اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت خارجی و سرمایه گذاری
هند با اقتصادی بزرگ و نیروی انسانی انبوه، یکی از بهترین و مطلوبترین مقصدها برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) محسوب می شود. هند در فناوری اطلاعات و دیگر حوزه ها از قبیل قطعات خودکار، محصولات شیمیایی، پوشاک، داروسازی و جواهرات توان بالایی دارد.

هند همیشه یکی از منابع و استعدادها برای سرمایه گذاران جهانی بوده است، پیش از این سیاستهای خشک مربوط به سرمایه گذاری مستقیم این کشور، مانع بزرگی در این زمینه محسوب می شد. اما در مارس 2005، دولت با اصلاح و تعدیل قوانین مربوطه، سرمایه گذاری مستقیم خارجی تا حد 100% را در تجارت و اقتصاد مجاز اعلام کرد. در نتیجه یک سری اصلاحات اقتصادی مثبت و خوش بینانه که به منظور حذف نظارت دولت از اقتصاد و سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته، هند را به یکی از کشورهای پیشرو در منطقه آسیا-اقیانوسیه تبدیل کرده است که با سرعت بالا در حال رشد و پیشروی است.

انرژی
در حال حاضر گرانی قیمت نفت با توجه به ذخایر اندک نفتی و نیاز روزافزون کشور در حال توسعه هند به انرژی، مهم ترین تهدید علیه اقتصاد این کشور به حساب می آید. هندیها برای رفع این مشکل به دنبال تولید برق هسته ای با کمک ایالات متحده هستند.

هند اگرچه در سال 1974 اولین بمب اتمی خود را آزمایش کرد و در سال های اخیر توان هسته ای خود را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش داده اما هنوز به تکنولوژی ساخت نیروگاه اتمی دست نیافته است.

ایجاد خط لوله و خرید گاز از کشورهای خاورمیانه مانند ایران و قطر از دیگر برنامه های این کشور است. هندی ها همچنین سابقه ای طولانی و موفقیت آمیز در استفاده از انرژی های نو مانند بیوگاز (تولید گاز از زباله) دارند.

کشاورزی
هندوستان از تولید کنندگان بزرگ کشاورزی در سطح جهان است. کشاورزی و بخش های وابسته به آن مانند جنگل داری، بهره برداری از جنگل و ماهی گیری تشکیل دهندهٔ بیش از 6/18% از تولیدات خالص داخلی هند در سال 2005 بودند و بیش از 60% از نیروی کار کشور در این بخش مشغول بودند.

با وجود کاهش مداوم سهم این بخش در تولیدات خالص داخلی هند، کشاورزی کماکان بزرگ ترین بخش اقتصادی هند است و نقشی بسیار مهم در توسعه اجتماعی-اقتصادی این کشور دارد. بازده کشاورزی هند در واحد سطح از سال 1950 افزایش داشته است که دلیل آن تأکید ویژه بر کشاورزی در برنامه های پنج سالهٔ هند و پیشرفت پی در پی در آبیاری، فناوری، استفاده از راهکارهای کشاورزی مدرن و تامین اعتبار و یارانه های کشاورزی از زمان انقلاب سبز در هند بوده است. با این وجود، طبق مقایسه های بین المللی میانگین بازده کشاورزی در هند بین 30 تا 50 درصد بالاترین بازده ها در سطح جهان است.

هند پس از چین دومین کشور دنیا از نظر ارزش تولیدات کشاورزی است. ارزش محصولات کشاورزی این کشور در سال 2005 بیش از 150میلیارد دلار برآورد شده است.

هند با تولید 979000 تن چای دومین تولیدکننده چای دنیا و چهارمین صادرکننده این محصول پس از کنیا، سریلانکا و چین است. محصول اصلی کشاورزان هندی مانند دیگر کشورهای شرق آسیا برنج است واین کشور پس از چین دومین تولیدکننده برنج دنیاست. فائو در سال 2004 میزان تولید برنج هند را 124میلیون تن برآورد کرده بود. هند همچنین رتبه اول دنیا در تولید موز، ارزن، کنف و بادام زمینی و رتبه دوم در تولید ذرت، نیشکر و شاهدانه را داراست.

وجود صدها میلیون راس گاو در هند این کشور را اولین مسکن این حیوان در دنیا ساخته است. اگرچه دین هندو خوردن گوشت گاو را ممنوع کرده و اکثر مسلمانان و دیگر ادیان در این کشور هم از خوردن بیش ازحد گوشت آن خودداری می کنند، اما از شیر آن ها استفاده زیادی می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>