اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ در باره ما فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

این روش های که در اینجا توضیح می دهم به شما کمک می کند بدون نیاز به با زکردن موتور علت روغن سوزی را پیدا کنید.

ولی مکانیک ها می گویند چرا این همه کار رو انجام بدهیم خوب موتور را باز می کنیم با چشم عیب را پیدا می کنیم.

اصولا روغن سوزی از چند قسمت موتور شروع میشه

  • استحکاک شدید در دیواره سیلندر و مشکل در رینگ ها
  • خرابی لاستیک گیت ها و یا استحکاک شدید گیت سوپاپ

این دو مورد دو دلیل کلی در روغن سوزی موتور می باشد.

استحکاک شدید در دیواره سیلندر و مشکل در رینگ ها:
در مورد استحکاک شدید در دیواره سیلندر و مشکل در رینگ ها ما می تونیم از کمپرس سنج استفاده کنیم.
کمپرس سنج وسیله ای است برای اندازه گیری فشار هوای داخل سیلندر. به عنوان مثال موتور ما روغن سوزی داردما شک داریم که این روغن سوزی از کدام سیلندر است و به چه دلیلی است.

حالا ما شمع سیلندر مورد نظر را باز می کنیم و کمپرس سنج را جای شمع روی سرسیلندر می بندیم.
حالا موتور را می چرخانیم تا سیلندر مربوط ما در حالت تراکم قرار گرید.در این لحظه فشار تراکم را اندازه گیری می کنیم.

اگر این فشار از حد مجاز کمتر باشد.یعنی سیلندر ما فرار کمپرس دارد. حالا این فرار کمپرس می تواند چند دلیل داشته باشد. به عنوان مثال ما شک داریم که به علت استفاده از فیلتر اسپرت متفرقه و ورود گرد غبار به داخل سیلندر موتور ما دچار سایش شدید در دیواره سیلندر شده.

حالا برای این که متوجه شویم که کم بودن فشار تراکم و روغن سوزی به علت فرسودگی در دیواره سیلندر هست یا نه باید کمپرس سنج را باز کنیم و مقداری روغن از قسمت شمع داخل سیلندر بریزیم.
حالا دوباره کمپرس سنج را در جای شمع می بندیم.

و فشار کمپرس سیلندر را اندازه می گیریم اگر فشار افزایش پیدا کرد. نشانگر این است که موتور شما از قسمت دیواره سیلندر و رینگ ها دچار فرسایش شدید شده. ما با انجام این آزمایش حتی می توانیم مقدار سایش را هم اندازه گیری کنیم.

اما اگر با انجام این عمل باز هم فشار کمپرس پائین بود دیواره سیلندر و رینگ ها مشکل ندارند.
حال که سیلندر و رینگ ها پیستون مشکلی ندارد. این امکان وجو دارد که یکی از سوپاپ های شما سوخته باشد. ویا واشر سرسیلندر مورد داشته باشد.

به عنوان مثال برای تشخیص این که کدام سوپاپ سوخته باید با استفاده از کمپرس کردن فشار باد به داخل سیلندر نشتی باد را جستجو کنیم. به این ترتیب که هوای فشرده را داخل سیلندر کمپرس می کنیم.
اگر صدای باد از اگزوز بیرون آمد نشانگر سوختگی سوپاپ دود است. اگر صدای باد از قسمت فیلتر هوا بیرون آمد نشانگر سوختگی سوپاپ هوا است.

حال ما هنوز هم نتوانسته ایم علت روغن سوزی موتور را پیدا کنیم.
سیلندر و رینگ پیستون مشکل ندارد
سوپاپ ها هم سالم هستند.
واشر سرسیلندر هم سالم است.

خرابی لاستیک گیت ها و یا استحکاک شدید گیت سوپاپ:
خوب پس این امکان وجود داره که لاستیک گیت ما خراب باشه. و یا گیت سوپاپ گشاد کرده باشد.
اگر گیت سوپاپ گشاد کرده باشه. وقتی موتور سرد هستش روغن سوزی بیشتره. چون هنوز سوپاپ گرم نشده و خلاصی بیشتری با گیت داره ولی وقتی موتور گرم میشه این خالصی کمتر خواهد شد و باعث کمتر شدن روغن سوزی می شود.

  • اگر موتور شما چنین حالتی داشته باشه کیت سوپاپ شما گشاد کرده است.
  • اگر موتور شما در دور آرام و درجا زیاد روغن سوزی داره ولی با گاز دادن روغن سوزی کمتر میشه لاستیک گیت شما مشکل داره و دلیل روغن سوزی هم به همین علت است.
  • اگر زمانی که شما گاز می دهید و به طور ناگهانی گاز را رها می کنید.
  • روغن سوزوی شدید میشه علتش خرابی لاستیک گیت سوپاپ های هوا هستش.

روش های نگهداری موتور خودرو:
به نظر من هر موتوری در یک روز مشخص نیاز به تعمیر اساسی پیدا می کنه.
ولی اگر ما در نگهداری موتور دقت لازم را به کار ببریم. می توانیم عمر مفید موتور را افزایش دهیم.
به عنوان مثال:

  • از فیلتر هوای مخروطی متفرقه استفاده نکنید.
  • همیشه از یک روغن موتور مشخص استفاده کنید.

استفاده از دو نوع روغن موتور متفاوت می تواند ترکیبات شیمیای روغن را مورد حمله قرار دهد. و باعث از بین رفتن خواص روغن موتور گردد. حتی اگر شما روغن موتور را تخلیه کرده باشید. بازهم مقداری از روغن قبلی در داخل موتور وجود دارد.

  • از شستن موتور با گازوئیل خوداری کنید.

شستن موتور با گازوئیل باعث خشک شدن و خرابی لاستیک گیت و قطعات دیگر موتور می شود.

  • از باز کردن ترموستات خودرای کنید.
  • همیشه در تعویض فیلتر روغن, فیلتر را قبل از نصب با روغن موتور پر کنید.
  • زمانی که روغن موتور را تخیله کردید:

بعد از پر کردن موتور از روغن در هنگام استارت زدن تا مدت زمانی که کل سیستم از روغن پر نشده گاز ندهید.
حتی بعضی از افراد با قطع کردن سیستم جرقه زنی موتور ابتدا استارت می زنند تا مدارهای سیستم روغن کاری از روغن پر شود. بعد برق موتور را وصل می کنند. و بعد استارت می زنند.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>