اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

در گذشته نه چندان دور هر سیلندر موتور به یک سوپاپ گاز و یک سوپاپ دود مجهز بودند اما مهندسان همیشه در پی افزایش راندمان موتور در مقابل کاهش مصرف سوخت بوده اند. از همین رو به این نکته پی بردند که هر چه میزان مکش هوا و بنزین سریعتر و بیشتر صورت پذیرد و همچنین تخلیه کاملی از دود انجام شود راندمان موتور افزایش خواهد یافت.

در نتیجه این تفکر بود که تعداد سوپاپ ها افزایش یافت تا راه ورود و خروج بیشتر گردد.

امروز در خودروهای رایج هر سیلندر موتور به 2 سوپاپ گاز و 2 سوپاپ دود مجهز شده اند لذا ودر یک پیشرانه 4 سیلندر به جای 8 سوپاپ، 16 سوپاپ به کار گرفته می شود و این تفاوت موتورهای 8 سوپاپه و 16 سوپاپه را رغم می‌زند.

در اینگونه موتور از دو میل باداماک برای باز و بسته شدن سوپاپ ها استفاده می گردد.البته هر چه تعداد سیلندر بیشتر باشد این اعداد افزایش می باید.

برای مثال موتور های 6 سیلندر امروزی به 24 سوپاپ مجهز شده‌اند. این نکته هم خالی از لطف نیست که موتورهای قدرتمند که در خودروهایی خاص استفاده می گردند از تعداد سوپاپ های بیشتری برای هر سیلندر بهره مند هستند که می توان به 3 سوپاپ بنزین در کنار 2 سوپاپ گاز اشاره کرد.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>