اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

از ویژگی های اقتصادی کشور روسیه می توان موارد زیر را نام برد:

  1. تولید ناخالص ملی (رقم 1861 میلیارد دلار).
  2.  رسیدن حجم تجارت خارجی با دنیا به رقم 36968 میلیون دلار که 21860 میلیون دلار صادرات و 15108 میلیارد دلار واردات می باشد.
  3. تولید نفت روسیه به میزان 10 میلیون و 485 هزار بشکه که جایگاه اول را در دنیا به خود اختصاص داده است.
  4.  تشکیل اتحادیه گمرکی در قالب اتحادیه اقتصادی اوراسیا با کشورهای قزاقستان، بلاروس، ارمنستان، قرقیزستان و تلاش جهت تبدیل آن به یک بلوک بزرگ اقتصادی.

فرصت های موجود در روابط تجاری دو کشور ناشی از شرایطی است که در ادامه به برخی از مهم ترین آنها اشاره می شود. تنوع موجود در تولید کالاهای صنعتی در بازار روسیه و تقاضای روزافزون برای مصرف محصولات مختلف یکی از این ویژگیها است. مساله دیگر قیمت تمام شده پایین تولیدات صنعتی ایران نسبت به روسیه است که دلیل عمده آن پایین بودن هزینه های انرژی برای مصارف صنعتی و حمل و نقل و دستمزد کارگر می باشد.

مساله کاهش هزینه های حمل و نقل به دلیل فاصله نزدیک بین دو کشور نیز موجب تسهیل در تجارت ایران و روسیه می شود. این ارتباط بیش از همه از طریق کشتیرانی در دریای خزر و تردد کامیون ها صورت می گیرد. همچنین سعی شده است از طریق برقراری خطوط منظم هوایی میان شهرهای مختلف دو کشور و تنوع بخشی در شرکت های هواپیمایی و امضای اسناد حمل و نقل هوایی به این روند کمک شود. روابط سیاسی خوب بین دو کشور نیز می تواند در توسعه همکاری‌های اقتصادی و افزایش صادرات به روسیه موثر باشد.

می توان به صورت خلاصه مزیت های اقتصادی روسیه برای اقتصاد کشورمان در حوزه صنعتی و تجاری را در چارچوب اولویت های صادراتی ایران به روسیه به شرح ذیل برشمرد:

  •  صادرات محصولات پتروشیمی و شیمیایی به روسیه. سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو موفق گردیده با همکاری مجتمع های پتروشیمی کشورمان بخشی از نیازمندیهای بازار داخلی روسیه به محصولات پتروشیمی را مرتفع نماید. تولیدات پتروشیمی ایران به دلیل کیفیت بالا و قیمت تمام شده کمتر، مورد اقبال مصرف کننده های روسی می باشند.
  •  صنعت خودرو و قطعات خودرو. در سال های گذشته سفارت ایران توانست مجوز صادرات محصول سمند به بازار روسیه را اخذ نماید. ایران خودرو از سال 2007 فعالیت خود در بازار روسیه را آغاز و تا سال 2009، دوازده هزار خودرو به روسیه صادر کرد. اما در سال 2009 میلادی به دلیل استانداردهای حاکم بر بازار خودرو روسیه و به دلیل عدم تطابق محصولات با آن استانداردها صادرات به روسیه متوقف شدو کارخانه ایرانخودرو مجبورگردیدبازار روسیه را از طریق بلاروس مدیریت نماید. از سال 2012 همزمان با تغییر در کیفیت خودروهای تولیدی فعالیت برای ورود مجدد به بازار روسیه آغاز و نهایتا اواخر سال 2013 مجوز صادرات به روسیه کسب شد.
  •  محصولات غذایی، میوه، تنقلات ومحصولات کشاورزی.
  •  صنایع دستی، فرش، چرم و محصولات نساجی.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>