اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات به ارمنستان
ایران و پاکستان حجم بالایی از کالاها را برای صادرات به ارمنستان ارسال می نمایند. برخی از کشورها تعرفه های سنگینی برای میوه ها وضع کرده اند، از جمله آن می توان به ایران و ترکیه اشاره نمود. ایران یکی از صادرکنندگان اصلی گوجه فرنگی، پیاز و هویج به ارمنستان می باشد. سالانه صادرات پیاز از ایران به ارمنستان حدود 300 تن برآورد شده است.دومین صادرکننده بزرگ میوه بعد از کشور ایران به ارمنستان کشور گرجستان می باشد. در سال گذشته بیش از 100 تن نارنگی از پاکستان به ارمنستان صادر شده است. در زمینه گل و گیاه، صادرات به روسیه و نیز ارمنستان از طریق ایران انجام می شود.

صادرات طیور و فرآورده های آن آزاد است و ممنوعیتی وجود ندارد. صادرات جوجه شترمرغ برای اولین بار از دامغان به کشور ارمنستان انجام گرفت. صادرات دام ممنوع می باشد و دام به صورت رسمی از ایران خارج نمی‌شود، اما طیور به صورت جوجه یک روزه و گوشتی، تخم طیور، گوشت و سایر فرآورده های طیور به کشورها ممنوعیتی ندارد و می توان آنها را صادر کرد. جوجه شترمرغ های ارسالی باید واکسیناسیون و تغذیه مناسب داشته باشند و باید اخذ مجوزهای لازم را از وزارت صنعت و معدن و تجارت و بهداشت و نیز گمرک بگیرند. پیش بینی می شود در سال 95 از استان کهگیلویه و بویراحمد، صادرات دو میلیون گل شاخه بریده به روسیه و ارمنستان انجام شود.

از کالاهای ممنوع در صادرات به ارمنستان می توان به اسلحه، مهمات، مواد منفجره، جنگ افزار نظامی، لوازم یدکی و وسایلی جهت ساخت سلاح، البسه و پوشاک نظامی و نیز داروها و مواد مخدر، مواد و داروهایی که استفاده آن اثرات روحی شدیدی داشته باشند و همچنین وسایل لازم جهت استفاده از داروها و مواد فوق اشاره نمود. فهرست کاهایی که عبور ترانزیت آنها از خاک ارمنستان ممنوع است اعم از انواع سلاح، مهمات، مواد اتمی، منابع تشعشعات یونیزه شده و سموم و نیز داروهای مخدر می باشند.

تجارت در ارمنستان
قرارهای کاری و کلا انجام کار در ارمنستان به صورت رسمی انجام می گیرد؛ لذا تعیین کردن زمان ملاقات و پوشیدن لباس های رسمی ضروری است.

در طی سال های اخیر حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان حدود 320 میلیون دلار بوده، اما با توجه به شرایط مساعد دو کشور باید مبادلات را افزایش داد. زمینه های بسیاری برای توسعه و صادرات به ارمنستان وجود دارد، تا کنون بخشی از آن انجام شده و بخش دیگر آن، نیازمند توجه و رفع موانع است. خوشبختانه روابط تجاری دو کشور، روند رو به رشدی داشته، به طوری که تجار وبازرگانان ایرانی با ارمنستان در سطح بالایی همکاری می‌نمایند، اما برخی مشکلات وجود دارد و باید به آنها رسیدگی شود. تعرفه های ایجاد شده برای دو کشور باعث تسهیل رفت و آمد آزادانه تجارشده و توسعه روابط بازرگانی دو طرف را سبب می شود.

مذاکراتی دربخش خصوصی بین دو کشور صورت گرفته و به تحقق توافق هایی بین دولتها کمک شایانی می‌نماید. زمینه های متنوعی برای توسعه روابط تجاری ایران و ارمنستان وجود دارد، به نحوی که در ایران فعالانی از بخش های مختلف اقتصادی مانند نفت و پتروشیمی، کشاورزی و مواد غذایی و غیره حضور دارند. از کالاهای صادراتی به ارمنستان از سوی ایران می توان به سنگ معدن، نفت و فرآورده های نفتی، قیر، موم، پلاستیک و محصولات پلاستیکی، مواد شیمیایی غیر آلی، ایزوتوپ های رادیو اکتیو، کود شیمیایی، نمک، گوگرد، خاک و سنگ، مصالح ساختمانی، سنگ آهک و سیمان اشاره نمود.

  • کالاهای صادراتی اصلی:الماس، ماشین آلات، محصولات فلزی و مواد غذایی.
  • کالاهای وارداتی اصلی:گاز طبیعی، نفت، محصولات توتون و تنباکو، مواد غذایی و الماس.
  • شرکای تجاری اصلی:روسیه، بلژیک، هلند، ایران.
  • کالاهای صادراتی ممنوعه:مواد حاوی اسرار دولتی، حیوانات زنده و گیاهان، الکل بدون برچسب و اشیای با ارزش تاریخی، فرهنگی و باستان شناسی.
  • کالاهای وارداتی ممنوعه:حیوانات زنده و گیاهان و اشیای ارزشمند تاریخی، فرهنگی و باستان شناسی.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>