اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فصل زمستان و بارش برف، در کنار زیبایی های طبیعی ناشی از بارش برکت خدا، سختی ها و مشکلاتی را هم به همراه دارد که در مورد خودروها علاوه بر بالا رفتن مصرف سوخت، مشکلات رانندگی در جاده های برفی و یخ زده را نیز به دنبال دارد موضوع این مقاله این است که چگونه مصرف سوخت در زمستان را کاهش دهیم و ابتدا قصد داریم ببینیم که به چه دلیل این پدیده در روزهای سرد رخ می دهد.

بالا رفتن مصرف سوخت در ایام سرد سال دلایل مختلفی دارد که موارد زیر جزو این دلایل هستند:
اولین نیاز موتور خودرو برای انجام وظیفه ی خود سوخت است. از زمانی که ماشینتان استارت می خورد و روشن می شود تا زمانی به مقصد برسید و آن را خاموش کنید، موتور برای انجام کار خود بنزین مصرف می‌کند. در روزهایی که هوا سرد است و به خصوص اگر دمای هوا زیر صفر باشد، مدت زمان بیشتری لازم است تا موتور و بنزین به دمای ایدئال برای حرکت برسند. این موضوع در طی مسافت های کوتاه تر بیشتر خود را نشان می دهد.

هوای سرد به طور محسوس یا نامحسوس هوای لاستیک را کم می کند و این موضوع باعث افزایش سطح اصطکاک تایر با زمین می شود و درنتیجه به انرژی بیشتری برای غلبه بر این نیروی اصطکاک نیاز است. همچنین ممکن است خود شما به خاطر رانندگی در مسیر برفی باد لاستیک هایتان را کم کنید، به هر حال نتیجه همان است، مصرف بیشتر سوخت.

تقریباً می توان گفت تمام سیستم های به کار گرفته شده در ساخت خودرو تحت تأثیر سرما، سخت تر کار می کنند و نیازمند انرژی بیشتری هستند تا بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند. از باتری خودرو گرفته تا بخاری و گرم کن صندلی.


غلظت هوای سرد بیشتر غلظت هوای گرم است و به همین جهت خودروی شما برای حرکت با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در فصل زمستان به انرژی بیشتری نسبت به شرایط مشابه در فصل تابستان نیاز دارد.

برخی از رانندگان برای داشتن تسلط بیشتر بر خودرو، هنگامی که دانه های برف از آسمان به زمین هجوم می آورند، وزن خودروی شان را بیشتر می کنند که البته کار صحیحی است. مسئله این است که این کار صحیح با افزایش مصرف سوخت همراه است.

به دلیل غلظت بالاتر هوای سرد تغییر ندادن حالت آئرودینامیکی طبیعی ماشین بسیار ضروری است. باید بدانید که اگر بار اضافه ای بر روی باربندتان دارید، ناخواسته در حال افزایش مصرف سوخت خودروی تان هستید.

یکی از کلی ترین دلایل نیز این است که پمپ بنزین ها در فصول سرد سال بنزین زمستانی به شما عرضه می‌کنند که این نوع بنزین انرژی کم تری نسبت به بنزین تابستانی دارد. شاید این موضوع در کشور ما خیلی رایج نباشد و اصلاً بعید است که نوع بنزین ارائه شده توسط پمپ های بنزین به خاطر دمای هوا عوض شود

راه حل هایی برای کاهش مصرف سوخت خودرو در زمستان
راه کارهایی که برای حل این مشکل می توان به کاربست، جلوگیری از وقوع مشکلاتی است که در بالا به آن ها اشاره کردیم به اضافه ی چند نکته ی دیگر:

 تا حد امکان سعی کنید ماشینتان را در فضای بسته و گرم مانند پارکینگ و گاراژ پارک کنید تا موتور و اتاق خودروی تان خیلی سرد نشوند که این عمل موجب کاهش مصرف سوخت خودرو در زمستان می شود.

 سعی کنید اگر قرار است خودروی تان را روشن کنید چند کار را باهم انجام دهید و چند مسیر را پشت هم طی کنید. به یاد داشته باشید که مصرف سوخت در مسافت های کوتاه بیشتر است.

 توصیه می شود که تنها 30 ثانیه پس از روشن کردن خودرو حرکت را آغاز کنید و زمان ایستادن پس از شروع به کار موتور را به حداقل برسانید. موتور خودرو درحرکت سریع تر گرم می شود و درنتیجه شما هم زودتر می‌توانید از بخاری استفاده کنید و اتاق ماشین را گرم کنید. این کار نیز موجب کاهش مصرف سوخت خودرو در صفل زمستان می شود.

 از امکاناتی مانند گرم کن صندلی بیش ازحد نیاز استفاده نکنید که باعث می شود زودتر به پمپ بنزین بروید. میزان باد لاستیک هایتان را به طور منظم بررسی کنید تا موجب کاهش مصرف سوخت خودرو در فصل زمستان شود. از روغنی که کمپانی سازنده ی خودروی تان برای استفاده در هوای سرد پیشنهاد کرده است استفاده کنید.

 وسایل اضافی مانند بار بارند را که موجب مقاومت در برابر باد می شوند از خودروی تان حذف کنید. گذاشتن اسکی بر روی سقف خودرو وقتی در سطح شهر رانندگی می کنید نه باکلاس است و نه جذاب.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>