاه مناسبی دست یابد. به طوری که تبدیل به یکی از بزرگ­ترین شرکت های خودروساز سوئد تبدیل شد. در کنار موفقیت های محلی، اسکانیا همچنین موفق به حضور در بازارهای جهانی شد.

ادغام دوم
در سال 1969 اسکانیا برای بار دوم با شرکت بزرگ سوئدی گروه ساب ادغام شد و به این ترتیب ساب-اسکانیا راه اندازی شد. اما معروفیت و محبوبیت نام تجاری اسکانیا باعث شد که مدیریت مجموعه ادغام شده تصمیم به عرضه محصولات تولیدی با برند اسکانیا بگیرد.

دهه 1990
این دهه را می توان دهه توسعه و تولید محصولات متنوع سوئدی در بازار وسایل حمل ونقل سنگین نامید.

وضعیت کنونی اسکانیا چطور است؟
امروزه کامیون ها و اتوبوس های اسکانیا بازارهای وسیعی در کشورهای مختلف جهان دارند. در حال حاضر گروه فولکس واگن با در اختیار داشتن 70٫94٪ درصد از سهام اسکانیا، بزرگ­ترین سهام دار آن به شمار می آید. کارخانه تولیدی اصلی اسکانیا در شهر سودتلیا مستقر است.

لوگوی اسکانیا در ایران
دو شرکت ایرانی شرکت عقاب افشان و ماموت نمایندگان ساخت و مونتاژ محصولات این شرکت در ایران هستند که به ترتیب به ساخت اتوبوس، موتور سنگین و تریلی تحت لیسانس این شرکت در ایران می پردازند.

ماموت
شرکت ماموت دیزل که زیر مجموعه مجتمع صنعتی ماموت است به عنوان نماینده انحصاری کامیون های اسکانیا در ایران فعالیت می کند.

عقاب افشان
از سال 1381 فروش و خط مونتاژ محصولات اسکانیا در ایران به عهده شرکت عقاب افشان بوده است.

در بهمن 1395 اسکانیا با عقاب افشان قراردادی برای تحویل 1350 دستگاه اتوبوس با عقاب افشان توافق همکاری امضا کرد. نخستین سری اتوبوس ها تا پایان سال 2017 میلادی در ناوگان حمل و نقل ایران به کار گرفته خواهند شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>