اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وزارت صمت مخفف وزارت صنعت، معدن و تجارت است که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در 8 تیر 1390 و تصویب شورای نگهبان در 12 تیر 1390 در راستای طرح کوچک سازی دولت با ادغام دو وزارتخانهٔ (صنایع و معادن) و (بازرگانی) تشکیل گردید.

وزارت بازرگانی از وزارتخانه های دولت و مسئول توسعه و بهبود امکانات بازرگانی ایران، تنظیم قانون ها و سیاست های کشور برای رسیدن به این هدف بود که در سال 1353 از (وزارت اقتصاد) تفکیک شده و مستقل شده بود. در 16 تیر 1353 قانون تشکیل این وزارتخانه به تصویب مجلس شورای ملی، و در 26 تیر همان سال به تصویب مجلس سنای آن زمان رسید و سپس در سال 1359 دوباره تشکیلات وزارت بازرگانی با تغییراتی به تصویب سازمان امور اداری و استخدامی کشور رسید که شامل 9 معاونت بود.

تشکیلات وزارت بازرگانی که از سال 1359 بدون تغییر باقی مانده بود در سال 1377 با جهت گیری تصویب بخش کارشناسی و تخصصی، کوچک سازی و واگذاری امور خدماتی و پشتیبانی به بخش غیر دولتی در مسیر تحول قرار گرفت. تشکیلات وزارت بازرگانی با اصلاحاتی در دی ماه 1383 با چهار معاونت و هشت موسسه و شرکت وابسته به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی رسید.

وزارت صنایع و معادن ایران مسئول پیش برد سیاست ها و برنامه ریزی های دولت در بخش های صنعتی و معدنی کشور بود این وزارتخانه در سال 1379 پس از ادغام (وزارت صنایع) و (وزرات معادن و فلزات) تشکیل شد. وزارت امور اقتصادی و دارایی یکی از 18 وزارتخانهٔ دولت ایران و مسؤول تنظیم سیاست های اقتصادی و مالی کشور، اجرای سیاست های مالیاتی و برنامه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک با کشورهای دیگر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>