اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برخلاف انتظار، فقط داروهای قاچاق در کشورهای خارجی دچار ممنوعیت نیستند؛ به عبارت دیگر، داروهایی مانند قرص های خواب آور نیز می توانند در سفرهای خارجی گردشگران را به سادگی دچار دردسر کنند.برای مثال، در کشورهای بالی، ژاپن و امارات متحده عربی که مقصد گردشگران استرالیایی هستند، داروهای حاوی کدئین، پزودوافدرین نظیر قرص های سرماخوردگی و آنفولانزا، مرفین و دگزامفتامین، در لیست داروهای ممنوعه قرار دارند یا در کشورهای تایلند، کانادا و ویتنام گردشگران ملزم به ارائه مجوز یا نامه کتبی پزشک معالج برای حمل و دز مصرف داروهای خود هستند. حتی در کشور امارات، عدم ارائه این مدارک برای برخی داروهای خاص، منجر به پیگرد قانونی مسافران می شود.

قرص های خواب آور مانند استیلناکس که از خانواده بنزودیازپین هستند، در کشورهای بالی، تایلند و ویتنام ممنوع بوده و گردشگران پیش از عزیمت به این کشور باید در این مورد تحقیق لازم را انجام دهند. از این رو، گردشگران باتجربه بر اهمیت آگاهی از قانون حمل دارو و همچنین دردسرها و خطرهای احتمالی دارو در هنگام سفر به کشورهای مختلف تأکید دارند.

برای مثال، گردشگری چنین می گوید که پس از ورود به رم، به دلیل حمل مقدار زیادی قرص در چمدان احضار و مورد بازخواست ماموران گمرگی قرار گرفت. وی در ادامه افزود که ماموران که به دلیل حجم زیاد دارو به وجود داروهای مخدر در چمدان مشکوک شده و به این دلیل، کلیه داروهای وی از جمله داروهای آرتروز، فشار خون بالا، دیابت و غیره را که در داخل یک بطری قهوه قرار داشت، از چمدان وی خارج کردند.

اگر چه در پایان ماجرا، آن ها به حقیقت ماجرا پی بردند، ولی این تجربه ثابت کرد که در هنگام سفر به کشورهای خارجی به ویژه در مناطقی که دارای مقررات سختگیرانه ای هستند، باید دقت عمل بیشتری داشت.

در موقعیت مشابه دیگری نیز به دلیل وجود آدرنالین در داروی اپیپن، داروی این گردشگر توسط خط هوائی داخلی کشور چین ضبط شد.

بنابراین، راه حلی که برای مشکلاتی از این دست به نظر می رسد، این است که قبل از سفر از پزشک معالج درخواست کنید تا نامه ای مبنی بر الزام مصرف داروها به همراه میزان مصرف تنظیم کند. ولی باید به خاطر داشت که نامه مربوطه به منزله مجوز حمل دارو در کشور لحاظ کننده ممنوعیت نیست.

علاوه بر این، بهتر است تا کلیه داروها در ظرف اصلی خود نگهداری و حمل شوند. البته برای آگاهی بیشتر از لیست داروهای ممنوعه، وب سایت smartraveller، ممنوعیت دارویی کشورهای مختلف را منتشر می کند. حتی برای اطمینان بیشتر از حمل قانونی داروها می توان به سفارت، کنسولگری یا کمیسری کشور مربوطه پیش از عزیمت به آنجا مراجعه کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>