اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اگر متوجه شدید که مایعی در حال خروج از لوله اگزوز است در ابتدا باید قبل از ترسیدن نوع آن مایع را تشخیص دهید و متوجه شوید که آیا خطرناک است یا نه! آن مایع می تواند حتی آب و یا مخلوطی از بنزین باشد.

دلایل معدودی می تواند باعث خروج مایع هایی مثل آب یا بنزین از لوله اگزوز خودروی شما شوند که برخی از آن ها مشکلی نبوده و برخی دیگر می توانند نشان از مشکل جدی در خودرو باشند. دستورالعمل زیر را دنبال کنید تا دریابید مشکل شما تا چه اندازه جدی است.

اگر مایع خروجی از اگزوز شما آب باشد
در اکثر موارد همراه با آب خروجی از لوله اگزوز دود سفید نیز خارج می شود که این مسئله به شما کمک می‌کند تا مشکل را راحت تر تشخیص داده و با توجه به آن تعمیر کنید و در کل وجود دود سفید از این لحاظ خوب است.

خوشبختانه در اکثر مواقعی که دود سفید از لوله اگزوز خارج می شود مشکلی نیست، چرا که دود سفید خروجی آب چگالش شده بوده که در سیستم اگزوز به وجود می آید و این پدیده معمولا در روزهای سرد صورت می گیرد. شما می توانید این موضوع را در صورتی که دود سفید خروجی از اگزوز شبیه به بخار باشد تایید کنید. این مسئله به راحتی با چند دقیقه درجا کار کردن موتور قابل حل بوده و دود خروجی باید بدون رنگ شود و اگر با این روش مشکل حل شد نیازی به نگرانی نیست.

دلایل خروج مایع از لوله اگزوز خودرو
از سوی دیگر اگر دود سفید خروجی بعد از چند دقیقه کار کردن موتور محو نشده و با حجم بالا تولید شود می‌تواند نشان دهنده مشکل اساسی در موتور شما باشد. به احتمال زیاد سوختگی واشر سرسیلندر یا سرسیلندر و محفظه آسیب دیده موتور می تواند باعث نشتی آب به محفظه مخلوط شدن هوا و سوخت شود که این امر موجب خروج دود سفید و قطرات آب از لوله اگزوز شود.

اگر شما به یکی از این مشکلات در خودروی خود مشکوک شدید، چک کردن خودرو توسط یک مکانیک حرفه ای بسیار مهم و ضروری است. این مسائل مشکلات بسیار جدی هستند که در صورت اهمیت داده نشدن می‌توانند باعث ایجاد مشکلات بزرگ تری شوند که تعمیر آن ها بسیار پرهزینه تر است.

اگر مایع خروجی از اگزوز بنزین باشد
اگر از اگزوز خودروی شما بنزین خارج شود احتمالا شما متوجه خروج دود سیاه نیز خواهید شد. اگر دود سیاه هم مشاهده شود، نشانه ناقص سوختن بنزین در محفظه احتراق خودرو است. این اتفاق ناشی از وجود سوخت اضافی در محفظه ایست که سوخت و هوا با هم مخلوط می شوند و یا می تواند ناشی از خرابی برخی قسمت ها در خودرو نیز باشد.

دلایل خروج مایع از لوله اگزوز خودرو
در اکثر مواقع این مسئله یک مشکل جدی محسوب نمی شود و ناشی از کثیفی فیلتر هوایی است که به موقع تعویض نشده و نمی تواند مقدار هوای مورد نیاز برای مخلوط شدن با سوخت را وارد کند. تعویض فیلترهوا عمل بسیار ساده ایست که شما می توانید در کمتر از یک دقیقه انجام دهید. اگر این کار مشکل خروج دود سیاه از اگزوز را رفع نکرد می توانید به دنبال مشکلات جدی تر در موتور خودرو باشید.

احتمالا این مشکل مرتبط با نشتی انژکتور سوخت و رگلاتور یا تنظیم کننده سوختی که راه آن بسته شده باشد، یا مسدود شدن خط بازگشت سوخت است. اگر شما هر کدام از این مشکلات را دارید برای رفع و تعمیر آن به یک متخصص نیاز دارید چرا که این مشکات کمی جدی تر هستند و تا زمانی که وخیم تر نشده اند باید مورد بررسی قرار گیرند.

از یکی از مکانیک های حرفه ای رگلاژ کمک بگیرید
چک شدن خودرو توسط یک متخصص وقتی که از اگزوز خودروی شما آب یا بنزین خارج می شود امر بسیار مهمی است و در صورت نادیده گرفته شدن می تواند به مشکلات جدی تری منجر شود. پس بهتر است از یک حرفه ای کمک بگیرید. پس از تماس با کارشناسان رگلاژ، آن ها شما را به تعمیرگاه مطلوب، شما راهنمایی می‌کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
رحیم ترکاشوند:
سلام صبح هنگام روشن کردن قطرات آب و قطرات سیاه رنگ از اکسوز بیرون می آید علت چیست
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سینا کیشی پور:
سلام وقتی ماشین رو بنزین هست بوی روغن سوزی میده و من دیدم که از اگزوز هم یک یا دو قطر آب یا بنزینه ندونستم چیه خارج شد ولی رو گاز زیاد این عمل تکرار نمیشه و بوی روغن هم کمتر میشه علتش خام سوزیه و چطور و کجا درست میشه ماشین هم پژو روا هستش
مهدی منحزی:
سلام میخواستم ببینم چرا از اگزوز سمند ال ایکس مایع سفید رنگ میاد بیرون
مسلم اسکندری:
ممنون از راهنماییتون
زواره:
سلام 206تیپ 2تعمیر کامل شده سیلند سر سیلند عوض شده نو هستش بعد از تعمییر یکم ریپ میزد کوئل سوزن انژکتور 4تاش عوض کردم الان دود عجیبی میکنه داخل ماشبن بو بنزین زیادی میاد از اگزوز هم حالت بنزنین خارج میشه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مهدی نظری:
سلام ازاگزوزپرایدم آب میادولی اصلا و نمیده علتش چیه جوش هم میاره
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سعید امانی:
با سلام از اگزوز ماشینم405 دود سفید همراه با بنزین بیرون می زنه علت چیست
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

حسین رضایی:
سلام از اگسوز ماشینم اب سیاه میپاشه بیرون اشکال از چیشه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>