اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ارمنستان، با نام رسمی جمهوری ارمنستان کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان که از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم مرز است. زبان ارمنی، زبان رسمی کشور ارمنستان است.

شهرهای ایروان، گیومری و وانادزور که هم اکنون بالای 80000 تن جمعیت دارند در طی دوران شوروی شهرهای اصلی تابع جمهوریت محسوب می شدند. مابقی شهرک ها کمتر از 50000 تن جمعیت دارند. جمعیت ارمنی ساکن در سراسر جهان حدود 11000000 نفر تخمین زده می شود، اما تنها حدود 2998600 نفر آنها در ارمنستان و حدود 140000 نفرشان نیز در قره باغ و حدود 120000 نفرشان هم در جاواختی ساکنند.

جغرافیا
ارمنستان در قفقاز جنوبی در میان دریای سیاه و دریای خزر قرار دارد که مرز میان آسیا و اروپا محسوب می شود. ارمنستان کشوری کوهستانی و پرباران است و نیز یک کشور محاط در خشکی است. جمهوری ارمنستان سرزمینی است کوهستانی که اکنون تنها شامل بخش شمالی فلات بزرگ ارمنستان است. ارمنستان در ارتفاع 400 تا 4000 متری به 5 منطقه بخش شده است: منطقه نیمه صحرایی، استپی، جنگلی، آلپی و توندرای کوهستانی.

آب و هوا
هوای ارمنستان ملایم است. در تابستانها از مناطق جنوبی (فلات ایران) توده هوای گرمی که از منطقه گرمسیری وزیدن می گیرد به فلات ارمنستان می رسد. در زمستانها هوای ارمنستان به شدت سرد می شود و فشار جو فزونی می گیرد. آسمان ارمنستان اغلب آفتابی است و میزان بارندگی در ارتفاعات به ویژه در 2000 و 2100 متری فزونی می گیرد. دمای هوا در ارمنستان به شدت تابع فصول سال است.

سیاست
انتخابات شورای عالی ارمنستان بخشی از تحولاتی بود که در اوایل بهار سال 1990 میلادی به وقوع پیوست. شورای عالی ارمنستان که در کنترل کنگره ملی ارمنی قرار داشت، اقدام به تصویب «سند استقلال» در 23 اوت 1990 میلادی نمود. به فاصله کوتاهی پس از فروپاشی شوروی و برگزاری همه پرسی استقلال ارمنستان در 21 سپتامبر 1991 میلادی، نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 16 اکتبر 1991 میلادی برگزار شد.

نظام قوهٔ مقننهٔ ارمنستان تک مجلسی است. دورهٔ نمایندگان مجلس ملی ارمنستان پنج ساله است. مجلس ملی جمهوری ارمنستان در روز دوشنبه، 5 اکتبر 2015، لایحه پیشنهادی حزب جمهوری خواه ارمنستان را در خصوص تغییر ساختار سیاسی کشور از ریاست جمهوری به پارلمانی با 103 رای مثبت در مقابل 10 رای منفی و 3 رای ممتنع به تصویب رسانید.

معادن
ارمنستان در زمینه تولید مولیبدن رتبه هفتم جهان را در سال 2010 میلادی داشت. ارمنستان دارای معادن مس، آهن، طلا، نمک، بازالت، مرمر، مواد خام نسوز و توف وجود دارند و آبهای معدنی بسیار از جمله آبهای نوشیدنی گوارا و آبهای درمانی در آنجا وجود دارد. در سال 2010 میلادی سهم تولیدات معدنی در تولیدات صنعتی 13/8 درصد بود. صادرات معدنی نقش مهمی در صادرات کشور ارمنستان دارد.

فلزات غیر قیمتی و مواد تهیه شده از آن ها 332 میلیون دلار یا 30 درصد درآمدهای صادراتی کشور، تولیدات معدنی 307 میلیون دلار 27/7 درصد و سنگها و فلزات قیمتی 134 میلیون دلار و 12/1 درصد درآمدهای صادراتی بود. شرکای اصلی صادراتی کشور شامل روسیه با 15/4 درصد، بلغارستان با 15 درصد، هلند با 9/5 درصد و ایران 8/1 درصد از درآمدهای صادراتی بودند.

انرژی
ارمنستان به سختی وابسته به واردات سوخت، به خصوص از روسیه است. نیروگاه هسته ای متسامور 40% برق کشور را تأمین می کند، توربین های آبی و گرمایی نیز هر کدام 30% برق را تولید می کنند.

گردشگری
گردشگری در ارمنستان یکی از منابع اصلی درآمد کشور ارمنستان می باشد که نقش مهمی در اقتصاد ارمنستان ایفا می کند. در سال های اخیر، ورود گردشگران خارجی به این کشور افزایش داشته است. عمده گردشگران خارجی حاضر در ارمنستان، از کشورهای منطقه به این کشور سفر می کنند که بر اساس آمار سال 2014 (میلادی)، 44 درصد آنها از روسیه، 28 درصد از گرجستان، 12 تا 14 درصد از اتحادیه اروپا و 7 درصد از ایران می باشند.

وسایل ارتباط جمعی در ارمنستان

  • تلفن:
    تماس مستقیم بین المللی ممکن است برای گردشگران گران باشد، اما در ایروان تعدادی شرکت و دفاتر تلفن خصوصی هستند که تماس های ارزان قیمت اینترنتی را ارائه می کنند.
  • تلفن همراه:
    قرارداد رومینگ بین المللی با برخی از شرکت های بین المللی امضا شده است. شرکت های ArmenTel و VivaCell از جمله شرکت های داخلی ارمنستان هستند که نسبت به ارائه خدمات تلفن همراه اقدام کرده اند و پوشش آنتن دهی مناسبی در بیشتر جاهای ارمنستان دارند.
  • اینترنت:
    اینترنت در شهرها و اقامتگاه های بزرگ در دسترس است. کافی نت های زیادی در ایروان هستند که برخی از آنها به صورت 24 ساعته به ارائه خدمت مشغول هستند.
  • پست:
    خدمات پستی بین المللی به بسیاری از کشورها انجام میپذیرد اما ممکن است با کندی و غیرقابل اعتماد بودن همراه شود، اگرچه که پیشرفت های قابل توجهی در سال های اخیر داشته است. دفتر اصلی پست در میدان جمهوری در ایروان واقع شده است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>