اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کانال بسفر (Strait of Bosphorus)
آب راه بسفر در کشور ترکیه از جمله بزرگ ترین آب راه های دنیاست که دریای سیاه را به مدیترانه و از طریق آن به جهان خارج متصل می کند. کشتی هایی که به بنادر کونستانتا (Constanta) و ادسا (Odessa) در دریای سیاه تردد دارند باید از این مسیر عبور کنند.

طول این کانال 19 مایل دریایی و عرض قابل ناوبری آن به طور متوسط حدود یک مایل است که در کمترین مقدار خود به 700 متر کاهش پیدا می کند. مسیر پر پیچ و خم این کانال کشتی ها را مجبور می کند که در طی مسیر حداقل 12 بار تغییر مسیر دهند. پیچ مسیر به گونه ایست که در برخی از نقاط کشتی هایی که در مسیر مخالف در حرکت هستند قابل مشاهده نیست.

بر اساس قانون مونتروکس(Montreux-1936) در خواست راهنما برای عبور از این مسیر اجباری نیست. کشتی های روسی نیز به طور سنتی برای عبور از این مسیر از مقامات دریایی ترکیه درخواست راهنما نمی کنند.

وجود جریانهای دریایی شدید و گردابی، باران، برف و هوای مه آلود که باعث کاهش دید به کمتر از 700 متر می شود، از جمله خصوصیات بارز این آب راه می‌باشد. دو پل عضیم دو سوی این آب راه را بهم متصل می کند و سالیانه حدود 45,000 کشتی از آب راه بسفر گذر می کنند.

علاوه بر کشتی های ماهیگیری و تفریحی، روزانه حدود 15,000 کشتی حدود 1.5 میلیون نفر را در این مسیر جابجا می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>