اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمع نقش حیاتی در نحوه کارکرد موتور خودرو دارد. موتور هر خودرویی به یک شمع با کیفیت و کاملا سالم نیاز دارد تا عملکرد مناسبی داشته باشد. چندین مدل شمع در بازار وجود دارند. دو برند مشهور از میان آن ها دنسو و NGK هستند که با تمام انواع خودروها سازگاری بسیار خوبی دارند. این دو برند شمع در کشور ما نیز وجود دارند و با توجه به برند و مدل خودروی خود می توانید مدل مناسب شمع را برای آن انتخاب کنید. اما کدام یک از آن ها برتر است؟

دنسو و NGK چگونه شمع هایی هستند؟
قبل از اینکه به بحث مقایسه این دو شمع وارد شویم باید با نوع آن ها و ویژگی های خاص هر کدام آشنا شویم تا مشخص شود که آیا نیاز شما را برآورده می کنند یا نه.دنسو و NGK شمع های ایریدیوم هستند. رسانایی فلز بسیار کمتر از مس است ولی عمر طولانی تری دارد و در دمای پایین کار می کند. علاوه بر این 4 تا 5 برابر گران تر از پلاتین است.

شمع های ایریدیوم از نظر عملکرد بهترین نوع شمع نیستند اما هیچ شمعی از نظر دوام حریف آن ها نمی‌شود. وقتی یک شمع مسی حدود 30 هزار کیلومتر عمر می کند، متوسط عمر یک شمع ایریدیوم حدود 65 تا 100 هزار کیلومتر است.

از طرف دیگر، شمع های ایریدیوم از نظر عملکرد یکنواخت و دوام گزینه بهتری نسبت به شمع های پلاتینوم هستند. برخلاف شمع های پلاتینوم شمع های ایریدیوم عملکرد پایداری دارند، در طول زمان فاصله بین الکترودهای آن ها (گپ یا فیلر شمع) افزایش نمی یابد و فشار اضافی به سیستم جرقه زنی خودرو وارد نمی‌کنند. این نوع شمع ها به رسیدگی کمتری نیاز دارند و معاینه وضعیت آنها هر 3 تا 6 ماه کافی است.

مقایسه شمع های دنسو و NGK
در یک کلام، شمع های ایریدیوم عمر بیشتری نسبت به دیگر انواع شمع دارند و عملکرد آن ها از شمع های پلاتینوم بهتر است.انتخاب برند برتر از میان شمع های دنسو و NGK دشوار است زیرا هر دوی آن ها شمع های ایریدیوم هستند و عملکرد تقریبا یکسانی دارند.

شمع دنسو تقریبا در تمام مدل های خودروهای ژاپنی نصب می شود. ماده ایریدیومی که در شمع های دنسو مورد استفاده قرار می گیرد از نظر سفتی برتر است ولی کاهش قطر الکترود در شمع های دنسو بیشتر از شمع های NGK است. به همین دلیل عمر شمع های دنسو بیشتر از NGK نیست اما جرقه قوی تری ایجاد می کنند.
از طرف دیگر، شمع های NGK یک جانشین استاندارد برای نمونه های مشابه پلاتینوم هستند. شمع های NGK به رسیدگی کمتری نیاز دارند و عملکرد پایدارتر و یکنواخت تری نسبت به شمع های دنسو دارند.

نتیجه گیری:
با گذشت زمان، شمع ها به قطعاتی با دوام بسیار بیشتر تبدیل شده اند. شمع های دنسو و NGK هر دو با تمام انواع خودرو از خودروهای سواری سبک گرفته تا وانت های مخصوص کارهای سنگین سازگاری خوبی دارند. در مقایسه بین NGK و دنسو، اگر اسب بخار تولیدی موتور برای شما اهمیت بیشتری دارد شمع دنسو را انتخاب کنید. البته این قدرت بیشتر فقط یک درصد جزئی خواهد بود. اما اگر دنبال یک شمع ارزان تر هستید که عملکرد پایدارتر و عمر بیشتری داشته باشد NGK را انتخاب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مخفی کردن >>