اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل هوایی از هنگ کنگ

هنگ کنگ جزیره‌ای خودمختار با داشتن عنوان آزادترین اقتصاد دنیا برای 16 سال متوالی، مرکز بازرگانی و تجارت در جهان است. هنگ کنگ شهری خود مختار است که در جنوب چین واقع شده است. این کشور از سه بخش رو به رو تشکیل شده است: جزیره هنگ کنگ، کاولون و سرزمین‌های جدید. هنگ کنگ علاوه بر سازمان تجارت جهانی در بانک توسعه آسیا، اتحادیه اقتصادی آسیا و اقیانوسیه، صندوق بین المللی پول، اتاق بازرگانی بین‌المللی، بانک تضمین بین‌المللی، نظام مالی بین‌المللی برای مبارزه با پولشویی، سازمان بین المللی دریانوردی، سازمان بین المللی استاندارد، سازمان جهانی گمرک و فدراسیون جهانی اتحادیه‌های تجاری عضویت دارد.

حضور شرکت‌های کوچک و بزرگ هنگ کنگی در چین سبب ایجاد 10میلیون شغل برای چینی‌ها شده است. هنگ کنگ مرکز تجارت جهانی در منطقه شرق آسیا و حوزه اقیانوسیه است که بسیاری از شرکت‌ها و کشورها مرکز فعالیت‌های منطقه‌ای خود را در آن دایر کرده‌اند. چین، ژاپن و آمریکا از مهم‌ترین شرکای صادراتی هنگ کنگ هستند، ضمن آنکه عموما محصولات وارداتی این منطقه از بازارهای چین، ژاپن، تایوان، سنگاپور و آمریکا تامین می‌شود.

روابط ایران و هنگ کنگ
ایران نیز یکی از چندین شریک تجاری هنگ کنگ است که صادرات آن شامل محصولاتی مانند خشکبار، گوشت مرغ و مواد خوراکی، چرم و پوست، سنگ آهن و سنگ‌های ساختمانی، پلیمرهای استایرن، مشتقات پتروشیمی و غیره، مواد پلاستیکی، و همچنین واردات ایران از این کشور شامل قطعات کامپیوتری و ماشین آلات اداری، تجهیزات مخابراتی، ماشین آلات و قطعات برقی، ساعت، لوازم خانگی، رادیو پخش، پوشاک، مدا‌رهای الکترونیکی و.. است که حجم نقدی سالانه در حدود 500 میلیون دلار را در‌بر می‌گیرد.

سیستم گمرکی هنگ‌کنگ به گونه‌ای است که به غیر از چند قلم کالای خاص (تنباکو، روغن و هیدروکربن) هیچ تعرفه‌ای برای کالاهای وارداتی یا صادراتی وجود ندارد. افزوده بر این، مجوزهای صادراتی و وارداتی سیستم این کشور بسیار کم و محدود است و تنها برای زمانی که موضوع سلامت، امنیت یا تعهدات تجاری هنگ کنگ در میان باشد، لازم است.

حمل هوایی از هنگ کنگ 
هنگ کنگ نیز همانند دبی در منطقه خاورمیانه یکی از مهم‌ترین بازارهای تجاری در آسیا و جهان است. یکی از مزیت‌های مهمی که سبب شده است تا هنگ کنگ به یکی از قطب‌های اقتصادی و سرمایه‌داری در دنیا تبدیل شود، وجود بازاریابی قوی، فروش و پخش کارآمد کالا و خدمات در هنگ کنگ دلیلی بر مرکزیت تجارت جهانی در این شهر است چرا که این کشور مهم‌ترین مرکز نمایشگاه‌های بازرگانی بین المللی آسیا به می‌باشد.

اگر شما نیز قصد ارسال بار به هنگ کنگ برای حضور به موقع در نمایشگاه‌های این کشور را دارید؛ بهترین شیوه ارسال بار، حمل هوایی از هنگ کنگ است.

حمل هوایی از هنگ کنگ

حمل هوایی از هنگ کنگ از فرودگاه مهم آن قابل انجام است. فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ (Hong Kong International Airport) با کد یاتا ( HKG) یکی از پر رفت و آمد‌ترین فرودگاه‌های جهان است که پرواز‌هایی هوایی این منطقه را در بر می‌گیرد. روزانه بیش از شش هزار تن کالا از این فرودگاه به اقصی نقاط جهان فرستاده می‌شود، به طوری که این فرودگاه با 5.3 میلیون تن حمل بار در سال جایگاه نخستین فرودگاه را در جهان دارد.

هنگ کنگ از نظر حمل و نقل دریایی نیز یکی از قویترین‌ها در دنیا است. حمل بار از هنگ کنگ به صورت دریایی با 10 پورت باربری و 600 کشتی در حجم‌های گونا‌گون، رتبه سوم جهان را از نظر باربری به این کشور اختصاص داده است. شهرت هنگ کنگ به دلیل وجود بندرگاه طبیعی عمیقی است که پذیرای کشتی‌های عظیم باربری بین‌المللی است. حمل دریایی از هنگ کنگ توسط کشتی‌های حامل کانتینرهای 20 یا 40 فوتی به مقصد بنادر ایران مانند بندر شهید رجایی، بندر امام خمینی، بندر بوشهر، بندر شهید با هنر و سایر بنادر ایران انجام می‌گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>