اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ در باره ما فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
  • بازار روسیه مصرفی است و برخی از مناطق آن تا 85% مصرف کننده محصولات وارداتی هستند.
  • مصرف کننده های روسی قبل از کیفیت به قیمت توجه دارند.
  •  مصرف کنندگان در مسکو تمایل به محصولات جدید دارند؛ در حالی که مصرف کنندگان در سنت پتربورگ در این خصوص محافظه کارترند.
  • فروشگاههای هایپرمارکت تسلط قابل ملاحظه ای بر شبکه توزیع خرده فروشی در روسیه دارند.
  •  محصولات خارجی با سه مشکل موانع تجاری (تعرفه ای، مجوزها و...) موانع مربوط به توزیع کنندگان (کاغذبازی) و قیمت تمام شده محصول روبرو هستند.
  •  بسته بندی تأثیر مستقیمی در فروش دارد.
  •  مشارکت در نمایشگاههای روسیه برای یافتن طرف تجاری مفید است.
  •  روسیه دارای روند کند بروکراسی(دلال گری) است و این امر هزینه تمام شده محصول را افزایش می دهد.
  •  روند کند بروکراسی اداری در روسیه سبب شده تا پرداختهایی جهت تسریع در روند اداری انجام شود.- بعضی مواقع ورود به بازار روسیه با یک محصول جدید راحت تر از گرفتن سهم بازار محصولات فعلی از دست سایر رقباست.
  •  اگر توان عرضه و رقابت در شهرهای مهم و بزرگ روسیه را برای محصول حود ندارید بهتر است محدوده های جغرافیایی کوچک را برای عرضه انتخاب کنید.
  •  علیرغم مشکلات، ورود به بازار روسیه سخت تر از ورود به بازار کشورهای اروپایی همچون فرانسه نیست.
  •  بازار روسیه همچون هر بازار دیگری برای خود قواعد و ویژگی هایی دارد، آنها را شناخته و در نظر بگیرید.

مشکلات و چالش ها:

  1.  فضای اقتصادی روسیه با ویژگی هایی چون مقررات بیش از حد، روند کند بوروکراسی اداری و موانع متعدد اداری شناخته می شود.
  2. تلاش ها برای گشایش فضای سرمایه گذاری مناسب در روسیه با چالش مواجه است و این کشور با پدیده فرار سرمایه مواجه است. خروج سرمایه از روسیه در سال 2010 معادل 33 میلیارد و 600 میلیون دلار، در سال 2011 معادل 80 میلیارد و 50 میلیون دلار، در سال 2012 معادل 54 میلیارد و 100 میلیون دلار، در سال 2013 معادل 56 میلیارد و 800 میلیون دلار، در سال 2014 معادل 153 میلیارد دلار و در سال 2015 برابر با 9/58 میلیارد دلار بوده است. با این حال چنانکه آمار نشان می دهد رقم خروج سرمایه نسبت به دوره زمانی آغاز بحران کریمه کاهش یافته است.
  3. تولید ناخالص داخلی روسیه در سال 2015 معادل 1861 میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته است. در سال 2104 این رقم معادل 2079 میلیارد دلار بوده است.
  4.  80 درصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در روسیه دارای منشا کشورهای اعمال کننده تحریم می باشد و جایگزینی این حجم بالا در شرایط اقتصادی و سیاسی فعلی روسیه دشوار می باشد.
  5.  دارایی های روسیه در اوکراین به ارزش 30 میلیارد دلار در معرض خطر قرار دارد و فعالیت شرکت های روسی در کریمه با تحریم از سوی غرب مواجه است.
  6.  اقتصاد روسیه فقط دو درصد تولید ناخالص جهانی را شامل می شود و بیش از 50 درصد تجارت روسیه با اتحادیه اروپاست.

نقاط ضعف:

  1.  دشواری ارتباط دو کشور به دلیل عدم آشنایی تجار با زبان های رسمی دو کشور و عدم فراگیری زبان های رایج بین المللی. متاسفانه تجار کشورمان بر خلاف تجار کشورهای جمهوری آذربایجان و مستقل هم سود آشنایی چندانی به زبان روسی ندارند و این از موانع عمده فعالیت آنان در روسیه می باشد. طرف روس در مقایسه با ایران در آموزش زبان فارسی موفق تر بوده است و سالانه بیش از 100 نفر زبان آموز فارسی از دانشگاه های روسیه فارغ التحصیل می‌شوند. تنها بخش کوچکی از فارغ التحصیلان روس وارد حوزه های تجاری و صنعتی می‌شوند.
  2. اختلال در سیستم های بانکی و تبادلات پولی میان دو کشور به دلیل برخی ملاحظات.
  3.  ذهنیت تاریخی منفی در دو کشور نسبت به یکدیگر به دلیل تبلیغات و رخدادهای تاریخی. عموما یک جریان رسانه ای در ایران و روسیه وجود دارند که به دلیل سوابق منفی تاریخی، رویکرد مثبتی به همدیگر ندارند.
  4.  عدم شناخت دقیق صادرکنندگان ایرانی از وسعت بازار روسیه و عدم شناخت شرکت های روسی از توانمندی های صادراتی ایران.
  5.  گرانی شهر مسکو و هزینه های زیاد سرمایه گذاری اولیه. برخی از شرکت های ایرانی برای اجاره دفتر در مسکو مشکلات مالی دارند. چنانچه شرکتی بخواهد در مسکو مراکز پخش کالا دایر نماید می بایست هزینه زیادی صرف پرداخت اجاره و یا خرید ملک نماید. ایجاد مراکز تجاری با کمک مشترک بخش خصوصی و دولتی می تواند یکی از راهکارها برای حل این مشکل باشد.
  6. برنامه ریزی و حضور موفق شرکت های خارجی و حمایت های خاص برخی دولت ها از شرکت های متبوع
  7. رقابت های منفی صادرکنندگان ایرانی در روسیه.
  8.  عدم توجه به کیفیت محصولات صادراتی در بلندمدت. صادرکنندگان ایرانی نباید تنها به سود آنی و کوتاه مدت فکر کنند، بلکه باید محصولاتی به روسیه صادر نمایند که نسبت به نمونه های مشابه خارجی دارای کیفیت بالاتری باشد.
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>