اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وجود مشکل در سرسیلندر خودرو به یکی از صورت های تاب برداشتن، کربن گرفتن، ترک خوردگی، سوختن و خرابی سیت سوپاپ ها نمایان می شود. برای اینکه بیشتر معنی این عبارات و دلایل بروزشان را بدانید، توضیحات جامع زیر را بخوانید:

تاب برداشتن:
اگر سر سیلندر به شکل نادرست باز شود، به ویژه در زمانی که هنوز گرم است، طبیعی است که از شکل اولیه خود خارج می شود. در چنین مواقعی به اصطلاح می گویند، تاب برداشته است. این قطعه ممکن است به دلایل دیگری چون گرم شدن بیش از حد، جاگیری اشتباه و اشتباه بستن پیچ ها و مهم تر از همه سوختن واشر سر سیلندر، تاب بردارد.

کربن گرفتن:
داخل محفظه احتراق به علت احتراق هایی که صورت می گیرد، مقدار زیادی دوده وجود دارد. تجمع این دوده ها به مرور زمان، باعث کوچک شدن حجم محفظه احتراق می شود؛ به علاوه کربن موجود در این دوده ها احتراق های بی موقع ایجاد می کند. در چنین مواقعی، اصطلاحاً می گویند سر سیلندر، کربن گرفته است. شرکت های تولید کننده خودرو معمولاً زمان مشخصی را برای تعمیر این قطعه و کربن گیری آن تعیین می کنند، اما بروز مشکلاتی مثل روغن سوزی، عدم عملکرد صحیح صافی هواکش و گرفتن لوله اگزوز باعث می شود این قطعه زودتر از موعد به کف تراشی یا همان کربن گیری، نیاز پیدا کند.

ترک خوردگی:
 اگر آب موجود در سر سیلندر یخ بزند، این قطعه ترک می خورد و دچار شکاف می شود. پس از بررسی اندازه و محلی که ترک خورده، می توان گفت که این قطعه، شرایط دوخته شدن دارد یا خیر. گاهی اوقات، ترک خوردگی این قطعه مربوط به زمان تعمیر شدن این قطعه است. در این موارد، رانندگان باید دقت کنند سرشان کلاه نرود! برای رفع این مشکل، راه های دیگری چون جوش دادن وجود دارد.

سر سیلندر و بلوک سیلندر، دقیقاً شبیه به یک ظرف درب دار هستند. سر سیلندر مثل درب ظرف، روی بلوک سیلندر قرار می گیرد و محفظه احتراق را تشکیل می دهد. شکل و نوع این قطعه به طراحی سیلندر بستگی دارد. چفت و بست این قطعه با بلوک باید اساسی و بدون فاصله باشد و به بلوک سیلندر پیچ و مهره شود.

این قطعه از آلیاژهای مستحکمی چون چدن و آلومینیوم ساخته می شود و بسته به نوع و اندازه موتور خودرو، ممکن است یکپارچه یا چند تکه طراحی شود. نکته قابل توجه در مورد این قطعه در خودروهای امروزی این است که بیشتر آن ها از جنس آلومینیوم ساخته می شوند، چرا که وزن سبک این آلیاژ، عملکرد خودرو را بهبود می بخشد؛ همچنین هنگامی که این قطعه به تعمیر نیاز داشته باشد، تراش خوردن و تعمیر آلومینیوم بسیار راحت تر از چدن است. این قطعه در قسمت بالایی موتور قرار می گیرد و منیفولد ها و سوپاپ ها روی آن مونتاژ می‌شوند.

باز و بسته کردن و تعمیرات این قسمت، یکی از تخصصی ترین کارهای مربوط به خودرو است. آگاهی نسبی از مشکلات مربوط به این قسمت، کمک زیادی به شما خواهد کرد و مانع از صرف هزینه های گزاف و سوء استفاده افراد سودجو برای تعمیر این قطعه خواهد شد. هر یک از مشکلات به وجود آمده برای این قطعه، نشانه های خاص خود را دارد:

علائم تاب برداشتن:

  1. مخلوط شدن آب و روغن
  2. دیر روشن شدن موتور و ریپ زدن آن
  3. سوختن پی در پی واشر سر سیلندر
  4. گرم شدن بیش از حد موتور
  5. خروج بخار آب از اگزوز

علائم کربن گرفتن:

  1. بد کار کردن خودرو و دیر شتاب گرفتن آن بعد از حرکت
  2. شنیدن صداهای غیر طبیعی از قسمت موتور
  3. دود گرفتن غیر طبیعی جداره داخلی اگزوز
  4. خارج شدن دود سیاه از اگزوز

علائم ترک خوردگی:

  1. مخلوط شدن آب و روغن
  2. دیر روشن شدن موتور و ریپ زدن آن
  3. سوختن پی در پی واشر سر سیلندر
  4. گرم شدن بیش از حد موتور
  5. خروج بخار آب از اگزوز
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
رحیم اشکوری:
سلام خسته نباشید ماشین پژوسال قبل قطعات داخلی سر سیلندر رو تعویض کردم ولی از آن تارخ تاحال ماشین اب و روغن قاطی میکند حتی واش هم نمی سوزه امکان داره از سر سیلندر باشه درضمن هما وقت رینگ هاروهم تعویض کردن لطفا راهنمایی کنید ممنون
محسن ایرانی :
سلام خسته نباشید دوستان من پراید کاربرات دارم تعمیر اساسی کردم و از موقعی که موتور تعمیر کردم روغن در اب میاد نمیدونم چی هست
علی:
سلام ماشین تیبا صندقدار روغن به آب ورود میکنه مکانیک بازش کردگفت واشرسوخته ولی نیازبه کفتراشی نداره چندروزپیش تعمیرکردم ولی الان بازم روغن ورودمیکنه به آب رادیاتور مشکل ازچیه میشه کمک کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

جلیل کوگیر:
سلام من ماشیم کامیون ولو اف اچ است دور لبه کارتل سفیدک دارد وهم اب از لوله بخار موتور خارج میشود لطفا به سوال من جواب دهید تا از نگرانی رها شوم ودر رادیاتور هم چربی به رنگ قهوه ای هست
حسن درویشی:
سلام اقای شکوری اگراب قاطی روغن شودواشرسوزوندی ولی اگرروغن قاطی اب شودسرسیلندریاخودسیلندرخودروی شما ترک برداشته است
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

حسن درویشی:
علی اقاسلام اگرروغن قاطی اب شودصددرصدشک نکن که سرسیلندریاخودسیلندرترک برداشته وبرای تشخیص اینکه مشکل ازکدوم قسمته بایداول سرسیلندرروبه دوتا تراشکارماهرنشون بدیدتا تراشکارباحرارت دادن سرسیلندراگرایرادی داشته باشددرحرارت خودش رونشون میده اگه سرسیلندرسالم باشه مطمئن باش که سیلندرت ترک برداشته که خداکنه ازسیلندرنباشه چون مراحل تعویض سیلندرخیلی زیاده
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

رضا :
سلام پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دارم اگزوز دود میده بیرون آب رادیات کم کرده آب روغن قاطی میکنه مشکل از کجا هست؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

داودپارسایی:
سلام وعرض ارادت،بنده پراید۸۴دارم،که درحالت درجالرزش داره ودودسیاه هم داره وجدیدا درحرکت گاز رو ول میکنم دورموتور افت میکنه تمامی سنسورهاروعوض کردم امکان داره عیب ازسرسیلندرباشه درضمن قبلاcngبود.ممنونم.
حمیدقنبری:
سلام من پژوپارس دارم ۲۰روزپیش واشرعوض کردم کف تراشی هم کردم سرسیلندرودوروبعدازبستن ماشین بازم اب کم میکردتوجه نکردم تااینکه فشنگی اب هم خراب شدعوض کردم اماامروزدیدم زیاداب کم کرده درب موتوربازکردم دیدم کف کرده نمیدونم عللتش چیه عیب ازواشره یاسرسیلندرلطفااگه میدونیدراهنمایی کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

:
سلام من آردی کاربرات دارم دوماه تعمیر کلی کردم سرسیلندر بردم آزمایش آب ولی بعداز دوهفته واشر سرسیلندر سوخت سرسیلندر دادم کف تراشی دوباره سوخت الان دیگه ذهنم هنگ کرده میخوام سیلندر سنگ بزنم شاید تاب داشته باشه
ستاری:
سلام من سمند ای اف سون مدل ۹۴ دارم دیروز پولکیش سوراخ شد بود آبش همش رفته بود بردم پیش مکانیک پولکیشو عوض کرد ولی حالا خیلی بد روشن میشه و همش تو دور کم ماشین خاموش میشه بنظرتون چه بلایی سر موتور ماشین اومده
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

داوودچتروز:
سلام خسته نباشید من پیکان سواری انژکتوری دارم علت ماشینم جوش اوردن اب بیش حد سرریز کردن اب رادیاتور رفتم میکانیک گفته واشر زده واشر سرسیلندر عوض کردم بازم همین برنامه دارم اب جوش میاره سرریز میکنه و هوا داخل رادیاتور جمع میشه لطفا جوابم بدید ممنون
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>