اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ در باره ما فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

واژه روغن سوزی در موتور خودرو به طور عمومی به وضعیتی گفته می شود که روغن در پروسه کاری موتور به اتاق احتراق یا مناطق داغ موتور وارد شود و درنتیجه، به دلیل گرمای زیاد روغن تبخیر شده و به همراه گازهای خروجی اگزوز از موتور خارج شود.

روغن سوزی در موتور

روغن به طورکلی در موتور خودرو وظیفه روان کردن حرکت قطعات فلزی بر روی یکدیگر را دارد و وجود آن در موتور خودرو لازم است اما طراحی موتور خودروها به گونه ای است که در سیکل کاری موتور، روغن همواره از نقاط داغ یا محفظه احتراق موتور دور می ماند و به همین دلیل به طور معمول روغن موتور نمی سوزد، اما در صورتی که موتور دچار روغن سوزی شود، این جدایی از میان می رود و روغن به مرور سوخته و از موتور خارج می شود که اصلی ترین نتیجه آن آلودگی هوا و البته کاهش کارآیی موتور است ضمن آنکه در این شرایط به مرور شاهد کاهش سطح روغن موتور خواهیم بود که درنتیجه ممکن است فرآیند روغن کاری موتور دچار مشکل شود.

به طور عمومی، دلیل اصلی روغن سوزی در موتور ناشی از خرابی رینگ های پیستون است که باعث می‌شود روغن موجود در سطح سیلندر، در زمان حرکت رو به پایین پیستون به طور کامل از جداره پیستون پاک نشود و در زمان احتراق با مخلوط سوخت و هوا ترکیب شده و می سوزد هرچند نباید فراموش کنیم روغن سوزی دلایل دیگری نیز دارد که تشخیص نهایی آن تنها از عهده مکانیک ها برمی آید.

سوختن روغن باعث تولید دود آبی رنگی در خروجی موتور می شود و این مسأله مهم ترین و ساده ترین نشانه تشخیص وجود روغن سوزی در موتور است. البته میزان تولید دود آبی کاملا بستگی به میزان روغن ترکیب شده با هوا دارد و الزاما در آغاز بروز این مشکل نباید انتظار داشت دود آبی رنگ از اگزوز دیده شود. برای تشخیص وجود روغن سوزی در یک موتور از این طریق توجه داشته باشید موتور خودرو باید گرم باشد ضمن آنکه این دود معمولا در اثر گاز دادن‌های مکرر دیده می شود.

روش دیگر بررسی شمع ها است چون با وجود ترکیبات روغن، شمع خودرو کثیف می شود (به اصطلاح تعمیرکارها شمع خیس می شود) که نشانه روغن سوزی است. البته روش درست تشخیص این مشکل، بهره گیری از ابزاری است که می توان فشار تراکم هر سیلندر را تشخیص دهد. کاهش فشار در سیلندر به معنی آسیب به رینگ های پیستون است که در ادامه روغن سوزی را به دنبال دارد.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>