اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دولت روسیه در سال 2005 قانون تأسیس مناطق ویژه اقتصادی که بر ساخت مناطق تولید صنعتی و مناطق متمرکز بر تحقیق و توسعه و فناوری های پیشرفته، ناظر است را برای یک دوره دوازد ساله تصویب کرده است. آژانس مدیریت مناطق ویژه اقتصادی فدراسیون روسیه، مسئول اجرای ساخت مناطق است.

در نوامبر 2005 دولت نتیجه مناقصه ساخت مناطق ویژه اقتصادی میکروالکترونیک در منطقه مسکو، فناوری هسته ای در زیلنوگراد و دوبنا، فناوری اطلاعات در سنت پترزبورگ، مواد جدید در تومسک، الکترونیک در لیپتسک و پتروشیمی در یلابوگا را اعلام نمود. بنگاههای اقتصادی فعال در مناطق تولید صنعتی مالیات کمتری پرداخت می کنند. مناطق تولید صنعتی و مناطق متمرکز بر تحقیق و توسعه و فناوری های پیشرفته از کاهش مالیات بر زمین و دارایی و بخشش عوارض واردات و صادرات بهره مند می شوند.

واردات به این مناطق از عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده معاف است. در صورتی که کالاهای وارداتی در منطقه ویژه اقتصادی به مصرف برسند، از عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده معاف می شوند، ولی به هنگام خروج مشمول عوارض مالیات می شوند. صادرات دوباره کالاهای وارداتی به مناطق بدون فرآوری از عوارض صادراتی معاف است. برخی مناطق روسیه برای تشویق سرمایه گذاری اقدام به ساخت مناطق گمرکی آزاد و انبارهای آزاد نموده اند.

این انبارها و مناطق گمرکی در فرودگاهها، بنادر، ایستگاههای راه آهن و پایانه های حمل و نقل هستند. در این مناط عوارض کمرکی گفته نمی شود و معاملات عمده عمومی آزاد است. ولی خرده فروشی کالا ممنوع بوده و هیچ محدودیت زمانی برای انبار کالا وجود ندارد. آژانس مدیریت مناطق ویژه اقتصادی، برنامه ایجاد پارکهای فناوری در نووسیبیرسک، تیومن، کازان، نیژنی نووگوراد و اوبینیسک را اعلام نمود. در دسامبر 2006 مناقصه ایجاد هفت منطقه ویژه اقتصادی و گردشگری از جمله در کراسنویارسک، استاوروپل، آلتای، کالینگراد و ایرکوتسک برگزار شد.

مناطق ویژه اقتصادی فدراسیون روسیه
ایجاد مناطق ویژه اقتصادی، پروژه ای است در مقیاس بزرگ با هدف توسعه مناطق از طریق جذب سرمایه گذاری مستقیم روسی و خارجی در صنایع با تکنولوژی بالا که می تواند جایگزین تولیدات وارداتی، کشتی سازی و گردشگری گردد. دولت در هر منطقه ویژه اقتصادی، مجموعه قوانین ویژه ای اعمال می کند که بسته هایی از مشوق های مالیاتی و ترجیحات گمرکی را در اختیار سرمایه گذاران می گذارد، همچنین دسترسی به زیرساختهای مهندسی، حمل و نقل و تجاری را تضمین می‌نماید.

هزینه سرمایه گذاران در اجرای پروژه های این مناطق به طور متوسط 30 درصد کمتر از شاخص های کل روسیه است. مناطق ویژه اقتصادی برای شرکتهای روسی به منزله تحقیق پروژه های بلند پروازانه و ورود به بازارهای خارجی است. ضمن اینکه این مناطق برای شرکتهای خارجی نیز به معنای دسترسی به بازار روسیه قلمداد می گردد.

در مناطق یاد شده شرایط مطلوبی جهت توسعه تجارت، پیاده سازی ایده های جسورانه و همچنین تولید محصولات صنعتی جدید با فناوری بالا ایجاد گردیده است. مناطق ویژه اقتصادی روسیه فرصتی منحصر به فرد در اختیار شرکتهای سرمایه گذار جهت استفاده از مزایای سزمایه گذاری در روسیه ضمن رهایی از مشکلات معمول تجارت همچون عوامل تأثیر گذار منفی در روند تجاری روسیه فراهم می اورد. مناطق ویژه اقتصادی در روسیه به چهار زیر مجموعه صنعتی، فناوری، توریستی، لجستیک و حمل و نقل تقسیم می شوند.

مناطق ویژه لجستیک و حمل و نقل
مجاورت و نزدیکی مناطق لجستیکی به مسیرهای اصلی حمل و نقل و تدارکات می تواند بستری مناسب برای سازماندهی صنایع کشتی سازی، ارائه خدمات لجستیک، و ساخت مسیرهای جدید حمل و نقل را فراهم آورد.

 منطقه لجستیک حمل و نقل ویژه اقتصادی (اولیانفسک) واقع در استان اولیانفسک
اولویت های توسعه و سرمایه گذاری:

  • صنعت ساخت و ساز هواپیما.
  •  تعمیر و نگهداری هواپیما.
  •  حمل و نقل محموله های هوایی.

منطقه لجستیک و حمل و نقل ویژه اقتصادی (ساوتسکایا گاوان) در خاباروفسک
اولویت های توسعه و سرمایه گذاری:

  •  حمل و نقل بندری.
  •  تدارکات.
  •  حمل و نقل مرسولات.
  •  تعمیر و نگهداری از کشتی.
  •  شرکت های تولیدی محصولات دریایی.
  •  تجارت کالا.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>