اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

وجود مشکل در سرسیلندر خودرو به یکی از صورت های تاب برداشتن، کربن گرفتن، ترک خوردگی، سوختن و خرابی سیت سوپاپ ها نمایان می شود. برای اینکه بیشتر معنی این عبارات و دلایل بروزشان را بدانید، توضیحات جامع زیر را بخوانید:

تاب برداشتن:
اگر سر سیلندر به شکل نادرست باز شود، به ویژه در زمانی که هنوز گرم است، طبیعی است که از شکل اولیه خود خارج می شود. در چنین مواقعی به اصطلاح می گویند، تاب برداشته است. این قطعه ممکن است به دلایل دیگری چون گرم شدن بیش از حد، جاگیری اشتباه و اشتباه بستن پیچ ها و مهم تر از همه سوختن واشر سر سیلندر، تاب بردارد.

کربن گرفتن:
داخل محفظه احتراق به علت احتراق هایی که صورت می گیرد، مقدار زیادی دوده وجود دارد. تجمع این دوده ها به مرور زمان، باعث کوچک شدن حجم محفظه احتراق می شود؛ به علاوه کربن موجود در این دوده ها احتراق های بی موقع ایجاد می کند. در چنین مواقعی، اصطلاحاً می گویند سر سیلندر، کربن گرفته است. شرکت های تولید کننده خودرو معمولاً زمان مشخصی را برای تعمیر این قطعه و کربن گیری آن تعیین می کنند، اما بروز مشکلاتی مثل روغن سوزی، عدم عملکرد صحیح صافی هواکش و گرفتن لوله اگزوز باعث می شود این قطعه زودتر از موعد به کف تراشی یا همان کربن گیری، نیاز پیدا کند.

ترک خوردگی:
 اگر آب موجود در سر سیلندر یخ بزند، این قطعه ترک می خورد و دچار شکاف می شود. پس از بررسی اندازه و محلی که ترک خورده، می توان گفت که این قطعه، شرایط دوخته شدن دارد یا خیر. گاهی اوقات، ترک خوردگی این قطعه مربوط به زمان تعمیر شدن این قطعه است. در این موارد، رانندگان باید دقت کنند سرشان کلاه نرود! برای رفع این مشکل، راه های دیگری چون جوش دادن وجود دارد.

سر سیلندر و بلوک سیلندر، دقیقاً شبیه به یک ظرف درب دار هستند. سر سیلندر مثل درب ظرف، روی بلوک سیلندر قرار می گیرد و محفظه احتراق را تشکیل می دهد. شکل و نوع این قطعه به طراحی سیلندر بستگی دارد. چفت و بست این قطعه با بلوک باید اساسی و بدون فاصله باشد و به بلوک سیلندر پیچ و مهره شود.

این قطعه از آلیاژهای مستحکمی چون چدن و آلومینیوم ساخته می شود و بسته به نوع و اندازه موتور خودرو، ممکن است یکپارچه یا چند تکه طراحی شود. نکته قابل توجه در مورد این قطعه در خودروهای امروزی این است که بیشتر آن ها از جنس آلومینیوم ساخته می شوند، چرا که وزن سبک این آلیاژ، عملکرد خودرو را بهبود می بخشد؛ همچنین هنگامی که این قطعه به تعمیر نیاز داشته باشد، تراش خوردن و تعمیر آلومینیوم بسیار راحت تر از چدن است. این قطعه در قسمت بالایی موتور قرار می گیرد و منیفولد ها و سوپاپ ها روی آن مونتاژ می‌شوند.

باز و بسته کردن و تعمیرات این قسمت، یکی از تخصصی ترین کارهای مربوط به خودرو است. آگاهی نسبی از مشکلات مربوط به این قسمت، کمک زیادی به شما خواهد کرد و مانع از صرف هزینه های گزاف و سوء استفاده افراد سودجو برای تعمیر این قطعه خواهد شد. هر یک از مشکلات به وجود آمده برای این قطعه، نشانه های خاص خود را دارد:

علائم تاب برداشتن:

  1. مخلوط شدن آب و روغن
  2. دیر روشن شدن موتور و ریپ زدن آن
  3. سوختن پی در پی واشر سر سیلندر
  4. گرم شدن بیش از حد موتور
  5. خروج بخار آب از اگزوز

علائم کربن گرفتن:

  1. بد کار کردن خودرو و دیر شتاب گرفتن آن بعد از حرکت
  2. شنیدن صداهای غیر طبیعی از قسمت موتور
  3. دود گرفتن غیر طبیعی جداره داخلی اگزوز
  4. خارج شدن دود سیاه از اگزوز

علائم ترک خوردگی:

  1. مخلوط شدن آب و روغن
  2. دیر روشن شدن موتور و ریپ زدن آن
  3. سوختن پی در پی واشر سر سیلندر
  4. گرم شدن بیش از حد موتور
  5. خروج بخار آب از اگزوز
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>