اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل ونقل کانتینری

بزرگ ترین تأسیسات حمل و نقل کانتینری ایران در بندر عباس می‌باشد که در شمال ساحل تنگه هرمز، ورودی خلیج فارس، واقع شده است. این تأسیسات به عنوان مرکز اصلی حمل و نقل کالا به کشتی، تجارت اندکی با تأسیسات شورای همکاری خلیج فارس در این ناحیه دارد.

به رغم این امر، بندر عباس همچنان از توان عملیاتی قابل ملاحضه ای برخوردار است و در بهره برداری از رشد مالی اقتصادی در طول سال های پیش از 2016 موفق بوده است. هرچند تحریم های تحمیل شده بر علیه جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا اقتصاد این کشور خسارات بیشتری را متحمل گردد، اعتقاد بر این است که رشد اقتصادی این بندر به انتهای خود رسیده است و سال های 2018 و 2019، سال های کاهش چشمگیر توان عملیاتی این بندر خواهد بود.

تحریم ها تأثیر به سزایی بر اقتصاد و بخش حمل و نقل کانتینری ایران می گذارد و این تغییر برای تمامی سطوح در نظر گرفته نمی شود، مگر این که جمهوری اسلامی ایران از موضع خویش نسبت به برنامه هسته ای کوتاه آید. دیدگاه های کلی در زمینه حمل ونقل کانتینری به شرح زیر است:

  • پس از سقوط سال 2162، امتیاز ایران بر روی شاخص اتصال خطوط کشتیرانی به میزان قابل مالحظهای در سال 2164 کاهش خواهد یافت.
  • به رغم تحریم های بیشماری که بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده است، خطوط حمل و نقل و مراکز وابسته آن در ایران بر حمل و نقل کانتینری این کشور تسلط دارند.
  • تحریمها همچنین بنادر مهم حمل و نقل کانتینری در ایران را مورد هدف قرار دادند.
  • آمار موجود، حاکی از ادامه روند رشد در واردات کانتینری می باشد.
  • تا حصول توافق بین ایران و غرب، تأثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران و بنادر و بخش حمل و نقل این کشور به منظور کاهش حجم حمل و نقل، ادامه خواهد یافت
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>