اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انجام واردات و فروش کالا در بازارهای داخلی از ظرائف و حساسیتهای خاصی برخوردار است که عدم توجه به آنها ممکن است سرمایه گذاری های انسانی و مالی را در این خصوص به هدر دهد. واردات مانند هر کار تجاری دیگر نیازمند آینده نگری، برنامه ریزی، آشنایی با روشهای علمی، تحرک لازم و جلب اعتماد خریداران داخلی است.

مراحل ورود کالا از روسیه را می توان به شرح زیر فهرست نمود:
واردکننده کالا شخصی حقیقی یا حقوقی می باشد که نسبت به ورود کالاهای مورد مصرف در داخل کشور طبق مجوزهای مربوطه اقدام می نماید و می بایست از مقررات و قانون تجارت کشور خود به طور کامل و از مقررات و قانون تجارت کشور فروشنده نیز مطلع باشد. برای واردات داشتن کارت بازرگانی، کد اقتصادی و چنانچه واحد تولیدی باشد، داشتن پروانه بهره برداری یا پروانه تولید الزامی است.

بازاریابی اولین و مهم ترین قدم در انجام واردات است. بازاریابی یعنی شناخت بازارهای داخلی و راههای نفوذ به آن که دستیابی به این شناخت از طریق مذاکره با خریداران، استفاده از اطلاعات و آمارهای رسمی، شرکت در نمایشگاههای بین المللی، تماس با رایزن های بازرگانی در سفارتخانه ها و اتاق های بازرگانی و همچنین استعلام از موسسات بین المللی و مراکزی که در این مورد خدمات ارائه می دهند امکان پذیر است. همچنین شناسائی کالاهای رقیب و کیفیت وقیمت آنها در بازار مورد نظر و استفاده از روشهای تبلیغاتی برای معرفی کالا نقش مهمی در موفقیت یک واردکننده دارند.

عدم آشنایی با مقررات و کلمات مخفف بازرگانی باعث مشکلات فراوان در انجام خرید و فروش می شود. چون در گرفتن و فرستادن E-Mail معمولاً از کلمات اختصاری استفاده می شود.

سایر مراحلی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  1. تعیین قیمت صادراتی:
    صادرکننده برای تعیین قیمت کالاهای صادراتی خود باید به کمیسیون نرخ گذاری مراجعه کند. این کمیسیون مرکب از نمایندگان وزارت بازرگانی، مرکز توسعه صادرات (سازمان توسعه تجارت فعلی)، وزارت صنایع، گمرک ایران و بانک مرکزی می باشند.
  2.  کسب مجوز صدور از ارگانها و سازمانهای ذیربط:
    پس از بازاریابی صادرکننده باید مجوز صدور کالا را از وزارتخانه های صنعتی، کشاورزی و یا بازرگانی کسب نماید. ولی در حال حاضر صدور اغلب کالاها نیاز به مجوز ندارد و فقط برای کالاهای خاصی مجوزهای موردی صادر می شود.
  3.  اظهار کالا به گمرک:
    در این مرحله کالا به گمرک حمل می شود و اظهارنامه خروجی یا صادراتی تنظیم و به گمرک ارائه می گردد. پس از ارزیابی کالا و پلمپ کردن بسته ها جواز خروجی (پروانه صادراتی) اخذ می گردد.
  4.  عقد قرارداد حمل و بیمه:
    صادرکننده با یکی از شرکتهای معتبر حمل و نقل بین المللی قرارداد حمل امضاء می کند و همچنین کالا را تا رسیدن به مقصد بیمه می کند.
  5. دریافت گواهی بازرسی کالا:
    این گواهی که معمولاً مورد درخواست خریدار است توسط موسساتی که موارد توافق طرفین قرار گرفته است صادر می شود.
  6.  صدور فاکتور و اخذ گواهی مبدا:
    صادرکننده در این مرحله باید فاکتور فروش کالای خود را صادر و به تایید اتاق بازرگانی محل برساند و اتاق بازرگانی گواهی مبدأ کالا را صادر خواهد نمود.
  7.  ارسال کالا:
    صادرکننده جواز خروجی را به شرکت حمل و نقل تحویل می دهد و شرکت مزبور بر اساس انبارنامه، کالا را از گمرک بارگیری و به مقصد حمل می کند.

برای واردات از روسیه توجه به بعضی نکات ذیل ضروری به نظر می رسد:

  •  مراجعه به اقلام وارداتی به کشورمان از روسیه طی سال های گذشته.
  •  مراجعه به اقلام وارداتی به ایران از دیگر کشورها طی سال های گذشته.
  •  مشاوره با سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن.
  •  بررسی اشکال مناسب حمل کالا.
  •  کسب اطلاعات از گمرک ایران و تخفیفات گمرکی، مالیاتها و عوارض متعلقه.
  •  بررسی قوانین وارداتی و اطلاع از ممنوعیت ها و محدودیت ها.
  •  تهیه لیست قیمت بر اساس شرایط مختلف تحویل.
  •  مشتری یابی از طریق نمایشگاه ها، عضویت در هیاتهای تجاری اعزامی، شرکتهای روسی و نهادهای سیاسی و تجاری.
  •  توجه به زمانهای طلایی در ارسال محصولات.
  •  استعلام شرکت مذکور از منابع معتبر.
  •  درخواست کدهای سه گانه شرکت روسی (بانکی، مالیاتی و ثبتی) و استعلام وضعیت شرکت از اداره مالیات روسیه.
  •  توجه به مشخصات تماس شرکت (سایت، ایمیل، تعداد شماره های دورنگار و تلفن).
  • درخواست مدارک شرکت (اساسنامه، شرکت نامه و مجوز فعالیت).
  •  اجتناب از هر گونه پیش پرداخت، حق واسطه گری و رشوه خارج از قرارداد.
  • عدم اعطای هرگونه وکالت، حق نمایندگی خارج از قرارداد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>