اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رانندگی در آب و هوای بد همیشه باعث دردسرهای فراوانی برای صاحبان ماشین بوده است که در مطالب زیر به نکات ایمنی قابل توجه ای میپردازیم.

  • از نزدیکی به سیل بپرهیزید
    اولین اصل ایمنی که باید در هنگام رخ دادن سیل بدانید این است که تا حد ممکن از عبور از مناطق آب گرفته و سیل زده بپرهیزید. چرا که خسارات وارد شده به ماشین هزینه های زیادی را بر شما تحمیل می کنند و همینطور بسته به شرایط سیل ممکن است کامیون خود را نیز از دست دهید. با این حال، گاهی چاره ای جز عبور از سیل ندارید، لذا باقی مطلب را با این فرض ادامه می دهیم.
  • عمق آب را بسنجید
    حین نزدیک شدن به منطقه سیل زده یا آب گرفته، سعی کنید با مشاهده ماشین های جلوتر از خود عمق تقریبی آب را به دست آورد. آگاهی از عمق آب به شما آمادگی بیشتری در مواجهه با سیل می دهد. همینطور توجه داشته باشید که در صورت رسیدن آب به لبه چرخ ها یا بالاتر، احتمال ورود آب به ترمزها بیشتر می شوند.
  • هرگز توقف نکنید
    هنگامی که وارد آب شدید به هیچ عنوان توقف نکنید و با سرعت ثابت به حرکت خود ادامه دهید. همچنین از شتاب گیری یا ترمز گرفتن ناگهانی بپرهیزید. هنگام توقف ماشین در آب، احتمال رسوخ آب به نقاط حساس ماشین بالا می رود. هنگام عبور از آب از دنده های پایین استفاده کنید (دنده یک، دو یا سه بسته به سرعت ماشین) و دور موتور را بالا نگه دارید. عبور از میان آب فشار زیادی روی موتور می گذارد و استفاده از دنده سه به جای دنده یک ممکن است باعث از کار افتادن موتور شود.
  • اگر در آب گیر کردید،   استارت نزنید
    در شرایطی که ماشین در آب گیر کرده و خاموش شده سعی نکنید دوباره استارت بزنید. این کار چند دلیل دارد؛ استارت زدن در آب، فشار زیادی روی میله های رابط موتور می گذارد و ممکن است باعث شکستن آنها شود. به علاوه اگر آب به هر طریقی (از راه اگزوز یا ورودی موتور) وارد موتور شده باشد، باعث خرابی آن می شود که تعمیرات آن خرج بالایی به همراه دارد. اگر احتمال می دهید که آب وارد موتور شده، بلافاصله موتور را خاموش کنید تا مانع آسیب رسیدن بیشتر موتور شوید.
  • وقتی از میان آب گذشتید، ترمز را چند بار بفشارید
    بعد از اینکه با موفقیت از میان آب عبور کردید، پدال ترمز را چند بار بفشارید تا آبی که در ترمز چرخ ها گیر کرده را خارج کنید. توجه کنید که وجود آب در ترمز، باعث مشکلات ترمز گیری می شود.

        توجه داشته باشید که سیل از موارد بلایایی است که همواره قدرت و توان آن دست کم گرفته می              شود و همین مسئله دلیل اصلی بیشتر شدن خسارات سیل است. لذا به هیچ عنوان تلاش نکنید با            آن زور آزمایی کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>